AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Jeg skal kanskje begynne på medisiner for ADHD og i den sammenheng måtte jeg ta noen tester, blant annet EKG. Fikk brev nå om at det ble funnet et lite avvik, og at jeg er henvist til hjertespesialist. Det sto at det kunne være normalt, men nå er jeg jo selvfølgelig livredd for at det kan være noe galt med meg, og også redd for at jeg ikke kan starte på medisinen. Jeg vet at jeg ikke burde ta sorgene på forskudd, men er det noen andre som har fått avvik på EKG der det viste seg å ikke være farlig? Og er det noen som vet hvor lang ventetid det er for å komme til hjertespesialist? Anonymkode: 535d4...04d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Et par-tre måneder kanskje, men kortere hvis det er noe som haster. Hvilket avvik var det snakk om? Anonymkode: e3db6...9af
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal kanskje begynne på medisiner for ADHD og i den sammenheng måtte jeg ta noen tester, blant annet EKG. Fikk brev nå om at det ble funnet et lite avvik, og at jeg er henvist til hjertespesialist. Det sto at det kunne være normalt, men nå er jeg jo selvfølgelig livredd for at det kan være noe galt med meg, og også redd for at jeg ikke kan starte på medisinen. Jeg vet at jeg ikke burde ta sorgene på forskudd, men er det noen andre som har fått avvik på EKG der det viste seg å ikke være farlig? Og er det noen som vet hvor lang ventetid det er for å komme til hjertespesialist? Anonymkode: 535d4...04d Det kommer helt an på hva som er funnet og hvor du er henvist. Noen steder er det lang ventetid andre steder kort. Vi her inne vet ikke. Du får finne ut hvem du er henvist til og ringe dit og spørre. Anonymkode: c9a3b...943
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Et par-tre måneder kanskje, men kortere hvis det er noe som haster. Hvilket avvik var det snakk om? Anonymkode: e3db6...9af Var visst hjerterytmeforstyrrelser. Har aldri hatt symptomer på dette. Anonymkode: 535d4...04d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var visst hjerterytmeforstyrrelser. Har aldri hatt symptomer på dette. Anonymkode: 535d4...04d Fikk du ikke vite noe mer konkret enn det? Anonymkode: e3db6...9af
isw Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 Et lite rytmeavvik på EKG er som regel et ekstraslag. Disse er ufarlige, men ja, de kan forverres av ADHD-medisiner (stimulerende midler). Mer alvorlige rytmeforstyrrelser ville blitt behandlet akutt.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #7 Skrevet 13. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk du ikke vite noe mer konkret enn det? Anonymkode: e3db6...9af Nei, men fikk brev nå om at jeg må ta ultralyd av hjertet og 24-timers EKG. Det er ikke før i januar. Anonymkode: 535d4...04d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå