AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 På lørdagen følte jeg meg litt dårlig, med hodepine og slapphet. (Har hatt hodepine litt sporadisk den siste uka). Når jeg tisset så føltes det ut som om jeg skulle dø. Helt sinnssykt vondt. Hadde veldig vondt i magen også. tok to paracet og drakk masse vann og juice. sluttet etter hvert å gjøre vondt når jeg tisset, men hodet ble bare verre. Søndag gjorde det litt mer vondt når jeg tisset, og idag gjør det enda litt mer vondt. Må tisse ofte og lite, men ikke noe blod eller noe sånt. Gjør bare vondt akkurat når jeg er på do. Det som plager meg mest er egentlig hodet. Har hatt konstant vondt siden lørdag. Det er så vondt at jeg ikke klarer å fokusere på noe annet. Føler meg også veldig slapp og sliten også. Våkner ikke med vondt, men kommer i løpet av noen minutter etter at jeg våkner. blir verre når jeg leser eller ser på en skjerm (mobil, pc). Har også følt meg svimmel. Kommer dette av UVI? har hatt det før, men aldri blitt noe mer dårlig enn at det gjør vondt der nede. Har legetime på fredag, men har eksamen på torsdag som jeg ikke klarer å lese til når det gjør så vondt. Vil helst ikke ta antibiotika ved mindre det er helt nødvendig. Noen som har noe erfaring? Anonymkode: 88754...10c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Ring legevakt. Anonymkode: 3c3cd...06d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Ikke vent med dette til fredag, hvis det er uvi, kan du risikere at det sprer seg til nyrene - og det kan være farlig og ikke minst er det svært smertefullt. Ring til legevakten da uvi er grunnlag for time på dagen. Har hatt uvi svært mange ganger selv, men har ikke opplevd hodepine slik du beskriver.. Så ville tatt opp dette også med legen. Anonymkode: 4f539...24f 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: På lørdagen følte jeg meg litt dårlig, med hodepine og slapphet. (Har hatt hodepine litt sporadisk den siste uka). Når jeg tisset så føltes det ut som om jeg skulle dø. Helt sinnssykt vondt. Hadde veldig vondt i magen også. tok to paracet og drakk masse vann og juice. sluttet etter hvert å gjøre vondt når jeg tisset, men hodet ble bare verre. Søndag gjorde det litt mer vondt når jeg tisset, og idag gjør det enda litt mer vondt. Må tisse ofte og lite, men ikke noe blod eller noe sånt. Gjør bare vondt akkurat når jeg er på do. Det som plager meg mest er egentlig hodet. Har hatt konstant vondt siden lørdag. Det er så vondt at jeg ikke klarer å fokusere på noe annet. Føler meg også veldig slapp og sliten også. Våkner ikke med vondt, men kommer i løpet av noen minutter etter at jeg våkner. blir verre når jeg leser eller ser på en skjerm (mobil, pc). Har også følt meg svimmel. Kommer dette av UVI? har hatt det før, men aldri blitt noe mer dårlig enn at det gjør vondt der nede. Har legetime på fredag, men har eksamen på torsdag som jeg ikke klarer å lese til når det gjør så vondt. Vil helst ikke ta antibiotika ved mindre det er helt nødvendig. Noen som har noe erfaring? Anonymkode: 88754...10c Du må komme deg til legevakt nå i kveld, i kveld og ikke i morgen tidlig. Å ikke gå til lege når du vet du har uvi er dumskap. Å vente til fredag kan medføre at du får både nyrebekkenbetennelse og blodforgiftning lenge før vi kommer til fredag. Anonymkode: 16e38...077 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Skrevet 20. november 2017 Jeg har ingen måte å komme meg til legevakt nå ikveld, uten å måtte gå dit i kulda. Det står flere steder på nett at man kan bli kvitt uvi uten behandling så jeg trodde ikke det var så farlig. Jeg har ikke feber eller noe særlig smerter annet enn akkurat når jeg tisser, og jeg har ikke vært kvalm. men litt dårlig matlyst kanskje. Skal ikke nyrebekkenbetennelse gjøre veldig vondt? Tror jeg hadde merket om jeg hadde det. Anonymkode: 88754...10c
missmcbeal Skrevet 20. november 2017 #6 Skrevet 20. november 2017 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen måte å komme meg til legevakt nå ikveld, uten å måtte gå dit i kulda. Det står flere steder på nett at man kan bli kvitt uvi uten behandling så jeg trodde ikke det var så farlig. Jeg har ikke feber eller noe særlig smerter annet enn akkurat når jeg tisser, og jeg har ikke vært kvalm. men litt dårlig matlyst kanskje. Skal ikke nyrebekkenbetennelse gjøre veldig vondt? Tror jeg hadde merket om jeg hadde det. Anonymkode: 88754...10c Legevakten ordner skyss til deg om det er nødvendig. Så det skal du ikke tenke på. Når det er sagt, når du ikke har feber eller føler deg spesielt dårlig ellers så er det ikke sikkert legevakten betrakter dette som akutt nok. Vil likevel anbefale deg å skaffe deg legetime i morgen tidlig sånn at du får levert en urinprøve og sjekket hvordan det står til med UVIen. Dersom urinen er veldig grumsete og de får veldig sterk indikasjon på UVI på prøven så vil du sannsynligvis måtte behandles med antibiotika. Hodepinen aner jeg ikke hva kommer av. Stresser du mye? Høres uansett ikke normalt ut å ha så mye hodepine sånn uten videre. Så ja, en telefon til legen i morgen tidlig er på sin plass om du ikke vil ringe til legevakten i kveld. Det finnes vel folk som har hatt nyrebekkenbetennelse uten å merke så mye til det i starten. Det legen kan gjøre er å ta bankeprøve på ryggen eller noe, i tillegg til å måle CRP. Endret 20. november 2017 av missmcbeal
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #7 Skrevet 20. november 2017 7 minutter siden, missmcbeal skrev: Legevakten ordner skyss til deg om det er nødvendig. Så det skal du ikke tenke på. Når det er sagt, når du ikke har feber eller føler deg spesielt dårlig ellers så er det ikke sikkert legevakten betrakter dette som akutt nok. Vil likevel anbefale deg å skaffe deg legetime i morgen tidlig sånn at du får levert en urinprøve og sjekket hvordan det står til med UVIen. Dersom urinen er veldig grumsete og de får veldig sterk indikasjon på UVI på prøven så vil du sannsynligvis måtte behandles med antibiotika. Hodepinen aner jeg ikke hva kommer av. Stresser du mye? Høres uansett ikke normalt ut å ha så mye hodepine sånn uten videre. Så ja, en telefon til legen i morgen tidlig er på sin plass om du ikke vil ringe til legevakten i kveld. Det finnes vel folk som har hatt nyrebekkenbetennelse uten å merke så mye til det i starten. Det legen kan gjøre er å ta bankeprøve på ryggen eller noe, i tillegg til å måle CRP. Jeg har forsåvidt ikke målt temperaturen min, siden jeg ikke har noe termometer. Pleier vanligvis å vite det når jeg har feber da. pleier å fryse og få vondt i ryggen. Håpet på at hodepinen kom av uvi. Har aldri kjent maken utenom når jeg faktisk har vært ordentlig sjuk. Kan prøve å ringe om dere tror det er lurt. Anonymkode: 88754...10c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #8 Skrevet 20. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forsåvidt ikke målt temperaturen min, siden jeg ikke har noe termometer. Pleier vanligvis å vite det når jeg har feber da. pleier å fryse og få vondt i ryggen. Håpet på at hodepinen kom av uvi. Har aldri kjent maken utenom når jeg faktisk har vært ordentlig sjuk. Kan prøve å ringe om dere tror det er lurt. Anonymkode: 88754...10c Ring. Om du ev blir bedt om å avvente: det er ingen legekontor som ikke tar deg inn på dagen eller sender deg til legevakt om du sier du tror du har uvi. Når en har symptomer så går den ikke over av seg selv. Det er de uvi-ene som knapt merkes en kan bekjempe på egenhånd. Så ring legekontoret i morgen eller gå på legevakta. En av to. Anonymkode: 170cc...000
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #9 Skrevet 20. november 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen måte å komme meg til legevakt nå ikveld, uten å måtte gå dit i kulda. Det står flere steder på nett at man kan bli kvitt uvi uten behandling så jeg trodde ikke det var så farlig. Jeg har ikke feber eller noe særlig smerter annet enn akkurat når jeg tisser, og jeg har ikke vært kvalm. men litt dårlig matlyst kanskje. Skal ikke nyrebekkenbetennelse gjøre veldig vondt? Tror jeg hadde merket om jeg hadde det. Anonymkode: 88754...10c Dette står i sterk kontrast til det du skriver i hi. Du har fått svar på hva du bør gjøre, og får avgjøre selv. Legevakten ordner syketransport om det er nødvendig. Anonymkode: 16e38...077 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #10 Skrevet 20. november 2017 Jeg har også kronisk vondt i hodet når jeg får UVI. Ring legekontoret i morgen tidlig og be om akutt-time. Legevakt på kveldstid (etter 22.00) er forbeholdt alvorlig sykdom (som UVI først blir når det er kommet godt opp i nyrene, du rekker det fint med å dra til legen imorgen). Anonymkode: 5298b...aff
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #11 Skrevet 20. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også kronisk vondt i hodet når jeg får UVI. Ring legekontoret i morgen tidlig og be om akutt-time. Legevakt på kveldstid (etter 22.00) er forbeholdt alvorlig sykdom (som UVI først blir når det er kommet godt opp i nyrene, du rekker det fint med å dra til legen imorgen). Anonymkode: 5298b...aff Ah, ok. Da håper jeg på at det er det hodepinen kommer av. Anonymkode: 88754...10c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #12 Skrevet 20. november 2017 Ringte til legevakta og de syntes ikke det hørtes så ille ut. Skal ringe legen min imorgen, så satser på at det går fint. Bare håper at hodepinen blir bedre med behandling. Har eksamen om noen dager som jeg virkelig trenger å være frisk til. Anonymkode: 88754...10c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #13 Skrevet 21. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ah, ok. Da håper jeg på at det er det hodepinen kommer av. Anonymkode: 88754...10c Det er iallefall helt vanlig å få det av UVI god bedring. Anonymkode: 5298b...aff
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #14 Skrevet 21. november 2017 Var hos legen idag, og han ville jeg skulle ta en antibiotikakur. Må vente til slutten av uka for å få vite hvilken jeg skal ha. Har ikke følt meg like dårlig som igår, og hodepinen har gitt seg litt, men nå har jeg fått diare også. Har aldri opplevd noe lignende med uvi før. Er dette vanlig ved uvi? Fremdeles ikke noe feber, eller oppkast, og ikke noe smerter i magen. Har forsåvidt drukket nesten to liter appelsinjuice idag for å ''tisse ting ut'' så kanskje det kan være årsaken til den dårlige magen. Noen som vet noe? Huff blir så engstelig Anonymkode: 88754...10c
missmcbeal Skrevet 21. november 2017 #15 Skrevet 21. november 2017 Ikke rart at du har diaré når du har drukket så mye appelsinjuice. Det er ganske surt og hardt for magen. Jeg er såpass ømfinlig på juice at jeg knapt kan drikke mer en et glass før jeg blir litt dårlig i magen. Tror nok ganske sikkert at det kan ha noen sammenheng med juicen Tror ikke du skal bekymre deg, bra du får antibiotika, men at legen dyrker prøver først (regner med det er derfor du skal vente?). Da vet du jo at du får riktig type antibiotika Høres også bra ut at hodepinen har blitt litt bedre
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #16 Skrevet 21. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var hos legen idag, og han ville jeg skulle ta en antibiotikakur. Må vente til slutten av uka for å få vite hvilken jeg skal ha. Har ikke følt meg like dårlig som igår, og hodepinen har gitt seg litt, men nå har jeg fått diare også. Har aldri opplevd noe lignende med uvi før. Er dette vanlig ved uvi? Fremdeles ikke noe feber, eller oppkast, og ikke noe smerter i magen. Har forsåvidt drukket nesten to liter appelsinjuice idag for å ''tisse ting ut'' så kanskje det kan være årsaken til den dårlige magen. Noen som vet noe? Huff blir så engstelig Anonymkode: 88754...10c Veldig vanlig å bli dårlig av mye juice/frukt generelt. Lakserende effekt. Anonymkode: 5298b...aff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå