Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dropper det, alltid. Det eneste som tiltaler meg med julebord er alkoholen, men skal jeg drikke meg full så gjør jeg det heller blant venner.

Anonymkode: d4da3...59a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På et av julebordene jeg er invitert til må man betale en sum i tillegg til å ta med seg en rett selv. Koster det virkelig rundt 15000 kr for leie av et rimelig lokale til 100 personer på en ukedag? Det er for studenter, så kvaliteten på lokale er jo deretter (ikke så mye å skryte av med andre ord). 

Anonymkode: 1f4a0...959

Skrevet
På 18.11.2017 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Også er jeg utrolig kresen på mat. Skal ha julebord med venninna mi på Taco Bell i år :) De har fått alkoholservering og greier så det her blir topp! 

Anonymkode: 64df9...a52

Taco bell i Norge? Hvor er det? Savner taco bell... 😊

Skrevet
1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

Åå taco bell? Vil og ha

Skrevet

Vi har ikke julebord på min jobb, kun julelunsj. Jeg syntes det var stas på julebordene på gamlejobben til gamlesamboeren,  med fin middag på hotell, gratis alkohol i strie strømmer (folk oppførte seg noenlunde da) og dans med dj. På den tida var det til og med lov å røyke inne. Jo, sånt julebord kunne jeg gått på. Julelunsjen på jobben nå er kjedelig,  men fort gjort, men det har hendt jeg har tilbudt meg å være igjen for å passe jobben fremfor å delta.

Skrevet
8 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Nei, i Mexico :) Er på vei dit akkurat nå faktisk, er på flyplassen og gleder meg SÅ mye. Elsker Taco Bell jeg og! Da snakker vi julebord altså! 

Skrevet

I år gidder jeg ikke. Er bare det samme hvert år. Fyll og bare tull. Kjedelig når jeg egentlig ikke drikker alkohol. Kun et glass vin til maten mens resten drikker seg fulle og rølper. Nei takk 🙄

Skrevet

Gidder ikke det, hvis det bare hadde vært min avdeling hadde det vært koselig. Men hele bedriften skal ha julebord sammen, og så havner man på bord med en haug med folk man knapt kjenner navnet på. Hva er artig med det? 

Anonymkode: c14aa...06a

Skrevet
På 18.11.2017 den 19.28, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg har aldri gått med jobben min, og jeg har vært der i 11 år nå. De drikker rett og slett så mye at det blir bare surr, det gidder jeg ikke, bortkastet tid.

Hvordan vet du det når du aldri har vært der?

Anonymkode: 66a9d...fea

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker julebord på jobben!  Det er så kjekt å se mennesker i en pyntet setting, når vi som regel dasser rundt i private klær, alle er i godt humør og vi inviterer med oss folk fra andre kontor rundtom i byen. Mange av de som er med er folk vi bare treffer på julebordet, kjekt å bli oppdatert på hva de bruker tiden på. I tillegg løser vi verdensproblemer, og får gode innspill på hva vi kan gjøre for å forbedre oss.

Påspandert mat og drikke er aldri feil, det har ikke vært noe drama de siste 10 åra, ingen blir snydens og ingen spyr så stemninga er upåklagelig år etter år. 

Skrevet

På min jobb treffes folk bare ved alkoholinntak. Det er folk du aldri er sammen med ellers. På jobben blir det nødvendighetsfraser. Ikke ringes vi, ikke tastes vi. Jeg har meldt meg ut av julebord. De som maser mest, er de du har minst kontakt med. Jo,har prøvd, og da løsnes tungebåndet. Å ikke måte på hvor glad de er i deg osv. Det er de som blir fullstendig dritings. Neste dag på jobb er alt likt. Julebord er kjedelig. Samme maten...grøss. for meg må julebord gjerne opphøre

Anonymkode: a0f6b...f96

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, i Mexico :) Er på vei dit akkurat nå faktisk, er på flyplassen og gleder meg SÅ mye. Elsker Taco Bell jeg og! Da snakker vi julebord altså! 

Ååååja! God tur da 😊

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det når du aldri har vært der?

Anonymkode: 66a9d...fea

Har truffet på de ute når jeg har vært ute med andre og de har virkelig vært over the top, veldig tidlig på kvelden og så har jeg jo selvsagt hørt hva som har skjedd i etterkant. Og så vet jeg av andre ting vi har vært ute på så er majoriteten mest opptatt av å bøtte ned på mest mulig på kortest tid og slik er ikke jeg. Kan sitte i en time med et glass vin jeg, mens de heller inn på flasker.

Så derfor har jeg og et par av de andre som ikke har den drikkekulturen ofte en god middag sammen i stedet for å kaste bort tid på tull og tøys. Det blir jo alltid en del drama i etterkant og, den ene har prøvd seg på den andre som er gift og rota med en annen osv. Det verste er at det er de eldste som er verst... Det er jo flaut slik de holdet på og slik har det alltid vært, lenge før jeg begynte der og. 

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Hotellene rundt om i landet melder om  dårligere oppsluttning om julebordene nå  en tidligere. Hvorvidt dette skyldes en endret bedriftskultur, eller økonomiske nedgangstider hos mange bedrifter er ikkje godt å sei.  Mange bedrifter har nok innsett at de ved å legge eit hotellopphold utenom julebord-sesongen kan vera vel så intrs, eller utenlandsturer.

Skrevet

Stakkars dere!! Det virker som det er få av dere som har det hyggelig med kollegene sine. Hos oss har vi det veldig hyggelig på julebord og sommerfest.  Vi trives veldig godt sammen,  og vi synes det er gøy å møtes når alle har pyntet seg og vi møtes i en annen setting. Vi reiser også av og til på weekend turer sammen, og det er mange som melder seg på selv om vi må betale det selv. Vi er i aldersgruppen 20- 64, og har et godt samhold. Føler meg nå privilegert som har det så hyggelig med kollegene mine! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...