Gå til innhold

Aktivitetsplikt hos nav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble ferdig utdannet i år, har ikke fått meg jobb enda. Jeg har brukt opp alle sparepenger og må søke om sosialstønad nå. Jeg vet det er aktivitetsplikt for å motta det, men hva skjer dersom man ikke kan delta på aktiviteten?
Jeg sliter veldig med psykiske problemer + irritabel tarm, som gjør at det er vanskelig for meg å møte opp til faste tider. Er det noen som vet om man får utbetalt mindre hvis man ikke kan delta?

Anonymkode: 8db3f...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du møte opp til faste tider på en jobb og ikke tiltak?

Anonymkode: c1e17...34e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får et sånt så og så mange timer oppmøte i uka, og så kan du møte når det passer. De har do andre steder enn hjemme, og mange med irritabel tarm er i i full jobb, så slutt å lage unnskyldninger for deg selv. Evt så får du jobbe hardere med å skaffe dg jobb, bli tilkallingsvikar e.l. Innlegget ditt skriker "kan jeg bruke diagnosene mine for å slippe å måtte gjøre noe".  

Anonymkode: 170ae...ce4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg ble ferdig utdannet i år, har ikke fått meg jobb enda. Jeg har brukt opp alle sparepenger og må søke om sosialstønad nå. Jeg vet det er aktivitetsplikt for å motta det, men hva skjer dersom man ikke kan delta på aktiviteten?
Jeg sliter veldig med psykiske problemer + irritabel tarm, som gjør at det er vanskelig for meg å møte opp til faste tider. Er det noen som vet om man får utbetalt mindre hvis man ikke kan delta?

Anonymkode: 8db3f...524

Dra til psykog og jobb med deg selv. Jeg ahdde det som aktivitetsplan, tok 4 måneder før jeg fikk min 1. time....

Anonymkode: 5baae...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du møte opp til faste tider på en jobb og ikke tiltak?

Anonymkode: c1e17...34e

Jeg søker ikke fulltidsjobber. Det er enklere å få tilrettelagt hvis jeg har en fast jobb. Når man er på aktivitetsplikt på nav må man møte opp hver dag og "jobbe" 8 timer. 

Anonymkode: 8db3f...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. samboer måtte jobbe 8 timer hele uka for 192 kr dagen. De dekket heller ikke noe annet. Ble billigere å være hjemme pga parkering, bom og drivstoff. Er ikke rart de sparer inn penger på aktivitetsplikt når folk går i minus ved å søke. 

Anonymkode: cf67e...38b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dra til psykog og jobb med deg selv. Jeg ahdde det som aktivitetsplan, tok 4 måneder før jeg fikk min 1. time....

Anonymkode: 5baae...c3d

Jeg visste ikke at det var mulig å ha det som aktivitet, jeg skal finne ut om jeg kan ha noe sånt. 

Anonymkode: 8db3f...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen til de som svarte hyggelig. Jeg har fått svar på det jeg lurte på. 

Anonymkode: 8db3f...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg visste ikke at det var mulig å ha det som aktivitet, jeg skal finne ut om jeg kan ha noe sånt. 

Anonymkode: 8db3f...524

Det kan du :) bare ta det opp med din saksbehandler, kan sikkert sende melding på nav.no om det.

GZ med utdanningen! Nå syns jeg du skal slappe av og gå gjennom behandling med psykolog og ha det bra med deg selv først! Det fortjener du før du går inn i full jobb relatert til udanning.

Anonymkode: 5baae...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du :) bare ta det opp med din saksbehandler, kan sikkert sende melding på nav.no om det.

GZ med utdanningen! Nå syns jeg du skal slappe av og gå gjennom behandling med psykolog og ha det bra med deg selv først! Det fortjener du før du går inn i full jobb relatert til udanning.

Anonymkode: 5baae...c3d

Det er vel om man er under AAP. Ikke sosialstønad..

Anonymkode: 60af4...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...