Gå til innhold

Influensavaksine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan jeg smitte andre hvis jeg selv er vaksinert mot influensa? Føler ikke noe behov for vaksine selv, men vil ikke smitte andre. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Influensa wr dråpesmitte fra den syke. Er du vaksinert er du langt mindre smitteførende enn om du ikke er vaksinert. Derfor anbefales helsepersonell og pårørende til alvorlig syke/risikogruppene å vaksinere seg.

Anonymkode: 5d510...f63

Skrevet

Det er omstridt om den faktisk reduserer risikoen for smitte. De treffer nemlig sjeldent den rette stammen av virus da det er utallige virus som forårsaker influensa. Hver høst hører vi om at i år traff de heller ikke og vaksinen virker dårlig. Men det er klart at produsentene skal ha det til at den virker bra.

Anonymkode: a42f3...b31

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er omstridt om den faktisk reduserer risikoen for smitte. De treffer nemlig sjeldent den rette stammen av virus da det er utallige virus som forårsaker influensa. Hver høst hører vi om at i år traff de heller ikke og vaksinen virker dårlig. Men det er klart at produsentene skal ha det til at den virker bra.

Anonymkode: a42f3...b31

Jeg vet at det virker. Har hatt flere i huset som har hatt influensa, uten at jeg har blitt smittet

Anonymkode: 9b341...d1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...