AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 I noen måneder nå har jeg følt meg veldig uvel. Ekstrem trøtthet døgnet rundt (til tross for god nattesøvn), svakhet i kroppen, kvalme, svimmelhet, hjernetåke og smerter flere steder. Føles ut som jeg har feber, men når jeg sjekker så har jeg ikke det. Jeg har noen hovne lymfeknuter på halsen som av og til er ømme (merker det spesielt når jeg svelger), men det er ingen tegn til sårhet i halsen. Har vært hos legen og tatt blodprøver, alt er innenfor referanseområdet. Det ble målt litt lavere blodtrykk enn jeg vanligvis har, men ikke urovekkende lavt. Jeg har også litt lavere nivå av trombocytter enn det jeg har hatt tidligere, samt at TSH har sunket med 2 poeng siden i sommer (men er fortsatt innenfor referanseområdet). Har tidligere hatt mangel på jern, B12, B6 og vitamin D. Samtlige var normale nå. Jeg har takykardi, men legen min mener jeg ikke trenger noen videre utredning av hjertet. Har tatt en MR av hodet uten funn. Eller, de fant jo hjernen min da. Men ikke noe ekstra. Jeg har slitt med psyken i flere år, noe som selvsagt også sliter på kroppen. Men sånn som jeg somatisk har følt meg de siste månedene klarer jeg bare ikke å sette i sammenheng med den psykiske helsa mi. Jeg er mer stabil psykisk enn jeg har vært på lenge. Det eneste som tærer på psyken min for tiden er faktisk hvordan jeg har det fysisk. Legen min virker til å tro at jeg bare er sliten. Men ALLE er jo slitne. Venner og familie klager over at de er slitne hele tiden, likevel står de opp hver morgen for å dra på skole eller jobb. De er nok slitne ja, men det er ikke sånn sliten jeg er. Jeg er helt kraftløs, ute av stand til å gjøre nesten noe som helst. Er det noen som har opplevd det samme som har fått svar på hva som feilet dem? Er det noen flere prøver legen kan ta? Og hvis man ikke finner noe galt med meg, hva kan jeg da gjøre for å bli frisk? Anonymkode: 3c635...87b
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Ville byttet lege eller gått privat og ikke slått meg til ro med at du er sliten. Nå vet jeg ikke hvor mye TSH pleier å variere. Men lav TSH og høy puls kan i hvert fall være tegn på høyt stoffskifte. Har du tatt de andre stoffskifteprøvene eller er det bare TSH som er tatt? Anonymkode: be5c0...2ab
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Symptomer på høyt stoffskifte kommer ofte lenge før det viser på blodprøver... Anonymkode: f329b...e61 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville byttet lege eller gått privat og ikke slått meg til ro med at du er sliten. Nå vet jeg ikke hvor mye TSH pleier å variere. Men lav TSH og høy puls kan i hvert fall være tegn på høyt stoffskifte. Har du tatt de andre stoffskifteprøvene eller er det bare TSH som er tatt? Anonymkode: be5c0...2ab Det er også tatt T4, som er i øvre delen av referanseområdet. Jeg har generelt dårlig erfaring med fastleger. De virker stresset og distré. Jeg har byttet fastlege flere ganger i forbindelse med flytting. En gang gikk jeg i flere måneder med alvorlig lavt nivå av vitamin D, fordi min daværende fastlege blindt overså det på blodprøvesvarene. En annen fastlege jeg hadde forklarte anfallene mine med hodepine med at jeg var blitt så avhengig av Paracet at hodepinen min var abstinenser og at løsningen var å slutte med Paracet. Så jeg gjorde det og gikk flere måneder med et smertehelvete oppe i skolten. Jeg fikk en ny time og han mente at jeg bare måtte fortsette å holde meg unna smertestillende, og heller drikke masse vann og være i fysisk aktivitet. HELDIGVIS var det en turnuslege som vikarierte for fastlegen min da jeg for tredje gang bestilte time pga hodepinen. Han konstaterte fort med at jeg hadde hyppige migreneanfall, og skrev ut migrenemedisin til meg. Det reddet livet mitt. Så jeg bør kanskje vurdere å oppsøke en privat lege. Anonymkode: 3c635...87b
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #5 Skrevet 20. november 2017 Hadde det slik, bortsett fra hovne lymfeknuter. Det var lavt stoffskifte. Holdt på nesten et år med fastlegen før jeg dro til privatlege og ble helt frisk i løpet av noen uker. Det kan være symptomer på mye, men uansett, oppsøk privatlege. Anonymkode: 06dde...418
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #6 Skrevet 21. november 2017 Du kan ha symptomer på litt høyt stoffskifte. Mye av det du skriver kan ha med det å gjøre. Følg det opp om noen måneder. Anonymkode: 4a008...62d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå