Gå til innhold

Deilig dame fikk komplimenter, ble sint

Anbefalte innlegg

Skrevet

När Ronja Zetterström, 20, skulle leta boende i Göteborg bestämde hon sig för att fråga efter bostad i en grupp på Facebook.
Men många av svaren handlade om något helt annat – och 20-åringen tvingades utstå sexistiska kommentarer från okända män.
– Jag blev förbannad och började ta skärmdumpar, berättar Ronja – som nu delar med sig av svaren.
https://www.expressen.se/gt/ronja-20-sokte-bostad-chockades-av-svaren/

Det var ikke noe sexistisk som ble skrevet til henne, det eneste de skriver er at hun er pen, spør henne om hun er en modell, osv. Ingen skriver noe om at hun er kvinne og derfor skal ditt eller datt. Er kvinner blitt overfølsomme? Nå tåler de jo ikke en gang å få komplimenter for utseendet sitt uten at de klikker i vinkel. Hvorfor kunne hun ikke bare si "takk"?

Anonymkode: 3a022...031

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du er ironisk her. Hun ble jo bombandert omtrent med meldinger. Kan jo si som deg, kunne de ikke bare svare på det hun spurte om? 

Anonymkode: 0ae05...ce1

• Liker 16
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du er ironisk her. Hun ble jo bombandert omtrent med meldinger. Kan jo si som deg, kunne de ikke bare svare på det hun spurte om? 

Anonymkode: 0ae05...ce1

For de ble blendet av skjønnheten hennes. Derfor ga de henne noen hyggelige komplimenter. Det er jo hyggelig å få høre at man er pen?

Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg er seriøs, jeg synes hun er pen. Du synes ikke det?

Noen kan ha sexy pupper, men det betyr ikke at du bør gå rundt å si det til alle. Å kommentere utseende er veldig personlig, og det er noe man burde begrense til de man kjenner godt, evt har flørtet med en stund. At du synes det hadde vært fint å bli kalt pen, betyr ikke at alle andre liker det.

Anonymkode: dfa97...108

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen kan ha sexy pupper, men det betyr ikke at du bør gå rundt å si det til alle. Å kommentere utseende er veldig personlig, og det er noe man burde begrense til de man kjenner godt, evt har flørtet med en stund. At du synes det hadde vært fint å bli kalt pen, betyr ikke at alle andre liker det.

Hvorfor skulle noen reagere negativt på kompliment? Du synes ikke det er gått litt vel langt når damer ikke klarer å ta imot et kompliment en gang uten å klikke?

Skrevet (endret)

Forstår godt at hun synes det blir masete og unødvendig. Hadde irritert meg også

Blir som når jeg prøver lager en tråd her på KG, og en tosk på liv og død skal bli fornærmet og spamme ned tråden med tull.

Eneste jeg stusser på er at jeg ikke fant henne særlig pen :vetikke:

Endret av herremann
  • Liker 4
Skrevet

Så kunstig utseende som det er på henne, så er komplimentene neppe oppriktig ment. Dermed blir det ekstra ille at hun ikke får svar på det hun egentlig ber om.

• Liker 2
Gjest Ingenting2
Skrevet (endret)

Det verste med slike tråder er de som skal inn og kommentere utseendet til personen som er tema, som om det er interessant eller i det hele tatt poenget "hun var da ikke så pen" "uff, så mye sminke" osv. Hvordan er det i det hele tatt RELEVANT?!

Det er ikke et kompliment å få høre at man er sexy fra totalt ukjente mennesker i en setting som handler om å leie leilighet. At TS skal provosere frem en kjønnsdebatt er i seg selv latterlig, men dere som må kommentere utseendet til dama? Hvor flotte er dere selv egentlig?

Endret av Ingenting2
glemte en "til"
Skrevet
10 minutter siden, Hulderen skrev:

Så kunstig utseende som det er på henne, så er komplimentene neppe oppriktig ment. Dermed blir det ekstra ille at hun ikke får svar på det hun egentlig ber om.

Oppegående betraktning. 

Anonymkode: 84954...9a9

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og personangrep.

Edie, mod.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Forstår henne godt, hun ble jo trakassert.

Skrevet

Det er dette naive i det å tro at et kompliment alltid er ønskelig. Det er det ikke. I mange situasjoner har man bare lyst til å være en person. Du vil ikke at legen skal gispe i det du kommer inn til timen og fortelle deg hvor deilig du er. Eller gynekologen. Eller sjefen. Eller professoren. Du vil helst ha frirom til bare å være et menneske. 

• Liker 9
Skrevet

Når man legger ut kløftebilder med litt mer enn gjennomsnittlig mengde sminke må man regne med at man får komplimenter. De fleste kommentarene var jo absolutt IKKE nedverdigende. Om jeg hadde pynta meg så mye som hun hadde jeg vært glad for komplimenter!! :)

Anonymkode: 1a9aa...3dd

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle noen reagere negativt på kompliment? 

Fordi noen ganger tråkker det over grensen til andre mennesker. Tenk deg at du har en mann som kommer rett inn i stua di uten å banke på, personen sitter alltid ved siden av deg når du er på pc, ser tv elelr går på do. Tenker du at det er koselig, for personen liker deg og vil være sammen med deg?

At man får oppmerksomhet der en person liker deg eller synes du er pen, betyr ikke at mottakeren føler seg komfortabel eller glad av den grunn. 

Forstår at det er vanskelig for deg å forstå mennesker, at de ikke fungerer etter strenge svart/ hvitt regler der noen enten alltid tar feil eller har rett. Anbefaler å lese litt om sosiale normer og intimsoner, disse begrepene forteller deg litt mer om hvordan mennesker fungerer og kanskje hvorfor

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg synes faktisk mengden sminke har relevans for trådens tema, fordi det understreker ekstra godt det patetiske i responsen. Der sitter en hel haug av folk å bruke tid på å skrive menings- og innholdsløse kommentarer om utseende til en kvinne de ikke vet hvordan faktisk ser ut engang bak fasaden.

Skrevet

Så nå er det galt å si at man synes en kvinne er pen altså? Hvor langt skal dette feministkjøret gå egentlig??

Anonymkode: 9b556...6e6

• Liker 1
Skrevet

Så neste gang bilen min skal på service og det er den deilige mekkeduden som gjør det, skal jeg henge over ham og fortelle ham hvor deilig og barsk han er? Ingen som ville funnet det upassende og at det ikke har med jobben han skal gjøre? Det er jo bare et kompliment...!

• Liker 3
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Så nå er det galt å si at man synes en kvinne er pen altså? Hvor langt skal dette feministkjøret gå egentlig??

Anonymkode: 9b556...6e6

I den settingen er det upassende og sånn sett galt, ja. Det har ikke med feministkjør å gjøre, men med sosiale antenner.

• Liker 7
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man legger ut kløftebilder med litt mer enn gjennomsnittlig mengde sminke må man regne med at man får komplimenter. De fleste kommentarene var jo absolutt IKKE nedverdigende. Om jeg hadde pynta meg så mye som hun hadde jeg vært glad for komplimenter!! :)

Anonymkode: 1a9aa...3dd

De aller fleste kommentarene var åpenbar seksuell trakassering, langt ut over det som kan være lovlig. Håper hun har initiativ nok til å anmelde alle trakassørene til politiet, og at politiet har ledige celler til alle mennene (de kunne forresten gjerne tilbys én celle på deling, 40-50 menn som må sove på skift og ellers stå som sild i tønne, så får de seg en skikkelig lærepenge).

Anonymkode: d83c4...6c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...