penny_ Skrevet 13. november 2017 #21 Skrevet 13. november 2017 Ja, lager middag hver dag. Det er sjeldent jeg lager dobbelt opp en dag. Hvis én middag koster 100 kr for deg, så bør du kanskje lære deg å bruke opp alt du kjøper.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2017 #22 Skrevet 13. november 2017 Ja. Vi har sånn matkasse, og maten derfra blir en drøy hundrelapp dagen, ja. De andre dagene forsøker vi ofte å lage noe billig og lettvint, og/eller bruke rester. Vi har barn, og de kan ikke gå uten middag, og spiser nok brødskiver som det er + at salat/frukt/yoghurt/annet monner ikke for dem, de er ikke glad i ting som speilegg eller makrell i tomat, og de spiser ikke grønnsaker ved siden av brød uansett. Mannen min og jeg kan spise varmmat som lunsj på jobben, og ta lett på middagen, men det går ikke for dem, de har gjerne spist en eplebit på SFO. Anonymkode: 655cf...437
Million Skrevet 13. november 2017 #23 Skrevet 13. november 2017 Ja, varm mat hver dag. Jeg har barn, og da føler jeg at man nesten må det. Gjorde et sjeldent unntak (en eller to ganger i året) i helgen,da. På søndag lagde jeg varme ostesmørbrød med ost og skinke og tomatsaus på til middag. Det ble godt mottatt. Ellers er det middag hver dag. Jeg er lite glad i å lage mat, så det er en kjedelig oppgave å gjøre hver dag. Men må man, så må man.
leonie Skrevet 13. november 2017 #24 Skrevet 13. november 2017 Ja, pleier som regel å lage ny middag hver dag. Noen ganger lager jeg nok slik at middagen kan serveres neste dag også, blant annet hvis jeg lager gryteretter som chili con carne. Jeg er en skikkelig "middagsperson" da, elsker middag! Når det gjelder pris trenger ikke middag å være så dyrt. I går hadde jeg kyllinglår med gulrotpure og stekte poteter, det ble en ganske billig middag.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #25 Skrevet 14. november 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt usikker på hvor mye 1 middag koster jeg. Men billigere enn 100 kr klarer man å få en middag. Vi er to stykker. Kjøpte kyllingfilet til 80 kr ca? Tikkamasala glass :30 kr. Ris boil in bag : 30 kr ca for hele pakka. Brokkoli: tja 25 for fryst , løk: 20 kr for hele pakka med flere i? Kyllingen fryste vi ned til en middag til : sånn at den kostet 40. Tikkamasala 30. Risen: 8 pk i pakka. Så 2 pk ris bir ca 8 kr. Brokkolien: 10 kr ? Løk: 5 kr for en ca kanskje mindre? Så middagen blir da til sammen: 93 kr. Samboer skal ha dette til middag i dag så da koster den mindre. Anonymkode: 0314a...17e Er det ikke bare 2-4 kyllingfilet i en sånn pakke til 80? Anonymkode: b8b96...47b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #26 Skrevet 14. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke bare 2-4 kyllingfilet i en sånn pakke til 80? Anonymkode: b8b96...47b Ja vi er to stk så spiser 2 pr middag. Dermed kostet den 80/2=40 Anonymkode: 0314a...17e
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #27 Skrevet 14. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja vi er to stk så spiser 2 pr middag. Dermed kostet den 80/2=40 Anonymkode: 0314a...17e Er altså 4 Anonymkode: 0314a...17e
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #28 Skrevet 14. november 2017 Lager ofte gryteretter el for to dager. Tilbehør lager vi også for to dager og spiser feks fisk med tilbehøret en dag og kylling med samme tilbehør neste dag. Anonymkode: 2c32d...445
Bambi1995 Skrevet 14. november 2017 #29 Skrevet 14. november 2017 Vi gjør begge deler. Ofte hvis vi vet at "i morgen" skal vi noe og har ikke tid til å lage mat, så lager vi noe som holder til 2 dager. Spagetti i form eller lasagne somregel.
caroprins Skrevet 14. november 2017 #30 Skrevet 14. november 2017 Middag hver dag utenom de dagene der det er nok mat igjen fra dagen før. Da spiser vi det .
AnonymBruker Skrevet 14. november 2017 #31 Skrevet 14. november 2017 Med å "lage middag", mener du da om vi står på kjøkkenet og gjør en faktisk innsats hvor det kreves at man tilbereder mer enn 1-2 ingredienser for at det skal bli mat? Eller er kjappe løsninger som frossenpizza også godtatt som middag? Jeg lager middag de dagene jeg gidder, men ellers blir det gjerne noe halv/helfabrikat som frossenpizza, eventuelt en veldig kjapp løsning med pommes frites og tilfeldig kjøtt i stekeovn, fordelt 50/50 i stekepanne. Andre ganger tiner jeg kanskje noe i microen som jeg har laget tidligere og fryst ned. Men det er veldig sjelden jeg går en hel dag uten noe som helst varm mat. Det må isåfall være hvis jeg har vært ute hele dagen uten at det har blitt noe, og jeg kommer så sent hjem at det ikke er tid til mat. Anonymkode: 426ab...152
Meadow Skrevet 15. november 2017 #32 Skrevet 15. november 2017 Vi har middag hver dag, men det hender vi spiser rester fra dagen før eller kjøper take away.
emilie123 Skrevet 15. november 2017 #33 Skrevet 15. november 2017 Jeg lager ikke så ofte middag, men når jeg gjør det så lager jeg alltid for to dager. Ser jo at jeg bør bli flinkere, men har ikke så mye energi til å lage middag. Er heller ikke spesielt glad i å lage mat. Da datteren bodde hjemme så laget jeg middag hver dag.
Leo Skrevet 15. november 2017 #34 Skrevet 15. november 2017 Jeg står ikke på kjøkkenet og lager middag hver dag fordi jeg ca. en gang i uken lager en stor porsjon av noe helt fra bunnen av som jeg fryser ned, men det serveres varm, skikkelig middag hver dag. I dag står det for eksempel spaghetti bolognese på menyen og det eneste som da må gjøres før det er ferdig middag er å koke pasta og varme sausen. Billigere blir det sannsynligvis også på den måten også fordi jeg alltid får brukt opp de råvarene jeg kjøper inn. Middag er dessuten kanskje det viktigste måltidet i løpet av dagen fordi det er da nordmenn gjerne får i seg bl.a. grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #35 Skrevet 15. november 2017 Her lager vi også middag hver dag, med en og annen takeaway de dagene det virkelig blir travelt. Jeg skjønner ikke den greia med å lage nok for to dager, Jeg blir matlei hvis jeg skal ha samme middag to dager etter hverandre. Dessuten beregner vi mengdene til middag såpass presist etter hvert at vi sjelden og aldri har nok til en hel middag igjen. Rester tar jeg enten til lunsj på en eller annen måte (en liten skål suppe, fisk eller kjøtt i en salat, en fiskekake på en skive... ), eller jeg fryser ned slik at det er nok til middag til én for en gang noen er alene hjemme - da er det kjærkomment å kunne ta det lettvint. Det å bruke opp råvarer, dvs som regel grønnsaker, er det jeg bruker som utgangspunkt for middagsplaner. Jeg ser hva vi har i kjøleskapet som må brukes først, og så lager jeg feks en suppe med hovedsaklig feks gulrøtter, eller stangselleri, eller grønnkål. Dermed får jeg både brukt opp all stangsellerien eller grønnkålen, og middagen blir forskjellig fra middagen neste dag, som hovedsaklig kommer til å være basert på en annen hovedråvare, i stedet for at det er litt av de samme grønnsakene i alle gryter/supper/pastasauser/wok i dagesvis. Anonymkode: 0785a...ba4
Arkana Skrevet 15. november 2017 #36 Skrevet 15. november 2017 Ja, vi lager middag hver dag. Det hender jo selvsagt vi spiser ute, bestiller pizza, spiser restemiddag (da varmes det jo bare opp) eller noe lignende, men stort sett lager vi middag hver dag. Siden vi er fem i familien er det sjelden vi lager så mye at det rekker to dager. Dessuten liker jeg ikke å spise det samme to dager på rad så om vi har rester fryses det heller ned.
Puny Skrevet 15. november 2017 #37 Skrevet 15. november 2017 Nei, etter at vi fikk barn gidder vi rett og slett ikke. Lager store kvantum når vi først lager og så tar vi opp porsjonsposer når vi trenger...
AnonymBruker Skrevet 15. november 2017 #38 Skrevet 15. november 2017 Lager så jeg har rester eller til tre fire middager, og fryser ned. Så lager jeg noe nytt dagen etter og fryser ned, så veksler jeg på to tre retter jeg tar opp fra frysern ut uka, og lager noen enkle på sparket de andre dagene i mellom. Anonymkode: 9b597...4d0
Jerry Lee Skrevet 15. november 2017 #39 Skrevet 15. november 2017 Jeg prøver å være flink og lage middag ofte. Men...å lage kun til seg sjøl nesten bestandig blir så stusselig.... Ikke alltid jeg orker det.
Gjest Peanut Skrevet 16. november 2017 #40 Skrevet 16. november 2017 Nesten hver dag, med noen unntak når vi (kjæreste og meg) spiser ute eller tar takeaway. Meg som lager middagen da ^^,
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå