AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #1 Del Skrevet 17. november 2017 For oss som aldri drikker kaffe, og ikke kan noe om det.... Skal bake etter en oppskrift der man skal ha 1 ss instant espressopulver. Det hadde de ikke på noen av nærbutikkene, bortsett fra i store poser som alle kosta godt over 100 kr. For noe som aldri kommer til å bli brukt utover 1 ss blir det litt for mye sløseri for meg. Kan jeg bare erstatte dette med vanlig kaffe, og bare ha litt mer oppi i stedet? Det høres logisk ut for meg, men jeg kan som sagt INGENTING om kaffe Anonymkode: c8306...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 17. november 2017 #2 Del Skrevet 17. november 2017 jeg tror det er innafor med kaffe.. Men kanskje ikke i pulver, med ferdiglagd. Men akkurat det overlater jeg noen andre til å svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 17. november 2017 #3 Del Skrevet 17. november 2017 Trakte litt ekstra sterk kaffe, det går fint. Selv har jeg alltid et lite glass Nescafe Instant Espresso i skapet til baking. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #4 Del Skrevet 17. november 2017 Jeg bruker bare sånn her frysetørka kaffe eller hva det heter (sånn man bare blander ut) og blander ut flere teskjeer i en svært liten kopp. Anonymkode: e61fc...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #5 Del Skrevet 17. november 2017 Dette skal altså være i pulverform når man blander det inn, ikke ferdig kaffe. Står det i oppskriften. Men det gjør vel ingen forskjell på de positive svarene jeg har fått? Anonymkode: c8306...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #6 Del Skrevet 17. november 2017 På min lokale Kiwi og Meny har de en kaffe som heter Nescafe Azera. Den bør være helt perfekt til oppskriften din. Anonymkode: 9957d...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #7 Del Skrevet 17. november 2017 Takk for hjelp folkens. Jeg går for vanlig kaffe, da jeg ikke har særlig med råd eller tid til å kjøpe inn mer nå. Ser i en annen oppskrift der det blir brukt espressopulver at hvis man vil bytte ut med kaffepulver så bør man finmale den litt mer med morter. Så går for det Anonymkode: c8306...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 17. november 2017 #8 Del Skrevet 17. november 2017 Instant espresso er et veldig finmalt kaffepulver. Kokekaffe, trakterkaffe, presskannekaffe eller «standard pulverkaffe» har alle sammen mye, veldig mye, større korn, og det vil sette preg på kaka. Det kan godt hende det blir godt, men det blir jo noe å tygge på, da! Hvis mulig ville jeg heller blandet inn litt sterk flytende kaffe i kaka for å slippe å tygge på kaffegrut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #9 Del Skrevet 17. november 2017 3 minutter siden, Ullvott said: Instant espresso er et veldig finmalt kaffepulver. Kokekaffe, trakterkaffe, presskannekaffe eller «standard pulverkaffe» har alle sammen mye, veldig mye, større korn, og det vil sette preg på kaka. Det kan godt hende det blir godt, men det blir jo noe å tygge på, da! Hvis mulig ville jeg heller blandet inn litt sterk flytende kaffe i kaka for å slippe å tygge på kaffegrut. Ja, fikk det inntrykket av den siste artikkelen jeg leste. Har morter som jeg kan prøve å finmale pulveret mer med, hvis ikke må det jo funke fint å bare blande ut kaffen i det varme vannet når det tilsettes, i stedet for å ha det med det tørre Anonymkode: c8306...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 17. november 2017 #10 Del Skrevet 17. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, fikk det inntrykket av den siste artikkelen jeg leste. Har morter som jeg kan prøve å finmale pulveret mer med, hvis ikke må det jo funke fint å bare blande ut kaffen i det varme vannet når det tilsettes, i stedet for å ha det med det tørre Anonymkode: c8306...b61 Hvis du skal ha varmt vann i det du baker uansett, så blander du pulverkaffe i vannet. Det bør gå helt fint. Siden du skulle hatt 1 ss med instant espresso i kaka, ville jeg brukt 2 ss vanlig pulverkaffe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #11 Del Skrevet 17. november 2017 Tusen takk :D Jeg er verken en stor baker eller kaffedrikker, så dette har hjulpet mye. KG er ganske så alreit av og til. Anonymkode: c8306...b61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 17. november 2017 #12 Del Skrevet 17. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk :D Jeg er verken en stor baker eller kaffedrikker, så dette har hjulpet mye. KG er ganske så alreit av og til. Anonymkode: c8306...b61 Jeg fikk lyst på kake nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå