Gå til innhold

Endometriose?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har det og som kan fortelle om symptomer? 

Anonymkode: 4f204...d36

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hadde ofte smerter ved eggløsning. Også var det vanvittige smerter når en cyste sprakk. For det skjer. Jeg så også ut som om jeg var 4-5 mndr gravid til enhver tid fordi cystene satt rundt livmor og den dermed ble større enn normalt.
Jeg hadde også store problemer med å bli gravid.

Kan ikke si jeg har det nå, ble embolisert på Ullevål for mange år siden.
https://nhi.no/sykdommer/kvinne/svulster-og-cyster/muskelknuter-i-livmoren/

Jeg hadde flere år etter fødsel også voldsomme mens-blødninger og har i etterkant hatt en hysterektomi.

Endret av Måbarefåsiat...
Skrevet
10 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Hadde ofte smerter ved eggløsning. Også var det vanvittige smerter når en cyste sprakk. For det skjer. Jeg så også ut som om jeg var 4-5 mndr gravid til enhver tid fordi cystene satt rundt livmor og den dermed ble større enn normalt.
Jeg hadde også store problemer med å bli gravid.

Kan ikke si jeg har det nå, ble embolisert på Ullevål for mange år siden.
https://nhi.no/sykdommer/kvinne/svulster-og-cyster/muskelknuter-i-livmoren/

Jeg hadde flere år etter fødsel også voldsomme mens-blødninger og har i etterkant hatt en hysterektomi.

Takk for svar! :) Hvordan var det når du hadde smerter ved eggløsning? Var det kun på én side? Jeg har nemlig bare smerter på venstre side. Dette i forbindelse med eggløsning og hvor smertene varer helt fram til dag 3. når jeg har mensen. Veldige smerter i korsryggen og. 

Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Takk for svar! :) Hvordan var det når du hadde smerter ved eggløsning? Var det kun på én side? Jeg har nemlig bare smerter på venstre side. Dette i forbindelse med eggløsning og hvor smertene varer helt fram til dag 3. når jeg har mensen. Veldige smerter i korsryggen og. 

Det husker jeg ikke. Det varierte, men jeg kjente veldig godt hvilken eggstokk som var i farta den måneden, for å si det sånn. Det kommer jo an på hvor cystene eller muskelknutene ligger. Det beste er om du får en bekreftet diagnose av en gynekolog.

Skrevet

Jeg har veldig sterke menssmerter, og har hatt det siden jeg var 20 (er 30 nå). Vi snakker smerter så sterke at det eneste som funker er å ligge i fosterstilling med varmeflaske til det går over. Smertestillende har liten effekt.

Anonymkode: 62138...5d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...