Gå til innhold

Hvem betaler for bryllupet?


Gjest anonym

Hvem betaler for bryllupet?  

  1. 1. Hvem betaler for bryllupet?

    • Mine foreldre betaler alt / det meste
      5
    • Vi betaler alt selv
      10
    • Hans foreldre betaler alt / det meste
      0
    • Vi betaler i utgangspunktet selv, men får litt hjelp
      16
    • Annet
      0
    • Vi betaler 1/3 hver
      2


Anbefalte innlegg

Gjest krøsus

Hvem sin "oppgave" er det å betale for bryllupet og hvordan har dere gjort det? Vi har en vennediskusjon her, og siden ikke så mange er gift enda, så lurer vi på hva som er vanligst :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet så skulle vi betale selv, men vi har snille foreldre. Får til sammen ca 35 000,- i hjelp fra dem.

Vet ikke helt hva som er "vanlig", ei venninne som skal gifte seg neste år fikk et "generøst" tilbud på å få kr 5 000,- i hjelp fra svigers. Så hvor mye hjelp man får tror jeg varierer, man får i alle fall være taknemlig for alt.

4 dager igjen........ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

De fleste som gifter seg er voksne mennesker som gjerne har bodd sammen en stund. Derfor har vi tatt utgangspunkt i at vi skal betale selv når vi bestemte oss for å gifte oss. Det er naturlig for meg. Jeg syns ikke at man skal forvente at foreldrene betaler, men tilbyr de seg å bidra tas det i mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir mer og mer vanlig å betale selv, men det er jo også avhengig av økonomien til både brudepar og foreldre. Ville aldri regnet med at andre skal betale for vårt bryllup, men får vi tilbud om hjelp så er jo det kjempeflott. Vi tjener også mer enn våre foreldre, selv om vi også har mere lån...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner en kategori; "foreldrene våre deler på det"

Hos oss betaler mine foreldre klærne mine og for lokalet/middagen(390-, per pers. som inkluderer mat, pynting, servitører etc) Hans foreldre har ansvar for drikken (ikke alkohol), kaker (alt blir hjemmelaget) og toastmasteren, mens vi betaler fotografen og blomstene. Dermed betaler mine foreldre den største delen. Dette har de selv ønsket.

Tror det varierer veldig når det gjelder betaling. Hos oss er det vanlig at en betaler selv, om en har vært samboere en stund, mens foreldrene betaler ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!!

Vi betlaer mesteparten selv, men foreldrene til min forlovede gir oss 20000!! Mine foreldre har ikke så god råd men gir oss mye i form av god hjelp og organisering!!Det er vi kjempeglad for!!

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde planlagt å betale alt selv.Men så spurte foreldrene mine om de kunne få lov til å betale festen for oss,siden de gjorde det for søstera mi da hun giftet seg.

Jeg ville da at vi skulle dele på utgiftene for festen,men de ville betale hele greia.

Så det vi selv nå skal betale for er antrekk,bukett,fotograf og sånt som ikke har med selve festen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler alt selv. Nå skal vi jo gifte oss i all hemmelighet da, så ingen av foreldrene har fått sjansen til å være med :ler: Jeg tror at visst vi hadde giftet oss tradisjonelt, så hadde vi fått dekket alt sammen.

Det hadde vært helt utenkelig for oss å spørre om hjelp, i utgangspunktet ville vi ha betalt alt selv også dersom vi hadde valgt tradisjonelt med fest og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte alt selv.

Som samboere gjennom over 8 år, godt voksne og etablerte i fast jobb, så falt det helt naturlig å betale alt selv. Totaltbudsjettet vårt for rubbel og bit var på rundt 70-75.000, trur jeg.

Og siden vi har betalt alt selv, har vi også hatt mulighet til å gjøre akkurat det vi selv ønsket, uten å tenke på at andre skal få mene eller synse noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte hele hopprennet selv, og gjorde det også klart overfor foreldre at det var det vi hadde tenkt oss. Vi tjener godt begge to, og klarte fint å spare opp de pengene som var nødvendig, både til bryllup og bryllupsreise.

Fikk i stedet ganske fine gaver av både mine og hans foreldre, og satte veldig stor pris på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha et stort arrangement (fredag til søndag) for 102 mennesker hvor vi står for kost/logi og selve festen - og hele kalaset er på oss. Men, så plutselig insisterte mine foreldre på å bidra - med ikke mindre enn 70.000,-! Det hadde vi ikke ventet, ikke regnet med - og vi ville klart hele greia uten deres hjelp - men du verden så glad jeg ble for tilbudet! Så ble liksom regningen for hele greia LITT mindre :D !

Dessuten synes jeg det var ekstra stort av dem å bidra slikt - de har ganske "vanlige" jobber og lån på hus/hytte. HURRA for mamma og pappa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...