Gå til innhold

Antibotika (tmi)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en liten smule helseangst, og nå er klokken to og jeg burde gå i seng, men jeg sitter og konsulterer dr.google isteden. Dårlig idè, så prøver her isteden.

Har gått på antibiotika for uren hud i 2 uker (Tetralysal) Alt fungerer fint, ingen store bivirkninger som jeg har oppdaget ennå. Bortsett fra at det virker som om den har tuller med syklusen min og hvordan den oppfører seg. Har fått økt menge klar, våt utflod, og nå oppdaget jeg nettopp at den var litt rosa, så det er litt blod blandet inn med den. Har ikke vondt noe sted, og det er ikke en soppinfeksjon. Har hatt det før og det er fæle greier. Er det noen som har vært på antibiotika og som har hatt endringer som jeg har, eller har google rett og jeg ligger akutt for døden?

Anonymkode: 98b3f...c7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du være gravid?

Anonymkode: f6a2e...d1b

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du være gravid?

Det hadde vært det sykeste mirakelet noen sinne. Har ikke hatt sex på to år 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ringe til legen da vettu

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en liten smule helseangst, og nå er klokken to og jeg burde gå i seng, men jeg sitter og konsulterer dr.google isteden. Dårlig idè, så prøver her isteden.

Har gått på antibiotika for uren hud i 2 uker (Tetralysal) Alt fungerer fint, ingen store bivirkninger som jeg har oppdaget ennå. Bortsett fra at det virker som om den har tuller med syklusen min og hvordan den oppfører seg. Har fått økt menge klar, våt utflod, og nå oppdaget jeg nettopp at den var litt rosa, så det er litt blod blandet inn med den. Har ikke vondt noe sted, og det er ikke en soppinfeksjon. Har hatt det før og det er fæle greier. Er det noen som har vært på antibiotika og som har hatt endringer som jeg har, eller har google rett og jeg ligger akutt for døden?

Den typen bivirkninger får du ikke av Tetralysal. Men du skal absolutt være obs om du kan være gravid, og snarest ta en test om det kan være mulig. Denne typen medisiner skal ikke brukes av gravide. https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/tetralysal-galderma-564586 Der kan du lese både om bivirkninger og at medisinen lager skader på fosterets tenner og beinvev. Skal du bruke denne medisinen bør du og bruke sikker prevensjon dersom du har sex. 

Snakk med lege eller farmasøyt på apoteket i morgen om du lurer på noe. Dr. Google er ikke altid pålitelig, han er i tillegg en god venn av apples Siri, og hun og hennes ofte merkelige svar kjenner jeg godt.

Anonymkode: a5f7a...1ac

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får ringe til legen da vettu

Skal gjøre det på mandag, men det er nesten en måneds ventetid når det ikke er akutt, så da tenkte jeg jeg kunne spørre her mens jeg venter 

Skrevet

Hvis du har hatt det før så har det kanskje ikke noe med antibiotikabehandling å gjøre ? 😊 Synes ikke dette høres farlig ut, men sjekk deg gjerne på mandag om du uroer deg 😊

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mirakler skjer, stadig vekk. Men her vil jeg ikke stolt på at verken miraklene eller pillene er forklaringen. :ler:

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke noe som er uvanlig for andre. Det å ha en god del utflod er jo vanlig og det samme med en liten blødning rundt eggløsning, men jeg har aldri hatt det så tenkte kanskje det var antibiotikarelatert. Men kan jo hende det bare er kroppen min som bestemte seg for å oppføre seg litt sirkus denne måneden. Kan ikke strikke det under en stol. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe som er uvanlig for andre. Det å ha en god del utflod er jo vanlig og det samme med en liten blødning rundt eggløsning, men jeg har aldri hatt det så tenkte kanskje det var antibiotikarelatert. Men kan jo hende det bare er kroppen min som bestemte seg for å oppføre seg litt sirkus denne måneden. Kan ikke strikke det under en stol. 

Å strikke under stoler, er skjelden bra. God natt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...