AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #1 Skrevet 12. november 2017 For ca 1,5 uke siden fjernet jeg en visdomstann, og på onsdag har jeg time for å fjerne stingene. Men det føles ut som om de delvis har løsnet litt av seg selv, for jeg kan ikke se at de lenger er over hullet, men de bare er på siden. Er det dumt, burde jeg ringe tannlegen? De skal jo egentlig løsne seg selv, men det står at det tar 1-2 mnd. Noen som vet? Anonymkode: f36b4...908
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #2 Skrevet 12. november 2017 Jeg har fjernet to av visdomstennene kirurgisk. Og på den ene så fjernet tannlegen stingene etter en uke. Den andre klippet jeg selv over de to stingene som var igjen etter nesten en uke, etter å ha snakket med tannlegen, for det gjorde så vondt i stingene. De stingene skulle løsne av seg selv og de fleste hadde gjort det. Tannlegen sa det kom an på hvor mye man pusset og var nær området, hvor fort de løsnet. Så at det står 1-2 mnd var rart. Anonymkode: cbc47...6d5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #3 Skrevet 12. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fjernet to av visdomstennene kirurgisk. Og på den ene så fjernet tannlegen stingene etter en uke. Den andre klippet jeg selv over de to stingene som var igjen etter nesten en uke, etter å ha snakket med tannlegen, for det gjorde så vondt i stingene. De stingene skulle løsne av seg selv og de fleste hadde gjort det. Tannlegen sa det kom an på hvor mye man pusset og var nær området, hvor fort de løsnet. Så at det står 1-2 mnd var rart. Anonymkode: cbc47...6d5 Men du gjorde jo det selv. 1-2 mnd er hvis man ikke gjør noe med de. Anonymkode: f36b4...908
Leo Skrevet 12. november 2017 #4 Skrevet 12. november 2017 1 - 2 måneder? Er du sikker på at du har lest riktig for informasjonen jeg fikk da jeg opererte ut en tann for snaue tre uker siden står det i løpet av 14 dager. Noe som stemte helt for de begynte å løsne etter ca. en uke og nå er de helt borte og har vært det noen dager. Det sto også at man etter en uke kunne begynne å pusse forsiktig for å få ut trådrestene etter hvert som de løsnet. Jeg tror med andre ord at det du opplever er helt normalt og jeg forstår heller ikke hvorfor du skal til tannlegen for å få fjernet disse stingene med mindre det er noe annet som skal sjekkes samtidig. Min tann lå for øvrig helt skjult i kjeven så det var en del sting.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #5 Skrevet 12. november 2017 1 minutt siden, Leo skrev: 1 - 2 måneder? Er du sikker på at du har lest riktig for informasjonen jeg fikk da jeg opererte ut en tann for snaue tre uker siden står det i løpet av 14 dager. Noe som stemte helt for de begynte å løsne etter ca. en uke og nå er de helt borte og har vært det noen dager. Det sto også at man etter en uke kunne begynne å pusse forsiktig for å få ut trådrestene etter hvert som de løsnet. Jeg tror med andre ord at det du opplever er helt normalt og jeg forstår heller ikke hvorfor du skal til tannlegen for å få fjernet disse stingene med mindre det er noe annet som skal sjekkes samtidig. Min tann lå for øvrig helt skjult i kjeven så det var en del sting. Det står på arket jeg fikk. "Stingene forsvinner av seg selv etter 1-2 mnd, men hvis de sjenerer kan de fjernes etter 8-10 dager." Mulig de har brukt en spesiell tråd eller noe da? Jeg også har en del sting, og det er ikke alle som er løsnet opp. De som er litt mer oppover kinnet og ikke rett over selve tanna er ikke løsnet enda. Sikkert fordi det er mindre bevegelse der eller noe. Anonymkode: f36b4...908
Leo Skrevet 12. november 2017 #6 Skrevet 12. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det står på arket jeg fikk. "Stingene forsvinner av seg selv etter 1-2 mnd, men hvis de sjenerer kan de fjernes etter 8-10 dager." Mulig de har brukt en spesiell tråd eller noe da? Jeg også har en del sting, og det er ikke alle som er løsnet opp. De som er litt mer oppover kinnet og ikke rett over selve tanna er ikke løsnet enda. Sikkert fordi det er mindre bevegelse der eller noe. Anonymkode: f36b4...908 Det kan selvfølgelig være forskjellige typer tråd, men mine løsnet i hvert fall helt av seg selv for det var alt for sårt og vondt til at jeg orket å pusse der så jeg skylte bare med bakteridrepende munnskyllevann. Øverst og innerst i overmunnen er det også relativt "rolige forhold" Men jeg tror som sagt at det er helt normalt og sår gror fort i munnen. Heldigvis!
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #7 Skrevet 12. november 2017 1 minutt siden, Leo skrev: Det kan selvfølgelig være forskjellige typer tråd, men mine løsnet i hvert fall helt av seg selv for det var alt for sårt og vondt til at jeg orket å pusse der så jeg skylte bare med bakteridrepende munnskyllevann. Øverst og innerst i overmunnen er det også relativt "rolige forhold" Men jeg tror som sagt at det er helt normalt og sår gror fort i munnen. Heldigvis! Mine er ikke noe sårt eller vondt da. Eller det er vel litt vondt hvis jeg kommer med tannkosten litt nedi, for det er jo et slags lite hull der, men jeg har ikke tørt å prøve. Får vel bare se hva tannlegen sier på onsdag Anonymkode: f36b4...908
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå