Gå til innhold

Baderomsmatte oppå varmekabler- Brannfare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan mann legge badematte av bomull/stoff på badet når man har varmekablene på, eller kan det oppstå fare for brann etc? 

Har du selv varmekabler og matte? 

Anonymkode: 31a16...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir ikke så varmt av en matte at det er brannfare. Vi har matter på begge bad, med antiskli under.

Anonymkode: 4a825...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke så varmt av en matte at det er brannfare. Vi har matter på begge bad, med antiskli under.

Anonymkode: 4a825...15e

Det var bra, og antiskli har vel plastikk under også, så om den ikke smelter går det vel bra med bare stoff også😊

Anonymkode: 31a16...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvor mye varme du har på, og hvor stor og tykk matten er? Men det skal jo bli ganske varmt før det er snakk om brannfare. Under kurva vår for skittentøy kan det bli ganske varmt, men ikke mer enn at det fortsatt går an å ta på gulvet uten at det gjør veldig vondt.

Prøv deg fram.

Vi har ikke følt noe behov for matte, gulvet er varmt nok. Og det er lettere med renhold uten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JudasPriest

På gulvene mine med varmekabler blir det mest varmt der det ligger/står noe på gulvet. Så jeg bruker ikke slike matter, på gulvet. Jeg pleier å legge et håndkle på gulvet når jeg har dusjet, så det ikke skal bli så glatt. Jeg tror nok ikke det er brannfarlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumull har en tenntemperatur på 450 grader C.

Det betyr at hvis du har matte av bomull, så skal du ha det varmere enn 450 grader på gulvet før matta tar fyr. Da er det lenge siden du har klart å gå på gulvet, og jeg vil tro det er andre ting som har begynt å ulme før det. Trekrakker, hyller som står på gulvet osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har badematte rett og slett fordi flisene er alt for glatte når de er våte. Livsfarlig å fote seg når man skal ut av dusjen. Særdeles lite heldig valg av gulvfliser fra forrige eier.. men det er altså null problem selv om vi har kablene på så det r litt ubehagelig varmt (alternativet er ubehagelig kaldt...)

Anonymkode: 4a825...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...