Gå til innhold

Munnskyllevann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket munnskyll-produkt bør man egentlig velge? Jeg leste at man helst bør velge et med litt klorhexidin i, som feks corsodaily for å best forebygge hull og lignende. Eller har det ikke noe å si så lenge det inneholder flour? 

Anonymkode: 2584e...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal inneholde nok fluor, og helst minst mulig annet. Kjøp fluorskyll på apotek:)

Anonymkode: 0a6ff...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal inneholde nok fluor, og helst minst mulig annet. Kjøp fluorskyll på apotek:)

Anonymkode: 0a6ff...50c

Men klorhexidin eller hva det heter er jo viktig for å bla drepe bakterier. 

Det finnes et ganske stort utvalg på apoteket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket munnskyll-produkt bør man egentlig velge? Jeg leste at man helst bør velge et med litt klorhexidin i, som feks corsodaily for å best forebygge hull og lignende. Eller har det ikke noe å si så lenge det inneholder flour? 

Munnskyllevann er bortkastet både tid og penger. I verstefall kan du få allergi mot produktene eller skader. Desinfiseringsprodukter kan på sikt være like uheldig som unødvendig bruk av antibiotika.en god tannkrem og skikkelig tannpuss holder i massevis. 

Anonymkode: e6012...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Munnskyllevann er bortkastet både tid og penger. I verstefall kan du få allergi mot produktene eller skader. Desinfiseringsprodukter kan på sikt være like uheldig som unødvendig bruk av antibiotika.en god tannkrem og skikkelig tannpuss holder i massevis. 

Hvorfor er det bortkastet? Jeg får ikke til å pusse skikkelig fordi jeg ikke kommer til helt mellom tennene, og i tillegg har jeg litt irritert tannkjøtt av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men klorhexidin eller hva det heter er jo viktig for å bla drepe bakterier. 

Det finnes et ganske stort utvalg på apoteket:)

Har du plager tilknyttet bakterievekst? 

Da kan en jo selvsagt bruke sånne produkter. Men først etter at en har snakket med både lege og tannlege om å få bukt med problemet. Sånn på normalen så er det veldig, veldig positivt å ha et pletoria bakterier i munnhulen. Som ellers på og i kroppen. Vi lever i symbiose med gjengen, og lever ikke spesielt bra uten dem.

Sånn for tannhelse dersom du ikke har nedsatt spyttproduksjon så er tannkost, fluorskyll og tanntråd plenty.

Anonymkode: 58d66...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det bortkastet? Jeg får ikke til å pusse skikkelig fordi jeg ikke kommer til helt mellom tennene, og i tillegg har jeg litt irritert tannkjøtt av og til. 

Mellom tennene er det tanntråd og tannstikkere som gjelder for å holde rent og å holde orden på tannkjøttet. 

Er du syk eller handikappet slik at du av den grunn ikke klarer å holde god munnhygiene så er dette straks annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du plager tilknyttet bakterievekst? 

Da kan en jo selvsagt bruke sånne produkter. Men først etter at en har snakket med både lege og tannlege om å få bukt med problemet. Sånn på normalen så er det veldig, veldig positivt å ha et pletoria bakterier i munnhulen. Som ellers på og i kroppen. Vi lever i symbiose med gjengen, og lever ikke spesielt bra uten dem.

Sånn for tannhelse dersom du ikke har nedsatt spyttproduksjon så er tannkost, fluorskyll og tanntråd plenty.

Anonymkode: 58d66...0a6

Jeg sliter med munntørrhet.

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mellom tennene er det tanntråd og tannstikkere som gjelder for å holde rent og å holde orden på tannkjøttet. 

Er du syk eller handikappet slik at du av den grunn ikke klarer å holde god munnhygiene så er dette straks annerledes.

Jeg er nok litt "handikappet". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med munntørrhet.

Jeg er nok litt "handikappet". 

Hvis du sliter med munntørrhet bør du kjøpe tabletter eller gel på apoteket for dette. Det hjelper på meg. 

Anonymkode: fe201...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apoteket har munnskyllevann som skal øke spyttproduksjon. Det har også fluor. Jeg bruker dette, fungerer bra. 

Anonymkode: efd02...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...