AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 Hva er det lureste å gjøre? Flyet reiser kl. 06.10. Med flytoget er jeg der ca. 1 time før. Er det nok tid når man skal reise utenlands? Anonymkode: 2bffb...053
reiseglad Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Innenfor EU, eller langt avgårde? Det første går akkurat, sistnevnte kan bli trøblete.
Christiane_W Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Er det avgangen 06:10 til Doha du skal rekke? Da er en time til avgang når du ankommer flyplassen veldig snaut siden du først må sjekke inn/droppe bagasje, deretter gjennom sikkerhetskontrollen og så gjennom passkontroll før du kommer til gaten. Jeg har ikke reist med Qatar Airways, men de gangene jeg har reist med Emirates fra OSL har boarding startet 50 minutter før oppsatt avgangstid og gaten har stengt 20 minutter før. Det holder ikke å komme til gaten kl. 06:10, da skal flyet etter planen forlate den. Om du skal til et land innenfor Schengen så du ikke må gjennom passkontroll har du litt bedre tid, men fortsatt er en time snaut. Selv pleier jeg å komme minst halvannen time før avgang, helst to. Jeg synes det er bedre å ta en kaffe eller en øl mens jeg venter litt enn å stresse vettet av meg for å rekke flyet fordi jeg har for knapt med tid. En annen faktor er at ting kan skje som gjør at du blir forsinket på vei til Gardermoen og når du kun har beregnet en time fra du kommer til flyplassen til flyet skal gå har du jo null sikkerhetsmargin. Da er du avhengig av at alt går på skinner om du skal rekke flyet. 1
_popcorn_ Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 Tommelfingerregelen er at man skal være sjekket inn 1,5 timer før avgang ved utenlandsreise, men det kan variere fra selskap til selskap.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Skrevet 20. november 2017 Det er forliten tid. På morgenen er det alltid mye folk i sikkerhetskontrollen. Og det spørs hvilke dag det er også. Først skal du sjekke inn..sende bagasje. Dette må du ikke ta sjansen på. En liten forsinkelse på toget og du mister flyet. Du skriver når flyet går, men gaten stenger lenge før den tiden. Når er det boarding? Anonymkode: 17555...d45
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå