Gå til innhold

Livmortappen tidlig svangerskap


Lenu

Anbefalte innlegg

Vi hår nå prøvd å få barn nr 3 og er på 10ende forsøk. De 2 første var vi heldige med og ble unnfanget veldig kjapt.denne har latt vente på seg. Derfor har jeg de siste 4 mnd sjekket livmortappen gjennom syklusen (selvfølgelig med rene hender). Etter el har den sunket og det har vært litt utflod før mensen. Denne gangen har den ikke sunket og det er ingen utflod. Tappen er som tekstboken sier; hard inni med et mykt lag utenpå og jeg må inn med hele pekefinger for å kjenne den. Det er 3 dager til vi kan teste og jeg er så spent at det er vanskelig å vente. Derfor et spm til dere som har vært gravide og sjekket livmortappen underveis; var deres høy og myk da dere fikk positiv test? Vet at den hos noen kan være treg med å bevege seg oppover, inntil 2 mnd, selv om en er gravid. På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det anbefales ikke å sjekke tappen når du kan være gravid! Enkelte JM går så langt som å si at det kan gi SA!

Anonymkode: 90d5f...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det anbefales ikke å sjekke tappen når du kan være gravid! Enkelte JM går så langt som å si at det kan gi SA!

Anonymkode: 90d5f...103

Sikkert forskjellige meninger rundt akkurat dette. Jordmoren min sa at det var en metode for å finne eggløsning når en har problemer med å treffe med el-tester. Med rene hender og korte negler tror jeg det går helt fint. Ellers måtte en jo avstått fra sex for å unngå at penisen traff ;) men jeg har også lest at en ikke bør kjenne langt ut i svangerskapet når det er begynnende åpning pga av fare for kontaminasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE ta på livmortappen! Er du usikker på EL så ha oftere sex

Anonymkode: c89bc...b36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket også for å finne EL, men stoppet da EL var over for å unngå evt. SA

Anonymkode: 90d5f...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...