Reader81 Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Kan jeg smitte andre hvis jeg selv er vaksinert mot influensa? Føler ikke noe behov for vaksine selv, men vil ikke smitte andre. Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Influensa wr dråpesmitte fra den syke. Er du vaksinert er du langt mindre smitteførende enn om du ikke er vaksinert. Derfor anbefales helsepersonell og pårørende til alvorlig syke/risikogruppene å vaksinere seg. Anonymkode: 5d510...f63
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 Det er omstridt om den faktisk reduserer risikoen for smitte. De treffer nemlig sjeldent den rette stammen av virus da det er utallige virus som forårsaker influensa. Hver høst hører vi om at i år traff de heller ikke og vaksinen virker dårlig. Men det er klart at produsentene skal ha det til at den virker bra. Anonymkode: a42f3...b31
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er omstridt om den faktisk reduserer risikoen for smitte. De treffer nemlig sjeldent den rette stammen av virus da det er utallige virus som forårsaker influensa. Hver høst hører vi om at i år traff de heller ikke og vaksinen virker dårlig. Men det er klart at produsentene skal ha det til at den virker bra. Anonymkode: a42f3...b31 Jeg vet at det virker. Har hatt flere i huset som har hatt influensa, uten at jeg har blitt smittet Anonymkode: 9b341...d1e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå