Gå til innhold

Nesten kjørt ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skulle gå over overgangsfelt i dag..bilen som kom bare suste mot meg..måtte løpe over, for ikke å bli truffet. Skremmende for lite oppmerksomme noen er trafikken..

Anonymkode: 0337d...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor var dette? I Oslo må du påberegne deg at bilene ikke tar like mye hensyn som andre steder i landet. Folk har dårlig tid og trafikken går fortere avsted. 

Anonymkode: 88cf6...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor var dette? I Oslo må du påberegne deg at bilene ikke tar like mye hensyn som andre steder i landet. Folk har dårlig tid og trafikken går fortere avsted. 

Anonymkode: 88cf6...933

Sarpsborg..Det var ganske lite trafikk på tidspunktet. Men merker at mange ikke tar hensyn, noen tar mer hensyn heldigvis.

Anonymkode: 0337d...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor var dette? I Oslo må du påberegne deg at bilene ikke tar like mye hensyn som andre steder i landet. Folk har dårlig tid og trafikken går fortere avsted. 

Anonymkode: 88cf6...933

Det betyr ikke at det er lovlig.

Anonymkode: 5e29d...52d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd å nesten bli rygga ned flere ganger i Fredrikstad..Ts

Anonymkode: 0337d...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det mørkt? Hadde du refleks? Kanskje bilen rett og slett ikke så deg? Eventuelt at du er en av de tullingene som går rett frem uten noen tegn til at du skal over veien før du plutselig bråsnur og går rett ut i veien. Eller så fulgte ikke bilen med så klart da, det skjer dessverre ofte også...

Anonymkode: 9dc2f...ebe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det mørkt? Hadde du refleks? Kanskje bilen rett og slett ikke så deg? Eventuelt at du er en av de tullingene som går rett frem uten noen tegn til at du skal over veien før du plutselig bråsnur og går rett ut i veien. Eller så fulgte ikke bilen med så klart da, det skjer dessverre ofte også...

Anonymkode: 9dc2f...ebe

Det var lyst, formiddag. Begynnte å gå når bilen var ganske/passelig langt unna, så sjåføren såg meg nok. Den sakket ikke ned..Bilene dominerer veldig rundt om kring. 

Anonymkode: 0337d...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var lyst, formiddag. Begynnte å gå når bilen var ganske/passelig langt unna, så sjåføren såg meg nok. Den sakket ikke ned..Bilene dominerer veldig rundt om kring. 

Anonymkode: 0337d...679

Da var det bilen som var dust ja! Er bare så mange her jeg bor som ikke bruker refleks, flere ganger jeg har sett biler bråbremse rett foran fotgjengerfeltet fordi det var umulig å se en svart skikkelse som gikk over veien i mørket.

Jeg passer alltid på at jeg ser at bulen har sett meg før jeg går over da, også på dagen. Burde jo være unødvendig, slik som i ditt tilfelle, når bilen er langt unna, men om man ikke blir sett er det deg det går utover. Bedre å være litt for forsiktig enn å anta at andre følger med og gjør det de skal. Sånn som pappa alltid sa, alltid anta at alle andre biler er idiotier. :fnise: 

Anonymkode: 9dc2f...ebe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da var det bilen som var dust ja! Er bare så mange her jeg bor som ikke bruker refleks, flere ganger jeg har sett biler bråbremse rett foran fotgjengerfeltet fordi det var umulig å se en svart skikkelse som gikk over veien i mørket.

Jeg passer alltid på at jeg ser at bulen har sett meg før jeg går over da, også på dagen. Burde jo være unødvendig, slik som i ditt tilfelle, når bilen er langt unna, men om man ikke blir sett er det deg det går utover. Bedre å være litt for forsiktig enn å anta at andre følger med og gjør det de skal. Sånn som pappa alltid sa, alltid anta at alle andre biler er idiotier. :fnise: 

Anonymkode: 9dc2f...ebe

Ofte venter jeg til det er helt fritt for biler, og så går over. Bedre sånn. Mange har så veldig hast..

Anonymkode: 0337d...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor var dette? I Oslo må du påberegne deg at bilene ikke tar like mye hensyn som andre steder i landet. Folk har dårlig tid og trafikken går fortere avsted. 

Anonymkode: 88cf6...933

Hvor har dere Oslofolk dette fra? Ser stadig sånne utsagn gjentas her på Kg og det stemmer virkelig ikke at Oslo er i en slags særstilling. Bilister oppfører seg sånn alle steder i landet, respekt for fotgjengerfelt er ikkeeksisterende. Tidene forandrer seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor var dette? I Oslo må du påberegne deg at bilene ikke tar like mye hensyn som andre steder i landet. Folk har dårlig tid og trafikken går fortere avsted. 

Anonymkode: 88cf6...933

Trafikken går jo sirupstreigt i Oslo. Med unntak av motorveiene, men der skal man jo ikke krysse som fotgjenger uansett. Stort sett kjører man jo mellom 40 og 50 i Oslo. 

Anonymkode: 02df7...99c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var lyst, formiddag. Begynnte å gå når bilen var ganske/passelig langt unna, så sjåføren såg meg nok. Den sakket ikke ned..Bilene dominerer veldig rundt om kring. 

Anonymkode: 0337d...679

Bare lær deg først som sist, IKKE gå over før bilene har stoppa, eller viser at de vil stoppe. Du har ikke så store rettigheten om du bare går ut i fotgjengerovergangen, i den formening at bilene stopper. Ikke alle sjåfører som er så veldig oppmerksomme akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, palamina said:

Hvor har dere Oslofolk dette fra? Ser stadig sånne utsagn gjentas her på Kg og det stemmer virkelig ikke at Oslo er i en slags særstilling. Bilister oppfører seg sånn alle steder i landet, respekt for fotgjengerfelt er ikkeeksisterende. Tidene forandrer seg.

Og jeg bor i Oslo, men oppfatter ikke Oslo-trafikken som spesielt ille i det hele tatt. Langt de fleste tar hensyn og stopper for fotgjengere, men jeg venter allikevel alltid til jeg er sikker på at sjåføren har sett meg og bremser ned før jeg går over. De som kjører fort mot fotgjengeroverganger må da vente 2-3 sekunder ekstra, siden jeg ikke går før de har stoppet, men det er verst for dem.

Anonymkode: ee2c5...e0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplever det samme på Jessheim ofte. Har til og med kunnet klaske til bilene noen ganger da de har vært så nær meg.

Anonymkode: e7cf0...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nesten nedkjørt i et gangfelt i Fyllingsdalen. Jeg hadde reflekser på meg, men bilen stoppet allikevel ikke

Anonymkode: 82de4...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da var det bilen som var dust ja! Er bare så mange her jeg bor som ikke bruker refleks, flere ganger jeg har sett biler bråbremse rett foran fotgjengerfeltet fordi det var umulig å se en svart skikkelse som gikk over veien i mørket.

Jeg passer alltid på at jeg ser at bulen har sett meg før jeg går over da, også på dagen. Burde jo være unødvendig, slik som i ditt tilfelle, når bilen er langt unna, men om man ikke blir sett er det deg det går utover. Bedre å være litt for forsiktig enn å anta at andre følger med og gjør det de skal. Sånn som pappa alltid sa, alltid anta at alle andre biler er idiotier. :fnise: 

Anonymkode: 9dc2f...ebe

Hadde det vært bedre veibelysning så hadde det ikke vært så vanskelig å se fotgjengere, flere steder er det så lite lys at man ikke ser noe i det hele tatt.

Anonymkode: d99ab...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, tdm900 said:

Bare lær deg først som sist, IKKE gå over før bilene har stoppa, eller viser at de vil stoppe. Du har ikke så store rettigheten om du bare går ut i fotgjengerovergangen, i den formening at bilene stopper. Ikke alle sjåfører som er så veldig oppmerksomme akkurat!

Problemet er at du som oftest må begynne å gå over for at bilistene skal gidde å stoppe. Ofte sitter de med nesen i mobilen og ser deg ikke en gang.

Anonymkode: 4ad42...08a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at du som oftest må begynne å gå over for at bilistene skal gidde å stoppe. Ofte sitter de med nesen i mobilen og ser deg ikke en gang.

Anonymkode: 4ad42...08a

Derfor skal du holde unna, og ikke stole på at blir sett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/18/2017 den 18.32, AnonymBruker skrev:

skulle gå over overgangsfelt i dag..bilen som kom bare suste mot meg..måtte løpe over, for ikke å bli truffet. Skremmende for lite oppmerksomme noen er trafikken..

Anonymkode: 0337d...679

Det er din plikt å se deg for når du går over veien, selv om det er gangfelt.

Det gjør de ellers i verden. Mange flere nordmenn blir påkjørt i gangfelt enn det utlendinger gjør i sine hjemland. Det er fordi nordmenn tror de kan vandre ut gangfelt uten å se seg for. Juridisk kan de kanskje det, men de som blir påkjørt kan slite med store helseskader resten av livet hvis de blir påkjørt.

Anonymkode: 279ed...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle myke traffikanter må være ekstra varsom og påse at sjåføren har sett de før man krysser veien. Daglig ser jeg hvor farlig d er å være traffikant.

Anonymkode: 2bec8...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...