AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Hvorfor gjøres det i så stor grad forskjell på kvinnelige og mannlige ofre for vold og kanskje spesielt seksuell vold? Det er veldig bra at kvinners opplevelser løftes frem i lyset og tas alvorlig, men samtidig så er det øredøvende stille om mannlige ofre for vold. At en del menn er med å undergrave andre menns opplevelser ved å bagatallisere dem med utsagn som "menn vil alltid å sex" er ikke noe ukjent fenomen, men synes det er et paradadoks at enkelte (merk enkelte) feminister som står på barrikadene for like muligheter og rettigheter også er de som er mest frempå for å undergrave menns opplevelser. Blant annet ved å si at det er menn som begår overgrep (underforstått at det er de som er skyldige i overgrep generelt og samtidig at kvinner ikke begår overgrep). Problemet med å kjønne vold er blant annet at det gir et frirom for kvinner (og menn)som utøver vold og seksuell vold mot gutter og menn til å fortsette, at menn og gutter som er utsatt for vold og havner i hjelpe apparatet får feil hjelp og i verste fall får feil diagnoser(man diagnostiserer symptomene og ser ikke traumet som ligger i bunn) og at menn blir møtt på en måte som er feig og uanstendig fordi man ikke tar innover seg at de også har slike opplevelser. Mener det er på høy tid å slutte å kjønne vold og ta både kvinner og menns sine opplevelser på alvor. Hva mener du? Anonymkode: b281c...80f 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjøres det i så stor grad forskjell på kvinnelige og mannlige ofre for vold og kanskje spesielt seksuell vold? Det er veldig bra at kvinners opplevelser løftes frem i lyset og tas alvorlig, men samtidig så er det øredøvende stille om mannlige ofre for vold. At en del menn er med å undergrave andre menns opplevelser ved å bagatallisere dem med utsagn som "menn vil alltid å sex" er ikke noe ukjent fenomen, men synes det er et paradadoks at enkelte (merk enkelte) feminister som står på barrikadene for like muligheter og rettigheter også er de som er mest frempå for å undergrave menns opplevelser. Blant annet ved å si at det er menn som begår overgrep (underforstått at det er de som er skyldige i overgrep generelt og samtidig at kvinner ikke begår overgrep). Problemet med å kjønne vold er blant annet at det gir et frirom for kvinner (og menn)som utøver vold og seksuell vold mot gutter og menn til å fortsette, at menn og gutter som er utsatt for vold og havner i hjelpe apparatet får feil hjelp og i verste fall får feil diagnoser(man diagnostiserer symptomene og ser ikke traumet som ligger i bunn) og at menn blir møtt på en måte som er feig og uanstendig fordi man ikke tar innover seg at de også har slike opplevelser. Mener det er på høy tid å slutte å kjønne vold og ta både kvinner og menns sine opplevelser på alvor. Hva mener du? Anonymkode: b281c...80f Absolutt ikke . Men det er en velkjent ansvarsfraskrivelse at menn retter fokus mot seksuell vold mot menn, for å slippe å ta ansvar for seksuell vold mot kvinner. I alle feministgruppene jeg har vært i så tar vi og snakker om seksuell vold mot menn som også et problem å taes tak i og det finnes mange støttegrupper for menn og begge kjønn, ikke bare for kvinner. Faktisk virker det som at menn får mer hjelp i helseapparatet rundt dette enn hva kvinner gjør. Jeg har selv vært hos flere psykologer som la skylden på min voldtekt med at jeg drakk og ukritisk tok i mot drink fra en jeg kjente og stolte på, og at det var min feil at jeg ble med på nachspil.(som at jeg kunne forutse at den jeg kjente og stolte på som tok meg med dit, med andre bekjente av meg, skulle dra derfra en etter en uten å si fra, etter at en fremmed hadde dopet meg ned, og jeg ble stående igjen der dopet og forsvarsløs, holdt fast av fire fremmede og voldtatt) Psykologen ga meg sosial angst og gjorde meg selvhatende og suicidal og da fikk jeg av neste psykolog anklager om at den reaksjonen var et forsinket ungdomsopprør og ikke en reaksjon på voldtekten og bagatelliseringen av voldtekten. Min bifile kamerat som ble utsatt for voldtekt og beføling (runking) av en han bodde hos en kort periode fikk masse hjelp , forståelse og er uføretrygdet i dag pga etterfølgende det ga han , mens jeg sitter medisinert på 3 forskjellige preparater og ikke tør å ha noe sosialt liv lenger, eller gå i shorts til nærbutikken min . Anonymkode: deffe...c90
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 Begges opplevelser skal helt klart taes på alvor ja. Anonymkode: deffe...c90
WubWub Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 (endret) Menn er soleklart de som er oftest rammet av vold, også partnervold. Merkelig nok er det ingen som setter fokus på dette faktumet. Endret 13. november 2017 av WubWub 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 6 timer siden, WubWub skrev: Menn er soleklart de som er oftest rammet av vold, også partnervold. Merkelig nok er det ingen som setter fokus på dette faktumet. Så er det også menn som oftest utøver vold, vold mot andre menn, vold mot kvinner, partnervold og overgrep mot andre menn og overgrep mot kvinner. Merkelig nok så er det altså kvinner som er den stygge ulven i noen menns øyne. Våkn opp! Anonymkode: a67fb...19d 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 8 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor gjøres det i så stor grad forskjell på kvinnelige og mannlige ofre for vold og kanskje spesielt seksuell vold? Det er veldig bra at kvinners opplevelser løftes frem i lyset og tas alvorlig, men samtidig så er det øredøvende stille om mannlige ofre for vold. At en del menn er med å undergrave andre menns opplevelser ved å bagatallisere dem med utsagn som "menn vil alltid å sex" er ikke noe ukjent fenomen, men synes det er et paradadoks at enkelte (merk enkelte) feminister som står på barrikadene for like muligheter og rettigheter også er de som er mest frempå for å undergrave menns opplevelser. Blant annet ved å si at det er menn som begår overgrep (underforstått at det er de som er skyldige i overgrep generelt og samtidig at kvinner ikke begår overgrep). Problemet med å kjønne vold er blant annet at det gir et frirom for kvinner (og menn)som utøver vold og seksuell vold mot gutter og menn til å fortsette, at menn og gutter som er utsatt for vold og havner i hjelpe apparatet får feil hjelp og i verste fall får feil diagnoser(man diagnostiserer symptomene og ser ikke traumet som ligger i bunn) og at menn blir møtt på en måte som er feig og uanstendig fordi man ikke tar innover seg at de også har slike opplevelser. Mener det er på høy tid å slutte å kjønne vold og ta både kvinner og menns sine opplevelser på alvor. Hva mener du? Anonymkode: b281c...80f Jeg synes dette er litt feil plass å begrave skylden på. Hvorfor skal kvinner påta seg skylden og gå i fakkeltog for at noen menn har opplevd overgrep? Hvorfor er det alltid kvinner som skal påtrenge endringer i samfunnet? Alle menn har full rett til å demonstrere mot hva de selv vil. Do it! Men ikke krev at kvinner skal gjøre det på deres vegner, og være pådrivere i en kampanje de ikke forstår. Anonymkode: 636c1...7d3 2
WubWub Skrevet 14. november 2017 #7 Skrevet 14. november 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Så er det også menn som oftest utøver vold, vold mot andre menn, vold mot kvinner, partnervold og overgrep mot andre menn og overgrep mot kvinner. Merkelig nok så er det altså kvinner som er den stygge ulven i noen menns øyne. Våkn opp! Anonymkode: a67fb...19d Nei kvinner begår partnervold mot sin mannlige kjæreste oftere enn menn begår partnervold mot kvinnelig kjæreste. Våkn opp! Jeg tror dette er en direkte konsekvens av at jenter ikke i like stor grad blir lært til å ta avstand fra vold når de vokser opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå