AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Fastlegen min F.eks skriver ned alt på pcen sin, som vi snakker om og ofte lurer jeg på om dette blir ført inn i journalen min. Liksom hvis jeg sier til fastlegen min at jeg ønsker å utføre Hmm la oss si blodprøve for HCG eller at jeg har sovevansker, skriver legen alt dette ned? Anonymkode: 46432...174
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #2 Skrevet 19. november 2017 Blodprøver som blir rekvirert blir automatisk liggende i journalen. Grunnen er at hver og en blodprøve har en takst legen kan få fra Helfo for å ta blodprøven. Dette igjen gjør at der i journalen skal føres inn en begrunnelse for hvorfor blodprøven blir tatt, i tilfellet legen får bokettersyn. Da går de igjennom både regnskap, blodprøver og journalnotater. Resepter blir på samme måten liggende. Journalen er legens arbeidsnotater og skal viser og dokumentere kontakten mellom lege og pasient. Hva, hvordan og hvor mye legen noterer må du spørre legen om fordi dette varierer veldig fra lege til lege. Anonymkode: 52ef0...95c
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. november 2017 #3 Skrevet 19. november 2017 Jeg har faktisk bare medisiner og besøk til flere klinikker. Ingen blodprøver har kommet i min
Nuttery Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 På sykehus står det dokumentasjon fra hver vakt, legevisitt, prøvesvar, røntgen, Evt kommunikasjon med kommunen på dine vegne osvosv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå