AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Del Skrevet 13. november 2017 Er det noen her som har erfaring med å bruke nattpose i stedet for dyne til baby? LUB anbefaler nattpose fremfor dyne, og jeg synes også det høres veldig greit ut å slippe å bekymre seg for om babyen har fått dynen over ansiktet, eller har sparket av seg dynen og er kald. Jeg har sett på nattposer på IKEA, men jeg er usikker på om de er kalde? De for 0-6 mnd var i litt tykt fleece-lignende materiale. Om man har ullpysj på inni posen, er det varmt nok for en vårbaby selv om armene stikker ut av posen? Har dere dyne også, til bruk andre steder enn i sengen? Vi har kjøpt voksi urban til å ha i vognen, så der trenger vi ikke dyne. Anonymkode: bb19d...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Del Skrevet 13. november 2017 Vi bruker pose, mest fordi hun ikke skal ligge på magen pga ansikt ned mot madrassen som vi fant henne tidligere, derfor er denne posen tynn (siden den er mest ment for at de ikke skal snu seg), og vi har en dyne over. Nederst på dyna har vi en tung ting slik at hun ikke skal få dyna over seg. Hun ligger helt rolig i nattposen, og aldri fått dratt dyna opp. 6 mnd nå :-) Anonymkode: c8bf3...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #3 Del Skrevet 13. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bruker pose, mest fordi hun ikke skal ligge på magen pga ansikt ned mot madrassen som vi fant henne tidligere, derfor er denne posen tynn (siden den er mest ment for at de ikke skal snu seg), og vi har en dyne over. Nederst på dyna har vi en tung ting slik at hun ikke skal få dyna over seg. Hun ligger helt rolig i nattposen, og aldri fått dratt dyna opp. 6 mnd nå :-) Anonymkode: c8bf3...b47 Jeg har to nevøer som begge to var fæle til å makke seg omkring i sengen, så de ofte lå med hodet i fotenden godt under dynen :s Så vi ønsker ikke å bruke dyne sammen med nattposen. Det kan jo hende makking ligger i genene Anonymkode: bb19d...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 13. november 2017 #4 Del Skrevet 13. november 2017 Vi har brukt posene IKEA selger, men passet på at det ikke er for kaldt. Kjekt sommerhalvåret og når vi er i varme strøk. Vi har også andre nattposer som er varmere. Kjøpte nettopp den største de hadde, den får jeg plass inni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #5 Del Skrevet 13. november 2017 6 minutter siden, stan skrev: Vi har brukt posene IKEA selger, men passet på at det ikke er for kaldt. Kjekt sommerhalvåret og når vi er i varme strøk. Vi har også andre nattposer som er varmere. Kjøpte nettopp den største de hadde, den får jeg plass inni Jeg tør ikke kjøpe den som er "for stor", da jeg er redd de skal bli så store at ungen klarer vrikke seg ned i den, og da får stoff over ansiktet. De hadde en på IKEA som var fra 6-12, tror jeg, som var litt tykkere, og den ville jeg egentlig helst hatt. Ellers har jeg ikke sett noe særlig til nattposer, egentlig, så jeg har inntrykk av at det kanskje ikke er så vanlig? Anonymkode: bb19d...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 13. november 2017 #6 Del Skrevet 13. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tør ikke kjøpe den som er "for stor", da jeg er redd de skal bli så store at ungen klarer vrikke seg ned i den, og da får stoff over ansiktet. De hadde en på IKEA som var fra 6-12, tror jeg, som var litt tykkere, og den ville jeg egentlig helst hatt. Ellers har jeg ikke sett noe særlig til nattposer, egentlig, så jeg har inntrykk av at det kanskje ikke er så vanlig? Anonymkode: bb19d...789 De vi har er er med ermer, så det er ikke mulig å krype ned i dem. De kan også kneppes i fotenden slik at lengden justeres. Mye mer avansert enn IKEA sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #7 Del Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, stan skrev: De vi har er er med ermer, så det er ikke mulig å krype ned i dem. De kan også kneppes i fotenden slik at lengden justeres. Mye mer avansert enn IKEA sine Har googlet litt, og sett noen få med ermer. Funker det både sommer og vinter? De jeg så med ermer var i "dynestoff", det så veldig varmt ut? Men det er kanskje greit? Anonymkode: bb19d...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 13. november 2017 #8 Del Skrevet 13. november 2017 Vi bruker Ikea sine poser på begge barna. Minste er 5mnd og største er 2 år. Kjempefornøyd! Minstemann sover i senga sammen med oss og med langermet pysj er han varm og fin på det kalde rommet vårt (vindu åpent hver natt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 13. november 2017 #9 Del Skrevet 13. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har googlet litt, og sett noen få med ermer. Funker det både sommer og vinter? De jeg så med ermer var i "dynestoff", det så veldig varmt ut? Men det er kanskje greit? Anonymkode: bb19d...789 Ermene kan tas av. Så kan vi også justere med pysjen. Uten ermer blir toppen litt som en singlet. Men er det varmt så er det uansett ikke så nøye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #10 Del Skrevet 13. november 2017 Akkurat nå, stan skrev: Ermene kan tas av. Så kan vi også justere med pysjen. Uten ermer blir toppen litt som en singlet. Men er det varmt så er det uansett ikke så nøye. De vi har sett på er også som en singlet. Jeg leste at ermer ikke anbefales grunnet fare for overoppheting, men om de kan tas av er det jo ikke noe problem Anonymkode: bb19d...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #11 Del Skrevet 13. november 2017 Jeg synes det er genialt! Jeg har både fra ikea og fra Easygrow. Anonymkode: 9cc0e...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #12 Del Skrevet 13. november 2017 Vi har i bambus fra Easygrow. Uten ermer. Kjempedeilig stoff og har aldri kjent at baby virker kald selv om det er kjølig på rommet. Anonymkode: 1ba83...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 13. november 2017 #13 Del Skrevet 13. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har erfaring med å bruke nattpose i stedet for dyne til baby? LUB anbefaler nattpose fremfor dyne, og jeg synes også det høres veldig greit ut å slippe å bekymre seg for om babyen har fått dynen over ansiktet, eller har sparket av seg dynen og er kald. Jeg har sett på nattposer på IKEA, men jeg er usikker på om de er kalde? De for 0-6 mnd var i litt tykt fleece-lignende materiale. Om man har ullpysj på inni posen, er det varmt nok for en vårbaby selv om armene stikker ut av posen? Har dere dyne også, til bruk andre steder enn i sengen? Vi har kjøpt voksi urban til å ha i vognen, så der trenger vi ikke dyne. Anonymkode: bb19d...789 Har bare positive erfaringer med nattpose!! Helt genialt! Er veldig vanlig i andre land og jeg skjønner hvorfor. Har vært fornøyd med ikea sine ja, både de tykke og de tynnere (om sommeren). Funker fint å tilpasse litt til temperatur med type pysj inni, ullpysj om vinteren eller om det er veldig kaldt i rommet, tynnere pysj inn i hvis varmere, og evt bare en body eller bare posen på varme dager. Eneste "ulepmen" er at baby blir veldig vant til posen, så lurt å ha fler tilfelle lekkasjer, oppkast eller liknende som sender en i vask... For ikke bare bare å sove uten om man er vant til å sove med. Mi er 21 mnd og har de siste mnd sovet i nattpose med føtter slik at hun kan gå i den. Helt genialt altså. Dyna alltid på. Og dødssøt er hun i den også. Men måtte bestille fra UK da (https://www.slumbersac.co.uk/sleeping-bags-with-feet-aop-owl.html?gender=190&size=198&tog=6), fant ikke noen i norge som har tenkt tanken om at kanskje større barn også kan ha det fint i nattpose Så ja, tommel opp for nattpose herfra! Hadde dundyne i vogna, det var praktisk vår/høst. Men vognpose er jo like greit egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå