Gå til innhold

Kaffe og barn - veldig farlig!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Rart med det, men husker jeg slet litt med å endre den vanen da vesla ble født ja. For det første orker jeg ikke kaffe i graviditeten i det hele tatt, så da hun endelig blr født og kaffe igjen smakte himmelsk (samt var trygt, samt at nattesøvnen forsvant) så var jo alt jeg ville å kose meg med kaffe! Men så har man jo en baby i armene konstant... Som bare sov inntil meg på ammeputa i starten... Husker dte føltes ganske kjipt ja, hehe. Men sikkerhet først uten tvil. Var stor nytelse de gangene hun klarte å sove litt i kurven sin eller pappaen koste med henne så jeg fikk nyte en kaffekopp. Veldig viktig å passe på de koppene ja, kjempefarlig,

Anonymkode: bc8d6...c2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg har laget meg noe varmt å drikke, setter jeg det inni et av overskapene på kjøkkenet eller et annet sted jeg VET ungen ikke får tak i det og det ikke kan ramle ned, til det er såpass nedkjølt at det ikke gir skåldeskader selv på barn. Ok, litt kjipt å drikke halvlunken kaffe, men når man er helt zombie er det verdt det likevel for koffeinen sin del... 

Anonymkode: f6bfc...09a

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare understreke at termokopper IKKE er trygge og at det kan skje ulykker med dem også, står også nevnt i artikkel.

(Skjønte at du mente det, Rararara, men var litt utydelig så ville bare understreke.)

Jeg syndet litt selv mot dette, men sjelden, for jeg vet hvor farlig det er. Opplevde at en nabogutt folk varmt vann over seg da vi var små, og jeg lå selv på sykehus for noe annet, men så brannskadde barn.

Da så jeg også en liten gutt som hadde drukket salmiakk...stakkars liten :( Selv har jeg ikke hatt klor eller salmiakk i hus siden jeg fikk barn, og vaskemidler ble oppbevart HØYT.

Anonymkode: a8202...b56

Det kommer vel an på termokoppen. Jeg har sånne som man  må holde inne en knapp for å få ut noe, om man slipper knappen (som i at koppen glipper) så kommer det ingenting ut. Jeg sjekker jo alltid at lokket er godt skrudd fast før jeg bruker den. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Termokopper er spesielt nevnt i artikkelen...ikke trygt.

Anonymkode: a8202...b56

Det kommer jo an på termokoppen da, det står jo ikke noe om hvilke typer termokopper dette har skjedd med...

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg har laget meg noe varmt å drikke, setter jeg det inni et av overskapene på kjøkkenet eller et annet sted jeg VET ungen ikke får tak i det og det ikke kan ramle ned, til det er såpass nedkjølt at det ikke gir skåldeskader selv på barn. Ok, litt kjipt å drikke halvlunken kaffe, men når man er helt zombie er det verdt det likevel for koffeinen sin del... 

Anonymkode: f6bfc...09a

Takk for tips! Jeg har tenkt litt på dette, etter at barnet til en venninne skoldet seg på varm drikke. (Det går veldig bra med hen, selv om det var veldig dramtisk da det skjedde.) Jeg har ikke barn enda, og ser litt svart på kaffebegrensning under svangerskapet, og nå også mens barna er små. Heldigvis liker jeg ikke kaffen kokvarm, og med ditt tips er det plutselig mulig å få i seg noe av den lunefulle drikken. 

Anonymkode: 62367...491

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Hallo! Samme om termokopp har sugekopp under, knapper som må trykkes på osv. Hør da for endelig på legen som sier dette er falsk trygghet. For det er det nemlig. Min sønn ble stygt brent på en termokopp da trykket mellom den varme væsken og lokket ble fort stort, og hele løsnet. Altså ikke bare den lille luken en drikker av, men hele lokket. Luftambulanse, Fem uker innskrevet på Ullevål, 11 narkose, 3 infeksjoner, hudtransplantasjon og for å ikke nevne traumer.  Hvor vanskelig skal det være å ikke drikke varme drikker når barn løper og leker rundt. Bare. Ikke. Gjør. Det. Og aldri aldri kjøp Bodum. 

Endret av Solligolli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...