Pusen Skrevet 6. august 2002 #1 Skrevet 6. august 2002 Er litt nysgjerrig for legen min fant ut at jeg manglet dette vitaminet i kroppen. Er det noen andre som har opplevd å få noen type for anfall? Jeg har slitt litt med dette, blant annet at blodtrykket mitt faller så drastisk at jeg besvimer, eller at blikket mitt blir helt snøete sammen med ekstrem kvalme, stikking i hodet og voldsom kaldsvetting. Har kastet opp av dette også, bare segnet sammen. Pleier å hjelpe hvis jeg får i meg noe væske eller får luft. Drikker jo 2-3 liter vann om dagen så det er jo ikke dehydrering heller... Litt ekkelt dette her. Har vært hos legen og han har bestilt EEG til meg. Har tatt CT for noen år siden. Det viste ingenting. Kan dette ha noe med jern-mangel eller B-12 å gjøre....?
Olivia Skrevet 7. august 2002 #2 Skrevet 7. august 2002 har også hatt b12 mangel en gang, men merka ingen virkninger av det. Jeg en b12 sprøyte i uka i 5 uker (tror jeg) så skulle det rette seg opp igjen sa legen. Og det gjorde det, men jeg tar tilskudd da
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2002 #3 Skrevet 7. august 2002 Hei Kroppen min opptar ikke b 12 vitaminet i det hele tatt. Og da nytter det ikke å spise vitamin piller eller lignende. Jeg begynte med en sprøyte hver uke i 5 uker for så å fortsette med en sprøyte hver tredje måned. Jeg merket enorm forskjell, men fikk likevel ikke nok. Nå får jeg sprøyten en gang i månden. Og hvis jeg venter litt for lenge med å ta den så mister jeg natte søvnen. Jeg begynner å verke i ledd.. spesielt i fingrene. Jeg blir veldig urolig, dårlig humør, oppfarende, trøtt og veldig sliten. Dersom du bare har mangel på b 12 er det bare å spise vitamin piller... men dersom kroppen din ikke lenger tar opp vitaminet er du avhengig av å få sprøyten jevnlig. Og jeg har lest en del om dette og har da lest at dersom en går for lenge uten b 12 så kan det ha stor innvirkning på nervesystemet. Så det du bør gjøre er å få legen din til å sjekke deg... Mange klemmer fra meg
Klips Skrevet 8. august 2002 #4 Skrevet 8. august 2002 I gamle dager var kuren mot B12 mangel å spise rå lever
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå