AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #1 Skrevet 18. november 2017 Hei! Er det noen her som diagnotisert ADHD i voksen alder? Hvordan gikk dere frem? Spurte dere fastlegen om å undersøkes? Veldig mange spørsmål på en gang her! Jeg lurer nemlig på om jeg kan ha ADHD selv, har lest en del om det og kjenner meg så altfor godt igjen når jeg leser symptomene og andre erfaringer. Jeg klarer aldri å finne roen skikkelig, eller fokusere på en ting lenge av gangen med mindre det er noe jeg virkelig interesserer meg for. Har veldig lett for å miste fokus når jeg snakker med folk også, lett for å avbryte andre og fullføre setningene for de. Skjønner jo selv at dette kan være irriterende for andre, så jeg prøver virkelig å konsentrere meg om å ikke gjøre det så godt jeg kan. Kan så klart bare være at jeg sliter litt med konsentrasjon, men er nysgjerrig på om det kan være noe annet. På forhånd, takk for svar! Anonymkode: 36836...8f8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #2 Skrevet 18. november 2017 Du spør fastlegen om en henvisning til DPS. Det kan være lurt å undersøke litt selv først, har f.eks noen i familien din ADHD? Anonymkode: 1b395...3c5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2017 #3 Skrevet 19. november 2017 Jeg ble diagnostisert da jeg var 21, og har like "symptomer" som deg. Du må kontakte fastlege, som da videre vil henvise deg til DPS for utredning. Anonymkode: c74b4...b1e
Appelsina Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 Fikk diagnosen da jeg var 28. Tok kontakt med fastlegen min og fortalte om de symptomene jeg har som jeg trodde kunne være ADHD relatert. Han henviste meg til DPS og etter to-tre måneden fikk jeg komme til utredning. Så skriv gjerne ned symptomene du opplever (så du husker dem, og klarer å kommunisere dem under samtale med legen) og bestill deg time hos fastlegen
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #5 Skrevet 27. november 2017 Takk for svar! :D Tror jeg må gjøre dette, siden jeg opplever så mange symptomer. Er som sagt ikke typisk hyper, men har så mange andre symptomer. Ingen i familien min har ADHD som vi vet om, men mistenker at eldste broren min har det. Anonymkode: 36836...8f8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå