AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #1 Skrevet 17. november 2017 Jeg er ei jente i 20årene som har slitt med auramigrene siden jeg var rundt 14-25. Det var rundt den tiden anfallene var hyppigst og har prøvd så og si alt av medisiner. Vanlige migrenemedisiner, epilepsitabletter, forskjellige typer blodtrykkstabletter osv.. Har tatt mr av hodet, og vært henvist til sykehus osv uten hell. Her har de bare avsluttet meg og sagt de ikke kan gjøre mer fordi jeg har prøvd alt de har å tilby. Eneste som har fungert for meg er pranolol, disse stoppet migreneanfallene i mange år. Men jeg fikk og får stadig bittesmå forstyrrelser på øynene som f.eks lysglimt og stjerner som varer i et par sekunder men som er der kontinuerlig. Dessverre har migreneanfallene begynt å poppe opp igjen, og dette veldig ofte. Jeg er forsiktig med triggere, men dette hjelper ikke særlig. Nå aner jeg ikke hva jeg kan gjøre og kjenner jeg er sliten og lei av hele greia for lengst. Det påvirker studiene mine enormt, og jeg føler at jeg snart møter veggen. Er det noen som har samme erfaring å dele? Har lest litt om botoxbehandling i nervene og sett at folk anbefaler dette, og lurer på om dette er noe å vurdere? Anonymkode: 5e8c9...49b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #2 Skrevet 17. november 2017 Har helt sinnsykt mye migrene selv. 5-7 dager i uken. Skal nå få kortisoninjeksjoner i skuldre/nakke + botox. Når jeg har anfall tar jeg først imigran og om det ikke hjelper tar jeg pinex forte, og evt. voltaren hvis ikke det heller hjelper. Tåler selvfølgelig ikke sterkere smertestillende heller. Håper noen har gode tips til deg! Hva slags triptaner har du prøvd? Anonymkode: 3c524...851
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #3 Skrevet 17. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har helt sinnsykt mye migrene selv. 5-7 dager i uken. Skal nå få kortisoninjeksjoner i skuldre/nakke + botox. Når jeg har anfall tar jeg først imigran og om det ikke hjelper tar jeg pinex forte, og evt. voltaren hvis ikke det heller hjelper. Tåler selvfølgelig ikke sterkere smertestillende heller. Håper noen har gode tips til deg! Hva slags triptaner har du prøvd? Anonymkode: 3c524...851 Har ikke navn på de jeg har prøvd. Men det har vært forskjellige tabletter, alt ifra slike som smelter under tunga til flere typer av de du svelger. Har også prøvd nesespray. Følte at jeg ble dårligere av disse, og gjorde migreneanfallet lengre.. Huff, ikke gøy å lese at du har så hyppige anfall. Krysser fingrene for at injeksjonene hjelper deg ❤ TS Anonymkode: 5e8c9...49b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #4 Skrevet 17. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke navn på de jeg har prøvd. Men det har vært forskjellige tabletter, alt ifra slike som smelter under tunga til flere typer av de du svelger. Har også prøvd nesespray. Følte at jeg ble dårligere av disse, og gjorde migreneanfallet lengre.. Huff, ikke gøy å lese at du har så hyppige anfall. Krysser fingrene for at injeksjonene hjelper deg ❤ TS Anonymkode: 5e8c9...49b Ah, du burde prøve å finne ut av det, for det finnes så mange ulike triptaner - og det er jo disse som skal ha best effekt mot migrene. Har du tatt de med EN GANG du merker anfallet? For meg er det helt krise å bare vente 10 minutter, da kan jeg bare glemme det Takk for det, håper du finner noe som hjelper deg også. Ser noen foreslår en piercing i øret, husker ikke hva den heter. På meg hjalp det ikke, men har en venninne som aldri har hatt migrene siden. Kanskje verdt et forsøk? Det er jo noe man kan ta ut igjen isåfall. Anonymkode: 3c524...851
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #5 Skrevet 17. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ah, du burde prøve å finne ut av det, for det finnes så mange ulike triptaner - og det er jo disse som skal ha best effekt mot migrene. Har du tatt de med EN GANG du merker anfallet? For meg er det helt krise å bare vente 10 minutter, da kan jeg bare glemme det Takk for det, håper du finner noe som hjelper deg også. Ser noen foreslår en piercing i øret, husker ikke hva den heter. På meg hjalp det ikke, men har en venninne som aldri har hatt migrene siden. Kanskje verdt et forsøk? Det er jo noe man kan ta ut igjen isåfall. Anonymkode: 3c524...851 Ja, har vært veldig rask på labben når jeg tok disse tablettene, men tror rett og slett jeg ikke tåler dem. Har faktisk lest litt om det med piercing, så kanskje det er verdt et forsøk ja 🙈 Akkurat nå er jeg så desperat at jeg er villig til å prøve det meste. Anonymkode: 5e8c9...49b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #6 Skrevet 17. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, har vært veldig rask på labben når jeg tok disse tablettene, men tror rett og slett jeg ikke tåler dem. Har faktisk lest litt om det med piercing, så kanskje det er verdt et forsøk ja 🙈 Akkurat nå er jeg så desperat at jeg er villig til å prøve det meste. Anonymkode: 5e8c9...49b Huff da. Men som sagt - jeg ville prøvd å finne ut hvilke du har prøvd. Klistrer inn tips jeg fikk en gang jeg spurte om noe tilsvarende, her er det mye å velge i: MEDIKAMENTER: - Antiepileptiske medisiner som forebyggende, f. eks. Topimax, Neurotin, Orfiril - Ibux/voltarol-gel og linnex-stift til nakke/skuldre - Smerteplaster - Oxycontin - Maxalt + naproxen - Vimovo - Imigran sprøyter - Tramadol, nobligan, tramagetic - Naramig - Relpax - Magnesium - Kortisoninjeksjoner - 7 forskjellige varianter triptaner man kan prøve: Sumatriptan (imigran) 2,5t tabletter, 1t nesespray, 0,5t stikkpiller, 0,2t sprøyter Zolmitriptan (zomig) 2t tabletter, 3,3t smeltetablett, 4t nesespray Rizatriptan (maxalt) 1,2t tabletter, 1,5-2,5t smeltetablett Naratriptan (naramig) 2-3t Almotriptan (almogran) 1,4-3,8t Frovatriptan (migard) 2-4t Eletriptan (relpax) 1-2t BEHANDLING: - Kiropraktor - Naprapat - Manuellterapeut - Nevrolog - Smerteklinikk - Akupunktur UTREDNING: - MR - EEG - Funksjonsrøntgen - Bli undersøkt hos funksjonell medisinsk senter - Måle magnesium og kalium ANNET: - Skrive matvaredagbok - Botox - Yoga/avspenning/mindfullness - Piercing i øret Anonymkode: 3c524...851
Måbarefåsiat... Skrevet 17. november 2017 #7 Skrevet 17. november 2017 Min mann har brukt botox i flere runder. Det har vært litt varierende effekt.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #8 Skrevet 17. november 2017 Jeg har også vurdert botox mot migrene. Min migrene kommer mest fra musklene og muskelknuter. Vil botox hjelpe om det hovedsaklig er muskulært? Anonymkode: b6338...313
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #9 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også vurdert botox mot migrene. Min migrene kommer mest fra musklene og muskelknuter. Vil botox hjelpe om det hovedsaklig er muskulært? Anonymkode: b6338...313 Nei, botox lammer nervene. Det er derfor min lege i samråd med nevrolog foreslo kombinasjonen kortisonsprøyter og botox. Altså kortison mot betennelser i ledd/sener osv + muskelsmerter og botox mot konsekvensen (migrene). Anonymkode: 3c524...851
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå