Gå til innhold

Boots N7 protect and perfect serien

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 16.11.2017 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Hei. Har noen prøvd de produktene? Protect and perfect advanced intense dag krem, nattkrem og serum. 

Jeg har brukt det noen uker nå, men huden føles stram og tørr etter noen dager nå. Før brukte jeg md formulations fra hudpleier og må ha noe mens jeg finner ut hvem kremserie jeg skal begynne på. Jeg er 34. Litt sensitiv hud, litt lett for kviser /nupper i T-sonen. 

Dere som har prøvd, har dere opplevd tørr og flasset hud etter noen dager /ukers bruk? Vil det gå over? Må jeg kanskje kvitte meg med de produktene? 

Håper noen kan svare. 

Anonymkode: 25f40...dce

Jeg tåler ikke dette merket. Blir rød og sår, tørr. Har sensitiv hud. Og No7 er ikke av noe god kvalitet. Da foretrekker huden min Nivea. 

Merket kom dårligst ut i en test jeg så på engelsk TV på...VOX for noen år siden. How to look good naked? Med GOK og noen til...husker dere?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gok_Wan

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
On 11/18/2017 at 12:27 AM, AnonymBruker said:

Jeg tror det var denne pakken (den er utsolgt på nett, men de hadde flere på mitt Boots apotek nå på fredag https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=15968364&c=13052303&g=false&ref=search

" Dette produktet er dessverre utsolgt på nett, men finnes fremdeles i mange Boots apotek. Ta kontakt med ditt nærmeste Boots apotek for lagerstatus.

No7 Star Attraction Beauty Collection. Innholdsrik gavepakning fra No7 med dag-, natt- og øyekrem som reduserer synlighet av rynker. Inneholder også: rensekrem, øyesminkefjerner, fuktighetgivende ansiktsmaske, lysreflekterende Skin Illuminator, mascara, mykgjørende leppekrem og lipgloss.

Se flere julevarer her

Samlet verdi 1850kr " Prisen på apotek var 499,-

Anonymkode: 74b98...b54

Det tar litt av med reklame her, det er tydelig at noen ansatte i Boots filtrerer tråden . Kvalmt

On 11/22/2018 at 2:43 AM, AnonymBruker said:

Anonymkode: 65429...d3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er nyutdannet hudlege. 

Det er en del parfyme i denne serien, samt betydelige mengder av siloxaner (smørestoffer som virker som balsam slik at huden skal FØLES myk der og da, men ikke når du har vasket av produktet), spesielt i serumene. Det er helt unødvendig med siloxanene, de gir kanskje følelsen av myk hud, men har ingen nytte. 

Derimot er siloxaner en bekymring ifht  miljøet: les på nettet om dette, feks http://www.erdetfarlig.no/no/farlige-stoffer/?66&PageID=66#66

Ja det er åpenbart at tråden her er infiltrert av folk som gjerne vil SELGE disse produktene, vil derfor komme med noen faglige og produsentuavhengige innspill.

Du kommer langt med solkrem, måtehold med sol/ ikke solarium, kremer med UV-filter, selvsagt ikke røyke, spise sunt og vanlige milde fuktighetskremer uten dill-dall i om man har tørr hud. Se gjerne etter svanemerkede produkter om du tenker miljø.

Har man rynker man absolutt vil gjøre mindre synlig for en periode har du kremer med konsentrert hyaluronsyre i,  effekt forsvinner når du slutter. Vil du gjøre noe med solskadet rynket hud, og/eller pigmentforandringer har du vitamin A-syre derivater som tretinoin (reseptpliktig) i kremer (får mest for pengene om skaffer reseptpliktige A-vitaminderivater konsentrert, NB ikke for de som vil bli eller er gravide!).

Pumpeflasker eller tuber med krem er å anbefale for å unngå mugg/bakterievekst, uhygienisk med åpne krukker som slipper til mye luft. Da må de tilsette ekstra konserveringsmidler. Den nevnte serien har mye unødvendig dill-dall i seg, og eksepsjonelt mye siloxaner nettopp for at forbruker skal føle et velbehag når produktet er på huden. Kynisk bransje dette, så man må være litt obs og ikke la seg lure. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en del parfyme i denne serien, samt betydelige mengder av siloxaner (smørestoffer som virker som balsam slik at huden skal FØLES myk der og da, men ikke når du har vasket av produktet), spesielt i serumene. Det er helt unødvendig med siloxanene, de gir kanskje følelsen av myk hud, men har ingen nytte. 

Derimot er siloxaner en bekymring ifht  miljøet: les på nettet om dette, feks http://www.erdetfarlig.no/no/farlige-stoffer/?66&PageID=66#66

Ja det er åpenbart at tråden her er infiltrert av folk som gjerne vil SELGE disse produktene, vil derfor komme med noen faglige og produsentuavhengige innspill.

Du kommer langt med solkrem, måtehold med sol/ ikke solarium, kremer med UV-filter, selvsagt ikke røyke, spise sunt og vanlige milde fuktighetskremer uten dill-dall i om man har tørr hud. Se gjerne etter svanemerkede produkter om du tenker miljø.

Har man rynker man absolutt vil gjøre mindre synlig for en periode har du kremer med konsentrert hyaluronsyre i,  effekt forsvinner når du slutter. Vil du gjøre noe med solskadet rynket hud, og/eller pigmentforandringer har du vitamin A-syre derivater som tretinoin (reseptpliktig) i kremer (får mest for pengene om skaffer reseptpliktige A-vitaminderivater konsentrert, NB ikke for de som vil bli eller er gravide!).

Pumpeflasker eller tuber med krem er å anbefale for å unngå mugg/bakterievekst, uhygienisk med åpne krukker som slipper til mye luft. Da må de tilsette ekstra konserveringsmidler. Den nevnte serien har mye unødvendig dill-dall i seg, og eksepsjonelt mye siloxaner nettopp for at forbruker skal føle et velbehag når produktet er på huden. Kynisk bransje dette, så man må være litt obs og ikke la seg lure. 

Takk for gode råd😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.12.2018 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Det tar litt av med reklame her, det er tydelig at noen ansatte i Boots filtrerer tråden . Kvalmt

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

[ snipp] 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode råd😀

Litt kvalmt å takke seg selv for gode råd også, eller hva? :nigo: 

Anonymkode: 675ad...28e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/22/2018 at 2:45 AM, AnonymBruker said:

Flere No7-produkter her :) https://www.boots.no/category/julegaver-2018/jul-2018-til-henne

Unnskyld, men synes ikke du skal undervurdere folk her inne: Er vi interessert finner vi da fram til produktene selv. Men du vil altså pushe folk til å løpe å kjøpe disse, skjønner jeg? (skeptisk!) Du bør holde deg for god for reklame i forumet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt kvalmt å takke seg selv for gode råd også, eller hva? :nigo: 

Anonymkode: 675ad...28e

Ny her, skjønte ikke at gikk an se, vil bare få fram budskapet, og at det er en kynisk skjønnhetsindustri. Folk lar seg lure. Ble litt komisk ja😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
På 7.12.2018 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Hva? :sjokkbla: Jeg er ikke bootsansatt. Jeg vil bare dele til de som er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2018 den 14.05, AnonymBruker skrev:

Takk for gode tips! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2018 den 14.05, AnonymBruker skrev:

Kan du faxse meg en resept kanskje? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.11.2018 den 4.24, Wonders skrev:

Jeg tåler ikke dette merket. Blir rød og sår, tørr. Har sensitiv hud. Og No7 er ikke av noe god kvalitet. Da foretrekker huden min Nivea. 

Merket kom dårligst ut i en test jeg så på engelsk TV på...VOX for noen år siden. How to look good naked? Med GOK og noen til...husker dere?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gok_Wan

https://www.tv2.no/a/2712728/

her står det at merket gjorde det bra.....?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 11/16/2017 at 1:26 PM, AnonymBruker said:

Hei. Har noen prøvd de produktene? Protect and perfect advanced intense dag krem, nattkrem og serum. 

Jeg har brukt det noen uker nå, men huden føles stram og tørr etter noen dager nå. Før brukte jeg md formulations fra hudpleier og må ha noe mens jeg finner ut hvem kremserie jeg skal begynne på. Jeg er 34. Litt sensitiv hud, litt lett for kviser /nupper i T-sonen. 

Dere som har prøvd, har dere opplevd tørr og flasset hud etter noen dager /ukers bruk? Vil det gå over? Må jeg kanskje kvitte meg med de produktene? 

Håper noen kan svare. 

Anonymkode: 25f40...dce

Det kan hende du ikke tåler det allergifremkallende konserveringsmiddelet (MI) ellers så er Boots sine egne produkter billige av en grunn..... det er mye miljøskadelig i disse: les her :https://www.framtiden.no/gronne-tips/fritid/miljogift-i-fuktighetskremer.html   

Det er også kjent at det er tilsatt i apotekkjedens egne produkter (Boots) i de billigste alternativene til flytende kroppssåpe mye av akrylat som skal gjøre såpen mer tyktflytende (deklarert som "acrylates copolymer" ) styr unna dette, det er mest sannsynlig minst like ille som mikroplast. 

Anonymkode: db7a8...6c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...