AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Hallo:) Jeg fikk tilbake menstruasjon nå 8 mnd etter fødsel, og jeg ble ferdig med den sist mandag. Siden da har jeg til tider hatt en dundrende fæl hodepine, så sterk at jeg ikke orker å se på TV Eller mobil. Er nok ikke migrene, men mer jevnt utover og kan sammenlignes med spenningshodepine. Jeg var mye plaget med hodepine før graviditeten, og da jeg ble gravid var som en ferie:) men nå kom den tilbake.. er det noen som har erfaring med hodepine i sammenheng med menstruasjon? Kan det være hormonelt ? Har vært psykisk stressende i et par uker nå, kanskje det er det... Anonymkode: 58675...115
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #2 Skrevet 19. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hallo:) Jeg fikk tilbake menstruasjon nå 8 mnd etter fødsel, og jeg ble ferdig med den sist mandag. Siden da har jeg til tider hatt en dundrende fæl hodepine, så sterk at jeg ikke orker å se på TV Eller mobil. Er nok ikke migrene, men mer jevnt utover og kan sammenlignes med spenningshodepine. Jeg var mye plaget med hodepine før graviditeten, og da jeg ble gravid var som en ferie:) men nå kom den tilbake.. er det noen som har erfaring med hodepine i sammenheng med menstruasjon? Kan det være hormonelt ? Har vært psykisk stressende i et par uker nå, kanskje det er det... Anonymkode: 58675...115 Sånn har jeg det og, sliter en del med spenningshodepine til vanlig men det blir mye verre i forbindelse med menstruasjonen. Anonymkode: c8e29...a84
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #3 Skrevet 19. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn har jeg det og, sliter en del med spenningshodepine til vanlig men det blir mye verre i forbindelse med menstruasjonen. Anonymkode: c8e29...a84 Så kjedelig :/ har du fått noe for det? Eller bare lever du deg igjennom det med Paracet? Tenkte om det er hormonelt (har en del andre hormonplager) så kanskje det finnes noe greier mot det Anonymkode: 58675...115
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så kjedelig :/ har du fått noe for det? Eller bare lever du deg igjennom det med Paracet? Tenkte om det er hormonelt (har en del andre hormonplager) så kanskje det finnes noe greier mot det Anonymkode: 58675...115 Både ja og nei. Har fibromyalgi og i den forbindelse får jeg Tramadol, legen har sagt at jeg kan ta det for hodepinen og. I tillegg har jeg og PCOS, så jeg regner med det er det som ligger i bunnen. Har hatt mye løye med hormonene i det siste. Tror p-piller hadde funket greit, men er skeptisk til blodproppfaren. Er blitt så pysete etter at jeg fikk barn... Anonymkode: c8e29...a84
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #5 Skrevet 19. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Både ja og nei. Har fibromyalgi og i den forbindelse får jeg Tramadol, legen har sagt at jeg kan ta det for hodepinen og. I tillegg har jeg og PCOS, så jeg regner med det er det som ligger i bunnen. Har hatt mye løye med hormonene i det siste. Tror p-piller hadde funket greit, men er skeptisk til blodproppfaren. Er blitt så pysete etter at jeg fikk barn... Anonymkode: c8e29...a84 Måtte bare legge til noe. Paracet og Ibux funker ikke på meg, akkurat som om kroppen ikke registrerer det. Tramadol gjør ikke underverker den heller men tar toppene. Anonymkode: c8e29...a84
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #6 Skrevet 19. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Måtte bare legge til noe. Paracet og Ibux funker ikke på meg, akkurat som om kroppen ikke registrerer det. Tramadol gjør ikke underverker den heller men tar toppene. Anonymkode: c8e29...a84 Hm interessant:0 tok 2 tabletter av 500 kg Paracet ista og har hatt lite effekt. Når jeg har mindre doser er det akkurat som at det ikke fungerer. Har hatt to episoder med cyster, en som har sprukket og en som har vokst seg "i veien", men har aldri hatt tenkt pcos..jeg tok noe trampalgin en gang, det var deilig, men kan ikke ta det nå fordi jeg ammer.. vurderer å ta noe p sprøyte ihvertfall sånn at de hormonelle plagene forsvinner.:) Hvordan opplever du pcos? Anonymkode: 58675...115
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #7 Skrevet 19. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hm interessant:0 tok 2 tabletter av 500 kg Paracet ista og har hatt lite effekt. Når jeg har mindre doser er det akkurat som at det ikke fungerer. Har hatt to episoder med cyster, en som har sprukket og en som har vokst seg "i veien", men har aldri hatt tenkt pcos..jeg tok noe trampalgin en gang, det var deilig, men kan ikke ta det nå fordi jeg ammer.. vurderer å ta noe p sprøyte ihvertfall sånn at de hormonelle plagene forsvinner.:) Hvordan opplever du pcos? Anonymkode: 58675...115 Jeg har egentlig vært ganske heldig med tanke på PCOS. Klarte fint å blir gravid innen 9 måneder uten problemer. Tror det var de årene jeg gikk på p-piller som gjorde at ting stabiliserte seg, jeg gikk litt ned i vekt da. Etter graviditeten som nå er 6 år siden så har jeg hatt helt regelmessig menstruasjon, helt merkelig. Når jeg var 18 hadde jeg mensen hver 3 måned... Men har de siste årene hatt mye større menssmerter enn hva jeg noen gang har hatt. Helt jævlig, men for noen blir det bedre etter fødsel og for andre blir det verre, er så heldig at jeg havner i den siste kategorien. Har og hatt tanker om jeg muligens har endometriose siden smertene bare blir verre... For 2 uker siden fikk jeg plutselig utrolig vondt i magen på en måte jeg aldri har opplevd før så har en mistanke om at en cyste har sprukket. Sliter en del med vonde kviser spesielt rundt menstider..Er overvektig, ingenting som funker, vekta står bom fast, slik den gjorde før jeg begynte på p-pillen. Spiser mye sunnere og mindre enn hva jeg gjorde før da jeg gikk ned i vekt men klarer nok ikke å gå ned i vekt uten pillen. Men på grunn av at Diane har så mange uheldige bivirkninger og er tatt av markedet i England og Frankrike tør jeg ikke å ta sjansen. Anonymkode: c8e29...a84
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #8 Skrevet 19. november 2017 Ta deg en tur til legen Anonymkode: 5d260...cb5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #9 Skrevet 20. november 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har egentlig vært ganske heldig med tanke på PCOS. Klarte fint å blir gravid innen 9 måneder uten problemer. Tror det var de årene jeg gikk på p-piller som gjorde at ting stabiliserte seg, jeg gikk litt ned i vekt da. Etter graviditeten som nå er 6 år siden så har jeg hatt helt regelmessig menstruasjon, helt merkelig. Når jeg var 18 hadde jeg mensen hver 3 måned... Men har de siste årene hatt mye større menssmerter enn hva jeg noen gang har hatt. Helt jævlig, men for noen blir det bedre etter fødsel og for andre blir det verre, er så heldig at jeg havner i den siste kategorien. Har og hatt tanker om jeg muligens har endometriose siden smertene bare blir verre... For 2 uker siden fikk jeg plutselig utrolig vondt i magen på en måte jeg aldri har opplevd før så har en mistanke om at en cyste har sprukket. Sliter en del med vonde kviser spesielt rundt menstider..Er overvektig, ingenting som funker, vekta står bom fast, slik den gjorde før jeg begynte på p-pillen. Spiser mye sunnere og mindre enn hva jeg gjorde før da jeg gikk ned i vekt men klarer nok ikke å gå ned i vekt uten pillen. Men på grunn av at Diane har så mange uheldige bivirkninger og er tatt av markedet i England og Frankrike tør jeg ikke å ta sjansen. Anonymkode: c8e29...a84 Oj det høres ikke greit ut:0 Har hørt det at pcos gjør det vanskeligere å bli gravid, samtidig som at det 'roter til hormonene', kan ikke være lett når p piller ikke er helt trygt heller..nei det hele er egentlig ganske vanskelig. Jeg gikk selv på en type p piller før, den gjorde huden min veldig fin osv, vurderer kanskje å begynne igjen, men er skikkelig pysete...er livredd for å gå opp i vekt..er nesten så jeg heller vil ha vondt og diverse plager for å slippe bivirkningene sjøl. Har hørt at p sprøyte har fått mye positivt, om det kanskje er bedre enn p piller? Anonymkode: 58675...115
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #10 Skrevet 20. november 2017 Jeg fikk jo ned i vekt på på ppillen jeg.😄 Har 3 venninner som har blitt gravide på sprøyta så har ikke helt troen på den lenger... Hadde jeg vært deg så ville fått legen til å ta hormonprøver og eventuelt en time hos gynekolog. Med tanke på PCOS og andre hormonsykdommer. Anonymkode: c8e29...a84
Ulla Ullsokk Skrevet 20. november 2017 #11 Skrevet 20. november 2017 På 19.11.2017 den 12.11, AnonymBruker skrev: Måtte bare legge til noe. Paracet og Ibux funker ikke på meg, akkurat som om kroppen ikke registrerer det. Tramadol gjør ikke underverker den heller men tar toppene. Anonymkode: c8e29...a84 Har du prøvd å trene? Jeg får innimellom en nakkehodepine som er skikkelig kjip, og ingen piller hjelper, men trening gjør!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #12 Skrevet 20. november 2017 3 timer siden, Ulla Ullsokk skrev: Har du prøvd å trene? Jeg får innimellom en nakkehodepine som er skikkelig kjip, og ingen piller hjelper, men trening gjør! Trener og ja, men jeg blir faktisk enda verre både med hodepine og svimmelhet hvis jeg gjør for mye de dagene det er som verst. Typisk... Anonymkode: c8e29...a84
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå