Gå til innhold

marsvin som kjæledyr?


sti9

Anbefalte innlegg

På 2.12.2017 den 22.34, AnonymBruker skrev:

Du kan jo lese innlegget mitt over her.

For å si det sånn så er det en grunn til at folk jobber så fælt med "bonding", det er nettop fordi det strider mot kaniners natur. Selv om man tvinger to kaniner til å sameksistere og inngå våpenhvile er det aldri greit å sette kaniner i bur, og særlig ikke når de er to. Det er kun en menneskelig egoisme dette går på, fordi det da vil føles bedre å stenge kaninen inne. "De har jo tross alt selskap". 

Legg merke til at når kaninen interagerer er det alltid en som er sjef. Det er den som ikke slikker den andre, til nød bare hvis den blir slikket først, det er alltid en som tar den mest populære soveplassen, en som kommer først frem når kaninene skal ut av buret.

Har du noen gang hørt noen si at hunder alltid skal være minst to sammen? Ikke? Men de er jo flokkdyr, hvorfor skal man ikke alltid ha minst to hunder i ett hjem? Åh jaaaa, fordi man ikke stenger dem inne i bur!

Kaniner skal ikke sitte i bur, og de skal ikke alltid være to i samme hjem. Tvert imot! Har du ikke tid til kaninen, la være å kjøpe kanin.

Anonymkode: c2b3b...8bd

Kaniner skal ikke bo i bur. Hvor har du kunnskapen din fra egentlig? 

Anonymkode: bf6e4...999

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marsvin er vidunderlige kjæledyr :hjerte: De er hengivne, kjenner deg igjen, skiller deg fra alle andre mennesker. Du vil aldri glemme den første gangen de lager koselyder til deg. 

Hadde marsvin for 25 år siden. En herlig blanding av rosett og angora. En liten marsvinkar med flott hengelugg og et fjes som ved først møte fikk min far til å gi marsvingutten navn. Gutten fikk navnet Carl, - ikke uten grunn :fnise:  Likheten i "snutepartiet" var slående.

Savner Carl når jeg skriver om ham.

Bilderesultat for carl i hagen karikatur

Anonymkode: 93c1c...11e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaniner skal ikke bo i bur. Hvor har du kunnskapen din fra egentlig? 

Anonymkode: bf6e4...999

Hva mener du med dette innlegget? Er det et forsøk på å sitere meg og stille et kritisk spørsmål, eller er det en påstand?

Anonymkode: c2b3b...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaniner skal ikke bo i bur, så det var et dårlig eksempel! Hvorfor sammenigner du med hunder, når hunder er flokkdyr? Kaniner er jo ikke flokkdyr, men kolionidyr. Les deg opp! 

Anonymkode: 640a6...e62

Uhm, ja, det er tydeligvis vanskelig å lese mer enn siste innlegg før man avlegger svar i tråden.

Anonymkode: c2b3b...8bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Skribent

Jeg vil på det sterkeste anbefale marsvin som kjæledyr. Fikk mitt første som niåring og har siden ikke klart å leve uten. Mistet jenta mi i vår og det var en helt forferdelig opplevelse til tross for at godjenta ble 6,5 år. Igjen sitter jeg med gutten min han ``Ask`` som er en ordentlig kosegris. Har tenkt å skaffe meg en jente igjen å starte med oppdrett av korthårsmarsvin. Drev med oppdrett da jeg var i tjueårene og det var en fantastisk hobby jeg ønsker å gjenoppta. Marsvin passer for både barn, ungdom, voksne og som kjæledyr for eldre. Rengjøring av bur 1-2 ganger i uken, mat to ganger daglig og fremfor alt massevis av kos. Helt utrolig hvor mye glede de små ``grisene`` gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler skinnypigs1 på youtube for info om marsvin. 

 

 

Anonymkode: ccd4a...13b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...