AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #1 Skrevet 14. november 2017 Er det noen her som har fått diagnosen som voksen? Hvordan var prosessen, , og har diagnosen endret noe ved livet ditt? Anonymkode: 59730...6fa
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #2 Skrevet 14. november 2017 Diagnosen har ikke endra noe for meg. Får ikke noe mer hjelp av helsevesenet. Det er kun en merkelapp du har. Anonymkode: a4fd1...27b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #3 Skrevet 14. november 2017 Noen steder i landet, gjerne de største byene, har man tiltak rettet om asperger. Bor du på landet er det nok bare en diagnose som de kan bruke for å gjøre det lettere å søke ufør for de som trenger det. Det er gjerne ingen som kan noe om asperger blant de få psykologene som bor der heller Anonymkode: 4ffa9...012
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #4 Skrevet 14. november 2017 Ok, takk for svar 😃 Anonymkode: 59730...6fa
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #5 Skrevet 15. november 2017 Fikk diagnosen når jeg var 25. Eneste forskjell er nå at ingen psykolog vil hjelpe meg siden det er medfødt. Selv om jeg har psykiske følgesdiagnoser sier psykologen at det er bare sånn det er å ha asperger.. Anonymkode: c2b85...04a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #6 Skrevet 15. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk diagnosen når jeg var 25. Eneste forskjell er nå at ingen psykolog vil hjelpe meg siden det er medfødt. Selv om jeg har psykiske følgesdiagnoser sier psykologen at det er bare sånn det er å ha asperger.. Anonymkode: c2b85...04a Det er jo helt feil av psykologen. Synes du skal be om en ny en jeg. Sender deg en klem Anonymkode: c5e08...2fc
Perelandra Skrevet 15. november 2017 #7 Skrevet 15. november 2017 Fikk diagnosen da jeg var 38. For meg har det ført til at jeg har fått mer hjelp både i helsevesenet og hos NAV. Det har også gjort at jeg har lært mye om meg selv, og forstår mer om hvorfor jeg reagerer som jeg gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #8 Skrevet 15. november 2017 Tok det opp med fastlegen > ble henvist til DPS > vedkommende var helt inkompetent > ble henvist til habiliteringstjenesten istedenfor > fikk diagnosen. Var vel 22 eller noe. Det har ikke endret så mye, men det forklarer jo en del og har en gang for alle tatt alt annet av dritt-diagnoser jeg har vært vurdert for av bordet. Får normal psykologhjelp. Anonymkode: d541f...586
Måbarefåsiat... Skrevet 15. november 2017 #9 Skrevet 15. november 2017 Min mann fikk as-diagnose som voksen. Det endret noe for ham fordi han fikk svar på endel ting som ikke helt hadde stemt i livet hans. Han fikk også endel tilrettelegging på jobb. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå