Gå til innhold

P-stav

Fremhevede innlegg

Gjest Luerer fælt!
Skrevet

*Noen som kan hjelpe meg? Jeg vil få operert inn P-stav, men vet ikke om hvilken leger som har fått det, min fastlege har ikke fått det enda..., er ganske desp fordi jeg blir helt "fucka" i hodet av P-piller og plaster osv....! Humørsvinginger uten like!

KJempe kjedelig fordi kjæresten må jo tro jeg er gaaaal..., har sagt at jeg er plaget av det, men man blir jo sliten av en dame som i det ene øyeblikket er kjempe blid, men i neste sekund kan hyl grine!!!

HJÆLP

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke be legen din om å høre med noen av sine kollegaer da? Om de har kurs i å sette inn p-stav?

Skrevet

Ka med å prøve p-ring da?? det skal jo kun virke lokalt...

dessuten trur eg du har rett på å bli henvist til en anna lege når fastlegen din ikkje har kopetansen..

• 2 år senere...
Skrevet

Hei! Jeg satt i P stav for ca ett år siden. Siden den dag har jeg hatt utrolig uregelmessig mens, fått kviser og er i tilegg utrolig premenstruell... Om to uker skal den ut igjen. Jeg anbefaller ikke p stav!

Skrevet

Jeg har p-stav. Og forstår godt at du vil ha det, sjeldent og små mens.

Og merker ellers ikke noe til den!

Få han til å finne en lege til deg som har opplæring i å sette den inn.

Gjest pjanola
Skrevet

Jeg hadde p-stav for noen år siden, fikk som deg humørsvigninger av p-piller. Men jeg vet ikke om det var noe særlig bedre med staven, dessuten fikk jeg som noen andre skrev her masse kviser og hadde litt mensen nesten hele tida... Legen som tok den ut var nesten sint fordi noen kunne operere inn slike ting, han ville ikke anbefale stav til noen. Så nei, jeg anbefaler det ikke.

Har slått meg til ro med at kunstige hormoner ikke er noe jeg vil ha i kroppen! Men nå er jeg singel da, så det gjør det jo litt enklere :) Det er jo forskjell på p-pille-merkene da. Jeg syntes loette var ganske ok (de har litt mindre hormoner), ellers kan sikkert p-ring være et bra alternativ.

Skrevet

Jeg prøvde p-stav for noen år siden, når det var ganske nytt. Den kom ut igjen et år senere, etter at jeg hadde hatt blødninger hver bidige dag i et halvt år. Jeg hadde aldri hatt det problemet med p-piller, så det er vanskelig å vite om du får det. Uansett ville jeg ikke anbefalt det, da det også er hormonelt.

Hvis du allikevel vil prøve, så vil jeg tro at det er en del seksuelle klinikker som kan sette det inn, f.eks KSO i Oslo. Det var mye verre å få den ut igjen, tok mange måneder før jeg fant noen som ville gjøre det. Selve staven får du kjøpt på apoteket(cirka 1000kr når jeg kjøpte det), så tar du med den til legen som setter den inn. Lykke til!

Skrevet
Det var mye verre å få den ut igjen, tok mange måneder før jeg fant noen som ville gjøre det.

Jeg håper nå på at legen som satt den inn også skal ta den ut igjen...

Gjest Gjest_Sunshine_*
Skrevet

Jeg tok nett ut p-staven etter å ha hatt den i 3 år, veldig fornødd.. Svært sjelden mens :)

Jeg måtte til gynekolog for å sette den inn, fastlegen min tok den ut igjen.. ikke noe problem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...