carinske Skrevet 14. november 2017 #1 Skrevet 14. november 2017 Noen her som har opplevd avslag på slankeoprasjon, selv om BMI har vært over 40, fravær av psykisk sykdom og andre lignende behandlingskriterier? Og hva begrunnet de avslaget med? Ønsker gjerne erfaringer fra de siate årene da det ser ut til at det var en del strengere for 5-10 år siden.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #2 Skrevet 14. november 2017 Akkurat nå, carinske skrev: Noen her som har opplevd avslag på slankeoprasjon, selv om BMI har vært over 40, fravær av psykisk sykdom og andre lignende behandlingskriterier? Og hva begrunnet de avslaget med? Ønsker gjerne erfaringer fra de siate årene da det ser ut til at det var en del strengere for 5-10 år siden. Jeg har ikke tatt det, men jeg vet at de av sikkerhetsmessige hensyn må sette en max bmi for slankeoperasjoner også. Anonymkode: fc23a...6a8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 Må du ikke som regel ha en tillegg sykdom før BMI på 45? Nå ønsker de også mer dokumentasjon på at du har prøvd flere tiltak først. DU kan alltids prøve deg på en privatklinikk. Anonymkode: 99af4...782
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 Er det lettere å få det på privatklinikk når man betaler selv, selv om man ikke oppfyllte kriteriene på vanlig sykehus? Anonymkode: ade7f...901
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #5 Skrevet 15. november 2017 Jeg kan bare snakke av egen erfaring. Har aldri blitt henvist offentlig, gikk rett til private. Hadde 30ish i BMI, og bakgrunnsjekken bestod av «er du frisk ellers». Jeg kunne jo lett ha løyet og sagt ja. Kunne gått på antidepressiva eller hva som helst. Ingen god kontroll. Operasjon 10 dager etterpå. Nå er jeg fornøyd da, og jeg var / er frisk. Opplever allikevel at det er «enklere» hos private. Anonymkode: 31eaa...0bf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå