AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #1 Skrevet 17. november 2017 Hei, Det virker som at man har 3 valg? - Timebestille på HelseNorge - Timebestille via nettsiden til fastlegekontoret - Ringe Hva er standard i 2017? Hvordan fungerer timebestilling over HelseNorge? Da får man vel ikke garantert den tiden man ønsker. Det er liten vits å bestille over nettsiden hvis du allerede har et ''kundeforhold''? Jeg har alltid pleid å ringe for å bare høre uformelt om det er ledig f.eks. i løpet av 2017, og få de til å sjekke i kalenderen til fastlegen om han er ledig visse dager og tider. Men det er vel kun forbeholdt akutt-tilfeller i 2017, når e-Helse har overtatt bestillingskjøret? Hvor lang tid pleier en fastlege å bruke på deg? Jeg har erfart at jeg ALLTID må sitte i kø i over en time etter avtalt tidspunkt før. Endrer dette seg med å bestille digitalt, fremfor over tlf. f.eks? Anonymkode: a013e...4ef
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #2 Skrevet 17. november 2017 Jeg bruker appen Helserespons. Noen legekontorer brurer MyPasient. Anonymkode: 6f32e...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #3 Skrevet 17. november 2017 Opplever at om jeg bestiller time på nettet, så får jeg time en uke eller to frem i tid. Om jeg ringer, får jeg gjerne time på dagen om det er behov for det. Anonymkode: d2230...12b 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #4 Skrevet 17. november 2017 Jeg ringer , men har også brukt appen og der kan jeg krysse av for hvilken ukedag som passer så får jeg time en av de ukedagene. Anonymkode: c74cd...2d3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #5 Skrevet 17. november 2017 Jeg bruker også Helserespons og krysser av for foretrukket ukedag. Tror ikke valg av bestillingsmåte påvirker om du må vente på å få komme inn til legen. Det kommer nok mer an på om eller hvor mange akutte pasienter de har måttet ta inn i tillegg akkurat den dagen. Anonymkode: da627...ad2 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #6 Skrevet 17. november 2017 Jeg ringer alltid. Bruker nett til absolutt alt mulig annet om det er mulig, men til fastlegen ringer jeg, mye enklere å få rask time, evt time hos annen lege ved samme legekontor hvis det haster. Ventetid og lengde på selve konsultasjonen tror jeg ikke har noe som helst med bestillingsmetode å gjøre. Det er nok veldig individuelt, men det er jo ikke helt uvanlig at det er forsinkelser. Jeg tror aldri jeg noensinne har kommet inn presis til time, og jeg har vært mye hos lege. Anonymkode: 2afa6...9c7 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #7 Skrevet 17. november 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Det virker som at man har 3 valg? - Timebestille på HelseNorge - Timebestille via nettsiden til fastlegekontoret - Ringe Hva er standard i 2017? Hvordan fungerer timebestilling over HelseNorge? Da får man vel ikke garantert den tiden man ønsker. Det er liten vits å bestille over nettsiden hvis du allerede har et ''kundeforhold''? Jeg har alltid pleid å ringe for å bare høre uformelt om det er ledig f.eks. i løpet av 2017, og få de til å sjekke i kalenderen til fastlegen om han er ledig visse dager og tider. Men det er vel kun forbeholdt akutt-tilfeller i 2017, når e-Helse har overtatt bestillingskjøret? Hvor lang tid pleier en fastlege å bruke på deg? Jeg har erfart at jeg ALLTID må sitte i kø i over en time etter avtalt tidspunkt før. Endrer dette seg med å bestille digitalt, fremfor over tlf. f.eks? Anonymkode: a013e...4ef Ring legekontoret ditt og bestill første timen. Samtidig spør du hvordan de foretrekker å få timebestillingene sine. Anonymkode: ef0de...a74
Million Skrevet 17. november 2017 #8 Skrevet 17. november 2017 Jeg bruker hjemmesiden til fastlegens kontor til å både bestille timer, og til å fornye resepter som jeg har fått tidligere. Veldig enkelt og praktisk. Slipper telefonkø.
Elán Skrevet 17. november 2017 #9 Skrevet 17. november 2017 Bestiller via legekontorets hjemmeside, via sms eller telefon. Alt etter hvor krise det er.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #10 Skrevet 17. november 2017 Bestiller via sms, om det gjøres før 11 så får man time på dagen. Anonymkode: 35339...7f1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #11 Skrevet 17. november 2017 Jeg kan altså bestille via legekontoret via HelseNorges nettside for e-Helse? Og da bør jeg helst ta en tidlig time, for da er akuttilfellene færre? Anonymkode: a013e...4ef
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #12 Skrevet 17. november 2017 Appen pasientsky. Kan booke rett i timeboka til legen min😊kan også sende spm og meldinger i appen direkte til lege eller helsesekretærene. Anonymkode: d85ac...e72
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #13 Skrevet 20. november 2017 Jeg ser at jeg kan bestille via nett: Der står det diverse tidspunkter med 15 minutters: f.eks: 14:00-14:15, også kan man trykke på den; vil man da få en time på 15 minutter bare? Antar at fastleger er så opptatt som avisene skriver (bl.a. at de som sover over på jobb). Jeg valgte en fastlege som ikke hadde så mange ledige plasser igjen (godt tegn, det viser at han er flink fordi mange vil ha han), men det ser jo ut som at i den værste influensatiden så er det MASSE ledig, HVIS timen er på 1 time fra og med 14:00:14:15. Hvordan kan man over nett vite hvor lang tid man har fått og om det passet? Hvis jeg skal ta en årlig helsesjekk så tar vel det over en klokketime? Anonymkode: a013e...4ef
AnonymBruker Skrevet 20. november 2017 #14 Skrevet 20. november 2017 Hvis du skal være en hel time inne hos legen så bør det være en god grunn til det. Skal du dokumentere hele helsen din før opphold på avsidesliggende sted eller noe? Man kan gjerne få dobbelttime, men firedobbel har jeg aldri hørt om... Anonymkode: 61c3e...603
Måbarefåsiat... Skrevet 20. november 2017 #15 Skrevet 20. november 2017 Har sendt sms før, men det er ikke lov lenger, så nå ringer jeg.
GammelKaktus Skrevet 20. november 2017 #16 Skrevet 20. november 2017 Jeg bestiller på nett da er det lettere å se når det passer meg. Trenger jeg time på dagen så ringer jeg slik at jeg får en akutt time.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2017 #17 Skrevet 21. november 2017 Jeg bestiller via fastlegens nettside(både time og fornyelse av resept), men dersom jeg ønsker rask time blir det over telefon. Anonymkode: a7064...085
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå