Gå til innhold

Hjelp! Fryser ALLTID

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en jobb der jeg er ute 7-8 timer om dagen. Problemet er at jeg alltid fryser! Jeg har på meg lue, votter, ullsokker, 2-3 lag ull (kommer an på tykkelsen), tykk jakke og vintersko. Sånn som det er nå går det akkurat, men jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg når det blir minusgrader. Vinterstøvlene skal være komfortable ned til -20 grader, men jeg blir bare klam på føttene selv om jeg har ullsokker, og da blir jeg kald med en gang. Jeg har ikke mulighet til å være veldig mye i bevegelse annet enn litt gåing, men blir kald med en gang jeg står i ro.

Takknemlig for alt av tips og råd!!

Anonymkode: 7c186...98b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt ekstra remedier?

Det finnes både varmepakker til å ha mot hud (type kjemiske, elektriske eller med varmtvann), varmesåler og andre typer «bekledning» som ikke krever at du holder varmen, men som holder den for deg.

Det er også sånn at ikke all bekledning er av lik kvalitet. Om din arbeidsgiver skimper og kjøper billig tøy: sett ned foten. Arbeidstøy er billig. En sparer ikke på jakker som koster under en dagslønn, skal brukes i månedsvis og holder deg frisk.

Anonymkode: 42ab0...3cb

Skrevet

Tråden er flyttet til generell debatt.

Blod, mod

Skrevet

Her skal du få et godt tips: Kjøp støvler som ikke er fòret, legg i en eller to ekstra ullsåler og ta èn tynn ullsokk og en raggsokk på foten. Når du isolerer godt fra underlaget og støvelen ikke blir klam skal det godt gjøres å bli kald på beina. Skinn puster nemlig, ulikt alt dette syntetiske foret som de putter i vinterstøvler, derfor samles det ikke fuktighet i støvelen. Husker jeg ble klam på beina før men nå blir jeg det aldri mer. Har brukt norske militærstøvler og Doc Martens de siste årene og kan fint være ute i -20 uten å merke det på beina i det hele tatt.
Det er også viktig med en tykk lue da det går veldig mye varme ut gjennom hodet. En tynn ull-hals er også lurt, type slik man får fra Devold, slik at man kan isolere skikkelig i halsen. Og så har du skjerf utenpå. Det er også viktig at håndledd og ankler er varme.

Anonymkode: acec8...869

Skrevet

Hadde skaffet meg en sånn 😊no-test-pinewood-varmevest.pdf

Anonymkode: 9c7c5...e24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...