Gå til innhold

Seksuell lyst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor bra kan man egentlig klare seg uten sex? Hvis man ser bort ifra de aseksuelle. Noen hevder at seksualdriften er såpass stor at den kan være vanskelig å ha under kontroll. La oss si at man er smittet av HIV eller av en eller annen grunn har vanskelig for å finne en jevnaldrende partner. Hvordan ville man da klare seg? Det er jo ikke umulig å ha sex på egenhånd heller. Jeg ville tenkt at sex er viktig men det kan ikke sidestilles med behovet for mat og vann. Selv om vi er laget for å få barn 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde normal sexlyst, men jeg har gått flere perioder på mange år uten sex i voksen alder uten å kjenne noe savn.

Anonymkode: 472ea...0b0

Skrevet

Hørt at jo lenger du går uten sex, jo mindre lyst får du. Stemmer etter min erfaring. Når jeg er i et forhold vil jeg ikke gå en dag uten. Mens når jeg er singel kan jeg gå lange perioder uten sex. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Mari Y skrev:

Hvor bra kan man egentlig klare seg uten sex? Hvis man ser bort ifra de aseksuelle. Noen hevder at seksualdriften er såpass stor at den kan være vanskelig å ha under kontroll. La oss si at man er smittet av HIV eller av en eller annen grunn har vanskelig for å finne en jevnaldrende partner. Hvordan ville man da klare seg? Det er jo ikke umulig å ha sex på egenhånd heller. Jeg ville tenkt at sex er viktig men det kan ikke sidestilles med behovet for mat og vann. Selv om vi er laget for å få barn 

Hvem er «noen»? 

Nei, et normalt menneske har ikke problemer med å ha egen seksualitet «under kontroll».

Har man ikke egen seksualitet under kontroll, lider man av noe. Enten manglende grensesetting, impulskontroll osv.

man har mange andre grunnleggende behov, mat for eksempel. Også her, har man faktisk en lidelse om man ikke har dette behovet «under kontroll». 

• Liker 1
Skrevet

Ganske bra. Jeg gikk 7 år uten sex på det meste, savnet det ikke. Har også hatt perioder på 2 og 3 år uten sex og pr nå har jeg 1 år uten. Frivillig alle ganger, ikke fordi jeg ikke får meg noe, men i 7 års perioden var det også sykdom inkludert så jeg greide ikke å prioritere eller orke det rett og slett. 

Anonymkode: 0435c...b62

Skrevet
11 timer siden, Dorull92 skrev:

Hørt at jo lenger du går uten sex, jo mindre lyst får du. Stemmer etter min erfaring. Når jeg er i et forhold vil jeg ikke gå en dag uten. Mens når jeg er singel kan jeg gå lange perioder uten sex. 

Stemmer veldig godt her også. 

Anonymkode: 0435c...b62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...