AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Ser at mange som har åpnet journalen min etter at jeg sendte et klagebrev, har lagt til kommentaren: "Basert på innebygget prioritering mellom beslutninger." Hva i alle dager skal det bety? Tviler ikke på at de gjør jobben sin, men for meg gir ikke den setningen mening? Jeg er også overrasket over antall sekretærer som har åpnet journalen min etter jeg fikk svar på klagen, med kommentaren "Oppgaver i arbeidsflyt.", der de kun har åpnet svaret jeg har fått tilsendt. Skjønner heller ikke at det skal være nødvendig med såpass mange sekretærer til disse oppgavene i arbeidsflyt? Kall meg gjerne dum, men jeg jobber ikke for helsevesenet så for meg er ikke dette selvsagt. Noen som vet eller kan forklare? Anonymkode: 9e658...572
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Når man går inn i en pasientjournal til en pasient som ikke er inneliggende må man alltid lage notat for å begrunne hvorfor man er inne i journalen. Så enkelt. Anonymkode: adf4c...931
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når man går inn i en pasientjournal til en pasient som ikke er inneliggende må man alltid lage notat for å begrunne hvorfor man er inne i journalen. Så enkelt. Anonymkode: adf4c...931 Det skjønner jeg, men jeg skjønner ikke hva som ligger i disse notatene. Jeg ser heller ikke hvorfor det skulle vært nødvendig med så mange sekretærer i ettertid av at klagen min er besvart. Anonymkode: 9e658...572
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #4 Skrevet 16. november 2017 Noen som vet? Anonymkode: 9e658...572
AnonymBruker Skrevet 16. november 2017 #5 Skrevet 16. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: "Basert på innebygget prioritering mellom beslutninger." Dette er en setning som står i min journal også, på alle innsyn. Tror det er noe som automatisk kommer opp i systemet, så det er ikke noe noen skriver spesifikt. Det gjelder også "oppgave i arbeidsflyt", "ventende pasient", osv. Det med at mange sekretærer har åpnet notatet synes jeg rett og slett bare tyder på at det er noe etterarbeid av noe slag. At lege/behandler har bedt om utskrift, at de avslutter en henvisningsperiode,registrerer diagnoser o.l. Anonymkode: d669f...a29
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #6 Skrevet 17. november 2017 Ta kontakt med pasient og brukerombudet i den helseregionen dette gjelder. De skal enkelt kunne finne ut av dette og svare deg. Anonymkode: 9a467...8e2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå