Gå til innhold

Noen som vet hva dette er? (bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Barnet mitt har i ca 2 mnd hatt denne utveksten. (Under brystet) La merke til den da den ble klønt opp og blødde. Vokste igjen og det gikk "hull" igjen og det blødde veldig mye. Tok lang tid å stoppe det. Nå har det blitt en sånn rødsprengt "ball" igjen og jeg lurer på om noen vet hva dette kan være? 

20171113_174629.jpg

Anonymkode: 1d006...2e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mollusker? 

Endret av kisskissbangbang
Skrevet
Just now, kisskissbangbang said:

Molusk? 

Molukser er en virusinfeksjon i huden og ser ikke sånn ut. Det ser heller ut som et utslettaktig noe.

Den røde ballen ville jeg tatt til legen. Ikke for at det er farlig, men for å få den fjernet. På meg selv hadde jeg nok nøkket den av, men hadde ikke gjort det på barnet mitt.

Skrevet

Takk for svar, men jeg synes ikke det ligner på mollusk heller. (Har hatt barn med det tidligere)

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt hva det heter men min kusine hadde noen sånne når hun var liten, det er ikke farlig. Det forsvinner av seg selv, men jeg skal prøve å finne navnet på det.

Anonymkode: 69d5e...f6f

Skrevet (endret)

Synes det ser ut som akrokordon. Det er vanligvis helt ufarlig, og kan enkelt fjernes av hudleger. Jeg har fått fjernet slike både hos hudlege og fastlege. Hudlegen brant de bort, og det ble ikke arr. Fastlegen skjærte de bort og sydde, og da ble det arr.

Kalles også skin tags, hudflik, hudpolypper m.m.

Skin tags

Endret av Miklo Velka
  • Liker 2
Skrevet

Uansett hva det er så bør den fjernes, fordi den er i veien. Du sier jo at den allerede har blødd. Det er helt sikkert noe ufarlig, men dra til legen og hør om ikke den bør fjernes. 

Anonymkode: 2fe70...a50

• Liker 1
Skrevet

Denne bør fjernes uansett hva det er. Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Ser ut som et hemangiom.

Anonymkode: b41ba...8f8

Skrevet

Jeg ville ha bundet en sytråd så stramt jeg kunne med mange knuter rundt den slik at blodforsyningen stopper. Da vil den mørkne, tørke og skrumpe inn og til sist falle av. Kanskje få hjelp til å knyte knuter mens du selv holder ut veksten? 

Anonymkode: eb0ef...c66

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha bundet en sytråd så stramt jeg kunne med mange knuter rundt den slik at blodforsyningen stopper. Da vil den mørkne, tørke og skrumpe inn og til sist falle av. Kanskje få hjelp til å knyte knuter mens du selv holder ut veksten? 

Anonymkode: eb0ef...c66

Man skal da ikke gjøre sånne ting alene! Det skal en lege ta seg av 

Anonymkode: 550f2...e7f

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar! Har bestilt legetime, så får vi sjekket 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...