Gå til innhold

Hvor stor renteøkning hadde du tålt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før det ikke hadde gått lenger og du evt. måtte ha solgt, leid ut rom etc?

Hvilket rebtetall går din grense på?

Anonymkode: 3015a...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har netto utbetalt rett over 80.000,- i måneden tilsammen og boliglån på 5,2 mill. Vi hadde klart rente opp i 8% uten problem, men da ville vi bedt om avdragsfrihet på lånet.

Anonymkode: e2fe7...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bundet renta i 4 år til, men regnet ut at en renteøkning på 5% akkurat gikk. Ikke mer enn det. Ser vi at det går oppover mef rentenivået når bindingstiden nærmer seg slutten så setter vi av ekstra penger. Har fått barn men også gått opp 20% i lønn siden vi fikk lånet - regner med at de to sånn ca utgjevner hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samlet inntekt på litt over 900 000 og et boliglån på 2,1. Hadde klart rente på 10%, og kanskje litt mer, men da hadde vi nok måtte kutte litt ned på diverse og.

Anonymkode: 4413e...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok opp lån da renten lå på 6-7%, og da hadde jeg hatt null problem med rente på godt over 10%. 

Anonymkode: d4f91...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke, men vi har nedbetalt såppass mye, at vi hadde bare bedt om avdragsfrihet.

Anonymkode: 0c2c1...f03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tålt noe særlig med økning, men så tåler jeg litt. :P Jeg mener at de var gale som ga meg lånet og jeg prøver å få nedbetalt så mye som jeg kan før renten går opp! :P

Anonymkode: 98b26...07e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til 10% hadde gått fint, over der skulle nok også gått bra med omprioriteringer i økonomien, og litt ekstra jobb for å spe på inntekten. 

Anonymkode: 532d4...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enslig mor på laveste sats AAP, kunne klart opp til 10% rente.

Anonymkode: 1406d...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max 5%, har gjeld i hue og ræva. Nylig kjøpt bolig uten egenkap og har andre lån også.

Anonymkode: 1ebdc...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...