Gå til innhold

Jeg vil ha det tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.11.2017 den 16.37, AnonymBruker skrev:

En kompis med samme bakgrunn forklarer meg hvordan han tenker, og påpeker hvor bra det er at han ikke involverer meg. 

Hva vet kompisen din om hvordan han tenker? Det finnes ikke ett standard reaksjonsmønster som alle følger - at kompisen din har opplevd noe liknende betyr ikke at han er ekspert på andres tanker.

Uansett hvor kjipt dette er for deg, er det mye verre for ham. Du må bare akseptere at dette vil utvikle seg på hans premisser framover, eller avslutte og gå videre.  

Anonymkode: a16bf...2d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i en slik situasjon og jeg anbefaler deg å snakke med han underveis. Vise at du tar han seriøst og vil lytte og høre på hva han sier om disse tingene.

At du spør om råd på denne måten er ok, men du må ikke ta fra han kontrollen mtp. å kunne svare for seg selv? Det klarer han vel fint vel? Hadde sett på det som et tillitsbrudd om personen jeg dater ikke tar mine ord seriøst men "kameraten min i samme situasjon". Jeg kan trossalt svare for meg selv og forklare hva jeg trenger.

Anonymkode: 09ae5...fb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen

Vi hadde kontakt igjen i dag, og han takket for meldingene jeg har sendt. Jeg var usikker på om det var greit å vise omtanke gjennom meldinger, da jeg vet at han mest sannsynlig er superstressa og bruker mye tid på å sette seg inn i hvilken metode som er best for ham, og at han ser på meldingene som irriterende og unødvendige. Man får jo livet snudd opp ned i en slik situasjon, og min frustrasjon har gått på at jeg har lyst til å være der for ham og vise ham omtanke, men at han med sin bakgrunn er oppdratt til å ordne opp i dette på egenhånd, i tillegg til at han trenger tid til å finne ut av ting. Derfor har kameratens innspill vært nyttig for meg. 

Selv i denne prosessen viser han omtanke for meg, og jeg håper at jeg kan være et positivt bidrag i hverdagen for ham. Han sier så og takker for meldingene mine. 

Vi skal treffes for første gang denne uken, og jeg lover meg selv at jeg ikke skal bli skuffet dersom han må avlyse pga formen. Jeg har stor respekt for denne mannen, og har på kort tid blitt glad i samtalene våre. Om vi så blir sittende med hver vår kaffekopp uten å si så mye, håper jeg at ved å være der for ham, kan gi ham noe positivt. 

Anonymkode: d6c3c...4f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi møttes forrige uke, og han begynte samtalen med å si at han ønsket å forplikte seg, og han avsluttet samtalen med at han ønsket å forplikte seg. Forplikte seg til hva da? Han sendte meg hjem lørdag, selv om vi ikke kunne treffes på 2 mnd, med ordene at dette måtte jeg enten leve med, eller gå. Han er i full jobb, og han skal offshore, besøke barn, besøke familie, osv. Derav tidsspennet. 

Fredag kveld var veldig bra, og vi koste oss, spiste god mat, drakk litt vin, pratet og koste. Dagen etter ville han bare få meg hjem, og under samtalene våre, så stemte ikke det han hadde sagt tidligere. 

For eksempel så har han tidligere sagt at han kjøpte hus til eksen - nå sa han at de eide det sammen. 

Han har sagt at eksen bodde hos moren da han var på besøk hos barna - men nå sa han at hun undergravde han foran barna. 

Tidligere var historien at han var i ferd med å bli separert. Nå sa han at papirene var i orden, men at barna ikke hadde fått vite noe enda, siden han reiste så mye like vel. 

Han fortalte meg at første gangen han hadde sex, så gikk han til et bordell, og at orgasmene mine var annerledes enn hun han hadde hatt en affære med i .... Dette bad jeg aldri om å få vite, og bad ham om å slutte å snakke om tidligere sexliv. Skulle ringe meg søndag, men fikk bare en melding, og da jeg satte litt grenser, så hørte jeg ikke noe mer. Summa summarum, så er han nok gift (drittsekken), og jeg var vel billigere enn ei hore...

Så nå er alle datingapper slettet, og jeg skal kun date noen jeg kjenner vennene til, for denne berg-og-dalbanen av følelser og usikkerhet orker jeg ikke en gang til. 

 

Anonymkode: d6c3c...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...