AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #21 Skrevet 17. november 2017 Hun er jo pen hvis man ser bort fra de vanvittig grusomme bryna, som uansett 90% av dagens 20-åringer går rundt med Men unødvendig å mase om det når hun ber om hjelp til å finne leilighet. Anonymkode: b1dfd...b4e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #23 Skrevet 17. november 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle noen reagere negativt på kompliment? Du synes ikke det er gått litt vel langt når damer ikke klarer å ta imot et kompliment en gang uten å klikke? Anonymkode: 3a022...031 Tror heller det er du som er utsulta på komplimenter jeg. Dette blir som å ha en pen dame på jobbintervju, ikke gi hun jobben men spørre om hun vil ha sex med de. Ganske unødvendig og krenkende ja å bli kontakta av menn som tror hun ønsker deres seksuelle oppmerksomhet velkommen bare fordi hun la ut en bolig annonse med bilde av seg i. Anonymkode: 0c519...318 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #24 Skrevet 17. november 2017 Komplimenter gitt i en annen setting vil sikkert være helt greit. Når man spør om et bosted så spør man om et bosted og da er man ikke interessert i andre ting som har null med den saken å gjøre. (Er det sånn å forstå at når noen menn ser en pen jente så mister de alt av intelligens og hjerne og lirer av seg apelignende spørsmål? Kanskje like greit, for da skiller man klinten fra hveten.) Anonymkode: 546d7...50b 2
palamina Skrevet 17. november 2017 #25 Skrevet 17. november 2017 Hvilket bilde var det egentlig hun brukte på denne siden da? Når man går inn på artikkelen ser man bilde av ansiktet hennes som er relativt nøytralt bortsett fra litt trutmunn og veldig heavy sminke. Scroller man derimot nedover får man se et bilde tatt på samme tidspunkt. Det er såpass "se på meg jeg er så deeelig" at jeg ikke stusser over reaksjonene. Hun velger jo selv å fronte seg selv som sexy med tattis mellom puppene, og et blikk som sier "du kan ikke få meg selv om jeg vet du vil". ? 3
Hulderen Skrevet 18. november 2017 #26 Skrevet 18. november 2017 22 timer siden, canacas skrev: Det verste med slike tråder er de som skal inn og kommentere utseendet til personen som er tema, som om det er interessant eller i det hele tatt poenget "hun var da ikke så pen" "uff, så mye sminke" osv. Hvordan er det i det hele tatt RELEVANT?! Det er ikke et kompliment å få høre at man er sexy fra totalt ukjente mennesker i en setting som handler om å leie leilighet. At TS skal provosere frem en kjønnsdebatt er i seg selv latterlig, men dere som må kommentere utseendet til dama? Hvor flotte er dere selv egentlig? Det er svært relevant å kommentere utseendet hennes, når hun bruker utseendet for å skaffe seg leilighet. Hadde hun lagt ut et nøytralt bilde ville responsen vært noe helt annet. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #27 Skrevet 18. november 2017 Utrolig teit å lage en tråd om at «hun fikk noen komplimenter og ble sur». Det er jo ikke bare noen komplimenter. Hun spør om noe viktig og blir bombadert med meldinger om utseendet sitt og «du är sexy» osv. Hadde hun vært ute på byen og noen fortalte henne at hun så bra ut, så hadde hun nok ikke reagert. Dette er ikke et tegn på at «feminismen har gått for langt». Anonymkode: 52bb8...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #28 Skrevet 18. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Utrolig teit å lage en tråd om at «hun fikk noen komplimenter og ble sur». Det er jo ikke bare noen komplimenter. Hun spør om noe viktig og blir bombadert med meldinger om utseendet sitt og «du är sexy» osv. Hadde hun vært ute på byen og noen fortalte henne at hun så bra ut, så hadde hun nok ikke reagert. Dette er ikke et tegn på at «feminismen har gått for langt». Anonymkode: 52bb8...5a3 Du har kanskje rett, men dersom en mann ute på byen hadde sagt at hun så bra ut, ville også dette vært straffbar seksuell trakassering. Anonymkode: d83c4...6c9 1
Stina234 Skrevet 18. november 2017 #29 Skrevet 18. november 2017 Tråden er egentlig ok. Hvor går grensen mellom et hyggelig kompliment og trakassere. Jeg syntes det er hyggelig å få komplimenter og vi skal ikke frata mennene muligheten til å gi det. Selvsagt går det en grense som skal respekteres. 2
RoH Skrevet 18. november 2017 #30 Skrevet 18. november 2017 På 17.11.2017 den 6.43, canacas skrev: Det verste med slike tråder er de som skal inn og kommentere utseendet til personen som er tema, som om det er interessant eller i det hele tatt poenget "hun var da ikke så pen" "uff, så mye sminke" osv. Hvordan er det i det hele tatt RELEVANT?! Det er ikke et kompliment å få høre at man er sexy fra totalt ukjente mennesker i en setting som handler om å leie leilighet. At TS skal provosere frem en kjønnsdebatt er i seg selv latterlig, men dere som må kommentere utseendet til dama? Hvor flotte er dere selv egentlig? Jeg synes du er en knakende flott dame C. Tipper du er ganske så vakker også ;).
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #31 Skrevet 18. november 2017 Hvorfor er det så overveldende mange menn som totalt mangler sosial intelligens? Det er ekstremt skremmende! Anonymkode: 5363e...74d
RoH Skrevet 18. november 2017 #32 Skrevet 18. november 2017 Dette er jo et forhold vi menn må forholde oss til på et eller annet vis. Kvinner er vil jeg anta den passive i en bli kjent fase, i alle fall i 80-90% av tilfellene. Å nei, blikk kontakt, henge ved kaffemaskinen teller ikke, de signalene må du være kvinne for å skjønne. Så når de stakkars mennene gjør sine klumsete forsøk blir de A) sablet ned. B) Belønnet med bekreftelse. Ikke alle menn har svart belte i kvinnelig intuisjon. Når det er sagt er det noen av huleboerne som nok kunne trengt en litt strammere oppdragelse. 1
RoH Skrevet 18. november 2017 #33 Skrevet 18. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så overveldende mange menn som totalt mangler sosial intelligens? Det er ekstremt skremmende! Anonymkode: 5363e...74d Metroseksualitet er en ganske så ny greie.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #34 Skrevet 18. november 2017 13 timer siden, palamina skrev: Hvilket bilde var det egentlig hun brukte på denne siden da? Når man går inn på artikkelen ser man bilde av ansiktet hennes som er relativt nøytralt bortsett fra litt trutmunn og veldig heavy sminke. Scroller man derimot nedover får man se et bilde tatt på samme tidspunkt. Det er såpass "se på meg jeg er så deeelig" at jeg ikke stusser over reaksjonene. Hun velger jo selv å fronte seg selv som sexy med tattis mellom puppene, og et blikk som sier "du kan ikke få meg selv om jeg vet du vil". ? Samme logikk som voldtektsmenn som argumenterer med «men hun var så lettkledd og så ut til å be om det» bruker. Anonymkode: 5363e...74d 3
Gjest O.G. Skrevet 18. november 2017 #35 Skrevet 18. november 2017 På 17.11.2017 den 5.52, AnonymBruker skrev: For de ble blendet av skjønnheten hennes. Derfor ga de henne noen hyggelige komplimenter. Det er jo hyggelig å få høre at man er pen? Anonymkode: 3a022...031 Jeg tror pene mennesker ikke har noe behov for å høre det hele tiden, med mindre de er så usikre på seg selv at de trenger konstant bekreftelse, og det ser ikke ut til å være tilfelle med Ronja.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #36 Skrevet 18. november 2017 De trodde vel hun hadde godtesnop. Anonymkode: af832...ea7
Gjest Chauve-Souris Skrevet 18. november 2017 #37 Skrevet 18. november 2017 39 minutter siden, Stina234 skrev: Tråden er egentlig ok. Hvor går grensen mellom et hyggelig kompliment og trakassere. Jeg syntes det er hyggelig å få komplimenter og vi skal ikke frata mennene muligheten til å gi det. Selvsagt går det en grense som skal respekteres. Jeg er enig med deg. Jeg tenker at om alle meldingene hun mottok hadde vært relevante angående bolig, men en mann hadde skrevet til henne at han synes hun var veldig pen så hadde hun tatt det som et kompliment. Problemet blir jo når innboksen blir spammet ned med slike meldinger. Men gjør hver enkelt mann noe mer galt enn den ene mannen i første scenario? De kan jo ikke vite at 40 andre menn gjør det samme. Litt merkelig å sende en slik melding uansett, men om man gir et kompliment, får et takk til svar og så lar saken ligge så synes jeg det blir feil å si at mannen har gjort noe galt.
kubrak Skrevet 18. november 2017 #38 Skrevet 18. november 2017 21 hours ago, AnonymBruker said: De aller fleste kommentarene var åpenbar seksuell trakassering, langt ut over det som kan være lovlig. Håper hun har initiativ nok til å anmelde alle trakassørene til politiet, og at politiet har ledige celler til alle mennene (de kunne forresten gjerne tilbys én celle på deling, 40-50 menn som må sove på skift og ellers stå som sild i tønne, så får de seg en skikkelig lærepenge). Anonymkode: d83c4...6c9 For det første fremstår denne artikkelen som skryt samt PR-stunt for å få flere blogg- og instagram følgere. For det andre, ja, det er kanskje litt patetisk å bruke facebook som sjekkearena. Men skjønner ikke hvorfor man alltid skal mene at alt menn gjør er trakkasering og av onde hensikter, Det er jo neppe noen kollektiv sammensvergelse der hensikten er bryte ned damer med kompliment-spam heller. Og "så fin du er" betyr stort sett alltid fin, ikke en kamuflert "du er hore i parantes". 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #39 Skrevet 18. november 2017 På 17.11.2017 den 5.52, AnonymBruker skrev: For de ble blendet av skjønnheten hennes. Derfor ga de henne noen hyggelige komplimenter. Det er jo hyggelig å få høre at man er pen? Anonymkode: 3a022...031 Nei det er ikke det. Når man spør om noe vil man ha svar på det man lurer på, ikke kommentarer på hvor deilig man er. Om såørsmålet er "er jeg pen" er slike kommentarer passende. Ellers ikke. Anonymkode: 83286...833 1
exictence Skrevet 18. november 2017 #40 Skrevet 18. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man spør om noe vil man ha svar på det man lurer på, ikke kommentarer på hvor deilig man er. Om såørsmålet er "er jeg pen" er slike kommentarer passende. Ellers ikke. Anonymkode: 83286...833 Enig. Tåpelig å svare henne med komplimenter for utseende. Men, jeg hadde da virkelig ikke tatt sånn på vei. Hun sier noe om at hun er mer en bare å være en fryd for øyet. Eh, ja. Det kan hun da anta at andre og vet, uten å behøve å si det. For eksempel hvis en sier til henne at hun er dyktig. Skulle hun da si at hun er mer enn bare å være dyktig? Hun går da opp i å være sexy pen. Med kunstige vipper, kunstige øyebryn, tar sexy selfier av seg selv med utringing som skal sees. Hun fremstår ikke akkurat som en naturlig pen jente. Henne om det, selvsagt. Hun skal bli svart ordentlig for det. Synes hun skal fremstå som en med mer selvtillit, og da tenker jeg på hvordan hun uttrykker seg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå