Gå til innhold

Ringe lege nå eller vente?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen våkne, som kan svare meg på noe?

For 2 år siden, ble jeg gravid men spontanaborterte i uke 8. Siden da har jeg slitt mye med smerter i underlivet. Ble gravid igjen for snart 1 år siden, hvor svangerskapet viste seg å være utenfor livmoren, men «heldigvis» stoppet det av seg selv. 

Har helt sinnsyke smerter før/under menstruasjon og spesielt ved eggløsning. Får «kramper», og får så vondt iblandt at diare og opplast forekommer. Men pga veldig sterk angst for sykehus og spesielt GU, så har jeg ikke fått tatt noen grundige undersøkelser på 1 år, så vet heller ikke helt nøyaktig hva det kan være. Men denne smerten kommer ikke HVER mnd, og kan være flere mnd mellom hver gang. Går på p-piller.

Nå ( 01:00) har jeg så utrolig sterk smerte i underlivet, spesielt på venstre side. Jeg har kastet opp, er litt uggen i magen så går på do ofte med bløt avføring. Gråter av smerte, og vil egentlig ringe legen, men jeg er også så utslitt at jeg vil ikke gå fra sengen egentlig. 

2. Burde jeg ringe legevakten nå? Har tatt smertestillende, men det funker ikke. Ligger i skrivende stund med varmeflaske, i fosterstilling, og det stikker så innmari... Men hva kan legen gjøre nå? 

1. Eller burde jeg vente til i morgentidlig med å ringe legekontoret? 

Anonymkode: 88a3a...c66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakta nå du :)

Skrevet

Hvike smertestillende har du? Cataflam? Tramadol? Paralgin Forte? Paracet og ibux kan nesten ikke kalles smertestillende i slike tilfeller for det fungerer ikke. Jeg har slitt med menstruasjonssmerter i alle tider, så jeg er i alle fall godt vant med at løs avføring følger med slike smerter. Hvis du har det sånn hver gang du har menstruasjon er det ingenting som kan gjøres på legevakt annet enn at du kan få deg en smertestillende. Og få deg resept på smertestillende dersom du ikke har det fra fastlege. Ta på en varmepute på magen :)

Anonymkode: 177a4...9cb

Skrevet

Ring! Better safe than sorry... Hold oss oppdatert da, og god bedring 

Skrevet

Det er umulig for oss å svare på om du bør eller ikke bør ringe lege nå i natt. 

Det du imidlertid bør gjøre er å få en grundig undersøkelse når dette akutte er over. Om du har endometriose er umulig å svare på, men det kan være en mulighet.

Anonymkode: 2f2e0...2a4

Skrevet

Tusentakk for svar! Tatt vevsprøve, men gyn vil jeg skal få tatt en lapraskopi (?) også. Ringte legevakten i natt, men fikk legetime i morrest, dro da rett etterpå det til sykehuset til GU. 

Anonymkode: 88a3a...c66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...