Gå til innhold

Bostøtte og barnebidrag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stemmer det at barnebidrag blir regnet med som inntekt om en søker bostøtte? Jeg får bidragsforskudd og husker ikke om jeg har sagt dette til bostøttesøknaden. Nå er jeg på dagpenger pga jobben gikk konkurs. Kan jeg få stort krav om tilbakebetaling her nå? Mottar minstebidrag hvis det har noe å si.

Anonymkode: 5a8d2...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer det at barnebidrag blir regnet med som inntekt om en søker bostøtte? Jeg får bidragsforskudd og husker ikke om jeg har sagt dette til bostøttesøknaden. Nå er jeg på dagpenger pga jobben gikk konkurs. Kan jeg få stort krav om tilbakebetaling her nå? Mottar minstebidrag hvis det har noe å si.

Anonymkode: 5a8d2...ec3

Selvfølgelig regnes bidrag som inntekt. Du står personlig ansvarlig for å melde om nåværende inntekt og alle endringer . Alt dette står på søknadskjema

Ja, du må regne med å måtte tilbakebetale, så dette bør du ordne opp i på mandag!

https://www.husbanken.no/bostotte/nedgang-i-inntekt/inntektsbegrep-faktisk-inntekt/

Anonymkode: aac3c...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart når man ikke skatter av bidrag. Andre stønader skal jo ikke regnes med. Jeg har ikke fått lønn siden august, så det kan ikke være mye jeg skylder da. Har nå utbetalt 8-10000 mnd. 

Anonymkode: 5a8d2...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du over maks for en din situasjon med bidragsforskuddet? Jeg fikk til svar: Det spiller ingen rolle fordi du er så langt unna øvre inntektsgrensen, uansett. 

Anonymkode: 479de...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper ikke over nei. Har variert inntekt. Fått variert sum hver mnd. Ringer de i morgen og hører.

Anonymkode: 5a8d2...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du over maks for en din situasjon med bidragsforskuddet? Jeg fikk til svar: Det spiller ingen rolle fordi du er så langt unna øvre inntektsgrensen, uansett. 

Anonymkode: 479de...e6e

Hvor mye bidrag fikk du? Og hva er din maksgrense?

Anonymkode: 5a8d2...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye bidrag fikk du? Og hva er din maksgrense?

Anonymkode: 5a8d2...ec3

22.305 for bostøtten. Er laaaaaaaangt under selv med barnebidrag. :P

Anonymkode: 479de...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten samme her. Ringer i morgen og snakker med de at bidraget må regnes med.

Anonymkode: 5a8d2...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig regnes bidrag som inntekt. Du står personlig ansvarlig for å melde om nåværende inntekt og alle endringer . Alt dette står på søknadskjema

Ja, du må regne med å måtte tilbakebetale, så dette bør du ordne opp i på mandag!

https://www.husbanken.no/bostotte/nedgang-i-inntekt/inntektsbegrep-faktisk-inntekt/

Anonymkode: aac3c...de4

Har snakket med Husbanken og barnebidrag tok de ikke med i beregningen. Så det er kun skattbar inntekt som teller med. 

Anonymkode: 5a8d2...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...