Gå til innhold

Dobbeltrolle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har selv blitt reddet medisinsk etter selvmordsforsøk. 

Jeg jobber med mennesker og møter mennesker i alle aldre som har utfordringer i/ med sine liv.  Til uka skal jeg på kurs som omhandler forebygging av selvmord. Dette er et tema som for meg er interessant på flere områder. 

Men... jeg er bekymret for at kursdagene vil komme til å aktivere egne opplevelser/ erfaringer og at det igjen kan være en åpning på nye runder med sykdom selv. Dette da jeg er redd for at tidligere opplevelser ikke er ferdig bearbeidet..

Jeg vet det høres fryktelig teit ut, og jeg regner med der blir mange stygge kommentarer på denne posten, men det får stå til...

jeg har Ingen rundt meg som jeg kan prate med om min redsel omkring dette, og heller ikke noen jeg kan si fra til om det skulle bli vanskelig for meg under/ etterkant av kurset..

er dette noe jeg kan snakke med min lege om? Eller blir det bare dumt.. for jeg ønsker ikke å ta opp tiden hans på meg... for andre trenger legetimen mer enn meg..

Anonymkode: ad9e6...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det VIVAT kurs? Det er flere kurs ang å forebygge selvmord som er veldig personlige, med rollespill m.m. Såpass at kursholderer ikke anbefaler folk i nære relasjoner er på gruppe med hverandre. 

Om jeg var deg ville jeg prøvd å få tak i de som holder kurset i forkant, eller komme tidlig kursdagen om be om ett par min privat samtale. Masse lykke til🌸

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vivat.. ja

Endret av Dina87
Anonym
Skrevet

Er det via NAV?

Ja snakk med legen din.

Anonymkode: bad14...a53

Skrevet

Det er kun krav for å ha 2 ukers kurs får å bli kursledere og pga det hadde jeg vært særdeles skjeptisk til hvilken kompetanse de har til og faktisk til å å kunne klare hjelpe.

Ikke forvent for mye enn at du får snakke ut om problemene med ansatte som kun har kjennskap ved å ha hatt ett personlig kjennskap til å ha tatt selvmord.

• Liker 2
Skrevet

Via nav? Jeg har en «vanlig» 100% jobb..

Skrevet
11 minutter siden, Dina87 said:

Vivat.. ja

Beklager jeg leste for fort,jeg trodde du skulle på ett kurs.

Men ja snakk med legen din.

Skrevet

Det er kurs for oss på jobben :)

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er kun krav for å ha 2 ukers kurs får å bli kursledere og pga det hadde jeg vært særdeles skjeptisk til hvilken kompetanse de har til og faktisk til å å kunne klare hjelpe.

Ikke forvent for mye enn at du får snakke ut om problemene med ansatte som kun har kjennskap ved å ha hatt ett personlig kjennskap til å ha tatt selvmord.

Prøvd, ikke tatt selvsagt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...