Trolltunge Skrevet 17. november 2017 #21 Skrevet 17. november 2017 Jeg synes det hadde vært verdt å gå i fengsel for å skade noen som hadde skadet barna mine. Jeg synes egentlig det er rart at selvtekt ikke skjer oftere. Vet ikke hvordan foreldre som opplever at barn blir voldtatt klarer å beherske seg. Jeg hadde gått i fengsel med hevet hode, om jeg hadde klart å skade en som hadde skadet barna mine. Jeg vet at det ikke er riktig å tenke slik, men straffenivået er skammelig. Jeg hadde ikke synes at et par år inne hadde veid opp for en slik ugjerningen. Jeg bare håper inderlig at jeg aldri kommer i den situasjonen. Ikke for min del, men for ungene. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #22 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, Trolltunge skrev: Jeg synes det hadde vært verdt å gå i fengsel for å skade noen som hadde skadet barna mine. Jeg synes egentlig det er rart at selvtekt ikke skjer oftere. Vet ikke hvordan foreldre som opplever at barn blir voldtatt klarer å beherske seg. Jeg hadde gått i fengsel med hevet hode, om jeg hadde klart å skade en som hadde skadet barna mine. Jeg vet at det ikke er riktig å tenke slik, men straffenivået er skammelig. Jeg hadde ikke synes at et par år inne hadde veid opp for en slik ugjerningen. Jeg bare håper inderlig at jeg aldri kommer i den situasjonen. Ikke for min del, men for ungene. Kunne du tenke deg å drepe en nabo som starter en diesel-bil? Diesel-avgass skader barna dine. Vær så god å bruke dette begrepet ditt om "skader barna mine" så bredt du vil, så skal det være meg en fornøyelse å få se deg gå i fengsel med høyt hevet hode. Anonymkode: 56491...2f5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2017 #23 Skrevet 17. november 2017 18 minutter siden, Mari Y said: Poenget var vel mer hvis alle skulle ta loven i egne hender som denne fyren gjorde. Nei, kommentaren sier at de fleste har begått lovbrudd som kan straffes. Anonymkode: f65bf...ab6
Mari Y Skrevet 17. november 2017 Forfatter #24 Skrevet 17. november 2017 12 minutter siden, Trolltunge skrev: Jeg synes det hadde vært verdt å gå i fengsel for å skade noen som hadde skadet barna mine. Jeg synes egentlig det er rart at selvtekt ikke skjer oftere. Vet ikke hvordan foreldre som opplever at barn blir voldtatt klarer å beherske seg. Jeg hadde gått i fengsel med hevet hode, om jeg hadde klart å skade en som hadde skadet barna mine. Jeg vet at det ikke er riktig å tenke slik, men straffenivået er skammelig. Jeg hadde ikke synes at et par år inne hadde veid opp for en slik ugjerningen. Jeg bare håper inderlig at jeg aldri kommer i den situasjonen. Ikke for min del, men for ungene. Foreldre beskytter barna sine. De har ofte et instinktivt beskytter- innstinkt. Så jeg regner med at det ville vært ganske naturlig å reagere med raseri om man hadde vært vitne til at noen skadet sitt eget barn. Det som var tilfellet i denne saken er at han oppsøkte tidlige overgrepsdømte for å banke dem opp. Både det at de gjør enorm skade samt at han var overgreps- utsatt som barn gjør det fullt forståelig. Men så kommer loven som man likevel bør holde seg innenfor, og jeg tror samfunnet fort kunne utvikle seg i en farlig retning om alle skulle ta loven i egne hender. 1
Mari Y Skrevet 17. november 2017 Forfatter #25 Skrevet 17. november 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne du tenke deg å drepe en nabo som starter en diesel-bil? Diesel-avgass skader barna dine. Vær så god å bruke dette begrepet ditt om "skader barna mine" så bredt du vil, så skal det være meg en fornøyelse å få se deg gå i fengsel med høyt hevet hode. Anonymkode: 56491...2f5 Dette kan vel ikke egentlig helt sammenlignes. Forbrytere som begår seksuelle overgrep bør enten inn i psykiatrien eller i fengsel avhengig av hvilken straff som passer best. 1
Trolltunge Skrevet 17. november 2017 #26 Skrevet 17. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne du tenke deg å drepe en nabo som starter en diesel-bil? Diesel-avgass skader barna dine. Vær så god å bruke dette begrepet ditt om "skader barna mine" så bredt du vil, så skal det være meg en fornøyelse å få se deg gå i fengsel med høyt hevet hode. Anonymkode: 56491...2f5 Jeg tror du utmerket godt forsto hva jeg mente.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå