Gå til innhold

Mat på diskotek

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! vi skal ha en discofest/80-talls fest for vår mor i anledning 50års dagen hennes.

Hvilken mat burde serveres om vi vil prøve å holde oss litt til tema? Tenker buffet med flere alternativer. Gjerne noe som alltid slår an hos de eldre, pluss typiske retter man kunne få på diskotek på 80-tallet.

Anonymkode: e4d16...46c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Toro gryterett med ris og salat med kinakå og loff ved siden .:laugh: Det var fryktelig eksotisk på åttitallet. 

Endret av Perle
  • Liker 8
Skrevet

Pizza med kjøttdeig, løk og tomatpuré på en skyhøy pizzabunn stekt i langpanne. 

Anonymkode: 8b6f7...0ce

Skrevet

Jeg synes gryterettforslaget og pizza i langpanne var bra.

Pizzaen bør imidlertid ha ananas på for å være skikkelig 80-talls, gjerne også paprika. Og lager man gryterett må det være ananas enten i kinakålsalaten eller tilsatt i gryteretten - ananas gjorde alt fantastisk på 80-tallet.

Rekekabaret er 60-tallsmat, fondue som står i artikkelen i Dagbladet er 70-tallsmat, og tikka masala er 90-talls. Den som har skrevet artikkelen har ikke peiling, kort sagt.

Anonymkode: 42f7c...37e

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yuck, dere har jo bare foreslått de kjipeste rettene! Ja, absolutt 80-tallet, men ikke noe jeg hadde hatt lyst til å servere i alle fall. Det var jo faktisk noe god mat på 80-tallet også. 

Mye gode tips her: https://www.dagbladet.no/tema/tenk-at-vi-elsket-dette-torr-kylling-kinakal-og-mengder-av-thousand-island/60761877

Anonymkode: 53f36...d24

Gryrerett er jo i set minste superenkelt å lage i store mengder da! :skya: Kan fikses dagen i forveien på og varmes og serveres. Lett og posjonere også. 

Salat med dressing og loff som tilbehør. :jepp:

Endret av Perle
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes gryterettforslaget og pizza i langpanne var bra.

Pizzaen bør imidlertid ha ananas på for å være skikkelig 80-talls, gjerne også paprika. Og lager man gryterett må det være ananas enten i kinakålsalaten eller tilsatt i gryteretten - ananas gjorde alt fantastisk på 80-tallet.

Rekekabaret er 60-tallsmat, fondue som står i artikkelen i Dagbladet er 70-tallsmat, og tikka masala er 90-talls. Den som har skrevet artikkelen har ikke peiling, kort sagt.

Anonymkode: 42f7c...37e

Ja, ikke glem annans eller paprika! Mer eksotisk en det var vanskelig å tenke seg! Og dressingen MÅ være Thousand Island!!

• Liker 2
Skrevet

Var det mat å få på diskoteket, da? Eller er det bare jeg som ikke husker?

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, GauteS said:

Nei, det kan ikke jeg huske heller.

Men vi helte peanøtter i colaflasken, husker jeg. Var vel stort sett det vi spiste når vi var på diskotek.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

kylling, kinakål og mengder av thousand island

Skrevet
20 minutter siden, GauteS skrev:

Jeg husker at i en periode på 80-tallet var det lovfestet spiseplikt på noen av diskotekene og nattklubbene. Så da fikk vi en knusktørr hamburger utdelt da vi betalte cover charge. Burgeren var helt uspiselig, og vi la dem fra oss på et bord like ved inngangen. Der ble de "resirkulert", dvs. delt ut til nestemann som betalte cover charge. Mistenker at endel av disse burgerne gikk på rundgang i ukesvis. 

Toro gryteretter og amerikansk pizza med ananas var typisk party-mat på 80-tallet. 

• Liker 2
Skrevet

Det går jo an å lage en digg amerikansk pizza med god saus, trenger ikke være med tomatpure :P så blir det litt retro uten at det smaker høgg. Levde ikke på 80 tallet men ifølge Google var ostefat og eksotisk frukt populært, så man kan jo ha noen fine fruktfat og ostefat :) eller kyllingvinger med dip siden det står grillkylling var en greie, om ikke det blir for grisete :fnise:

Djevelske egg er og 80talls tror jeg, men det er jo godt enda hvis man liker egg. Jeg synes i alle fall det.

Anonymkode: 02913...6e9

Skrevet
5 timer siden, GauteS skrev:

Da er vi to som ikke kan huske at det var matservering på discotek. Ikke engang der de hadde bar med 20-års grense i en del av lokalet.

Anonymkode: aee5d...508

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 hours ago, Dolce said:

Burgeren var helt uspiselig, og vi la dem fra oss på et bord like ved inngangen. Der ble de "resirkulert", dvs. delt ut til nestemann som betalte cover charge. Mistenker at endel av disse burgerne gikk på rundgang i ukesvis. 

I steinalderen var det spiseplikt på mange restauranter. Dette ble noen steder praktisert slik at hver gang du skulle ha deg en halvliter pils eller lys, måtte du bestille et karbonadesmørbrød  samtidig. I tidens fylde ble disse som regel båret ut igjen på kjøkkenet. Det fortelles at noen ville teste dette, og la en pengeseddel mellom karbisen og brødet. Og jo da, seddelen dukket opp igjen!

Endret av GauteS
Skrevet

peanøttcola! :nori:

Anonymkode: 43dd5...f71

Skrevet

Grillet kylling, langpannepizza, lasagne for eksempel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...