AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Hvilken type smerter og symptomer har du? Anonymkode: aa92d...0cf
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Ingen. Jeg hadde diaré og oppkast i 1-3 dager ved mensen og kraftige kramper som ikke responderte på normale smertestillende. Nå går jeg på p-piller. En av verdens 10 underverker. Anonymkode: 35d7f...33b 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #3 Skrevet 17. november 2017 Det varier helt fra de som har null symptomer, til de som har ulike kroniske plager i massevis. Anonymkode: 72da1...9d2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #4 Skrevet 17. november 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det varier helt fra de som har null symptomer, til de som har ulike kroniske plager i massevis. Anonymkode: 72da1...9d2 Ja, derfor jeg spør om noen vil fortelle hvordan de har det Anonymkode: aa92d...0cf 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #5 Skrevet 17. november 2017 Svært sterke menssmerter. Kjentes ut som rier. Også smerter ved eggløsning. Enormt kraftig blødning i 2-3 dager, så veldig redusert blødning. Ofte smerter i korsryggen. Måtte operere ut eggstokker, eggledere og livmor. Livmoren hadde vist nok grodd seg fast i korsryggen. Operasjonen ble heldigvis gjort etter at jeg var ferdig med å få unger. Anonymkode: 441b2...879
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #6 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Svært sterke menssmerter. Kjentes ut som rier. Også smerter ved eggløsning. Enormt kraftig blødning i 2-3 dager, så veldig redusert blødning. Ofte smerter i korsryggen. Måtte operere ut eggstokker, eggledere og livmor. Livmoren hadde vist nok grodd seg fast i korsryggen. Operasjonen ble heldigvis gjort etter at jeg var ferdig med å få unger. Anonymkode: 441b2...879 Dette er akkurat som å høre meg! Jeg har hatt dette i ca. 3-4 måneder nå. Konstant, ganske kraftige eggløsningssmerter på venstre side. Smertestillende funker ikke. Hvor lang tid tok det før du fikk ble diagnostisert og operert? Anonymkode: 73295...cc6
Måbarefåsiat... Skrevet 17. november 2017 #7 Skrevet 17. november 2017 9 hours ago, AnonymBruker said: Ja, derfor jeg spør om noen vil fortelle hvordan de har det Anonymkode: aa92d...0cf Det var en tråd om dette i går.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #8 Skrevet 17. november 2017 For min del så er det sterke smerter på venstre side hvor eggstokken er. Denne smerten er der nesten konstant, og blir verre i forbindelse med eggløsning og mens. Kraftig PMS. Rikelig blødning de to første dagene av mensen, så kraftig reduksjon. Veldig vondt i korsryggen. Anonymkode: 73295...cc6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #9 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er akkurat som å høre meg! Jeg har hatt dette i ca. 3-4 måneder nå. Konstant, ganske kraftige eggløsningssmerter på venstre side. Smertestillende funker ikke. Hvor lang tid tok det før du fikk ble diagnostisert og operert? Anonymkode: 73295...cc6 Siden legene ikke kunne fastslå om svulstene de fant var farlige kreftsvulster eller endometriose gikk det veldig fort fra det ble konstatert til jeg ble operert. De kunne først undersøke svulstene etter at de var operert ut. Anonymkode: 441b2...879
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #10 Skrevet 18. november 2017 Jeg hadde så sterke smerter ved menstruasjon at jeg besvimte. Hadde kun smerter ved eggstokkene. Vet flere har smerter i rygg og ved avføring. Noen har problemer med å sitte lenge. Jeg tok laparoskopi og det ble fjernet vev fra begge eggstokkene. Var nettopp til gynekolog og alt så fint ut nå, fire år etter operasjon. Ved operasjonen fikk jeg satt inn en spiral som forhindrer blødninger. Hverdagen har blitt en helt annen. Ingen mens, men kanskje litt smerter (små stikninger, men ikke mye) den dagen jeg normalt vill fått mens. Om du mistenker endometriose bestiller du en time hos en flink gynekolog og får tatt ultralyd. Anonymkode: ed3b5...276
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #11 Skrevet 18. november 2017 Ekstreme menstruasjonssmerter, besvimte om jeg ikke tok smertestillende i tide (måtte ta de før smertene kom, ellers hjalp de nesten ikke). Smertene satt i bunnen av magen og korsryggen. Jeg har også sterke smerter ved eggløsning, da føles det mer ut som en knivblad slm blir stukket inn i siden der eggstokken er. I tillegg sliter jeg mye med magen, men vet ikke om det er grunnet endometriosen. Har prøvd en del forskjellige p-piller, men jeg reagerer med diaré og oppkast på alle, de lindret smertene, men jeg kom meg jo ikke ut av huset, bokstavelig talt. Opererte ut endometriose vevet, lå i hovedsak i nærheten av blæren min (det kan forklare hvorfor jeg måtte opp flere ganger i løpet av natten for å tisse). Etter operasjonen ble det satt inn spiral, nå klarer jeg meg faktisk uten smertestillende ved menstruasjon. Har sterke smerter fremdeles, men mye bedre enn før. Men sliter dessverre med kramper og mye smerter generelt fra livmoren grunnet spiralen. Har snart hatt den i ett år, men 2 av 4 uker omtrent er med smerter. Får også smerter etter orgasme og småblødninger... Veldig kjedelig, men har ikke så mange alternativer da jeg ikke tåler p-piller... Anonymkode: 79f6e...3fd
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #12 Skrevet 18. november 2017 AB over her. Vil også legge til at jeg luftet tankene angående endometriose til gynekologen min, men han sa det var helt normalt med smerter og at jeg mest sannsynlig ikke hadde endometriose. Eggstokkene så fine ut og alt kjente mykt og normalt ut når han undersøkte meg. Fikk råd her inne om at man ikke kunne diagnotisert endometriose slik og at jeg skulle be legen min om henvisning til en lege på Ullevål sykehus. Husker dessverre ikke navnet hans, men han var overlege på gynekologisk avdeling på Ullevål eller noe slikt? Skal være en av de beste i Norge på endometriose. Fikk time hos han og kikhulsoperasjon ikke lenge etter, som konstanterte endometriose og vevet ble da fjernet. Anonymkode: 79f6e...3fd
AnonymBruker Skrevet 18. november 2017 #13 Skrevet 18. november 2017 Takk for svar! Var på sykehuset pga magesmerter og det var ingen funn hverken kirurgisk, medisinsk eller gynekologisk. Gynekologen sa at det ville bli gjort kikkhulls om det fortsatte.. Altså, jeg hadde sterke menssmerter som ungdom. Etter at jeg fødte for 3 år siden har det vert bedre. Ble gravid igjen i sommer men mistet. Tullete syklus etterpå. For ca en mnd siden fikk jeg magesmerter som minnet om mensmurringer som til tider kom i tak. Stråler ned på innside av lår og bak i korsryggen. Fremdeles vondt. Er dette gjenkjennbart? Anonymkode: aa92d...0cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå