DustyJenny Skrevet 12. november 2017 Forfatter #21 Del Skrevet 12. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Er den ene en av disse? Det ser ut som at årgang 2013 selges nå. https://www.vildmedvin.dk/Errazuriz-vin.aspx Anonymkode: 086ca...9b2 Usikker, den ene heter jo: Errazuris Estate Series Sangiovese 2012, men jeg får bare ta sjangsen. Ser ut som noen mener det skal gå bra, og hvis ikke så er det kun min feil Uansett setter jeg stor pris på hjelpen jeg har fått! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #22 Del Skrevet 12. november 2017 Akkurat nå, DustyJenny skrev: Usikker, den ene heter jo: Errazuris Estate Series Sangiovese 2012, men jeg får bare ta sjangsen. Ser ut som noen mener det skal gå bra, og hvis ikke så er det kun min feil Uansett setter jeg stor pris på hjelpen jeg har fått! Lykke til Anonymkode: 086ca...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DustyJenny Skrevet 12. november 2017 Forfatter #23 Del Skrevet 12. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette denne? I så fall ble årgangen solgt fremdeles for ca et år siden, og hvis dette er en vin som kan lagre, så går det helst bra https://www.dn.no/smak/vin/2016/06/21/1224/casillero-del-diablo-cabernet-sauvignon Anonymkode: 086ca...9b2 Tror ikke det er nøyaktig den, men at de er "i slekt". Uansett, jeg får prøve meg fram! Takk for hjelpen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #24 Del Skrevet 12. november 2017 Akkurat nå, DustyJenny skrev: Tror ikke det er nøyaktig den, men at de er "i slekt". Uansett, jeg får prøve meg fram! Takk for hjelpen Bare hyggelig Anonymkode: 086ca...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DustyJenny Skrevet 12. november 2017 Forfatter #25 Del Skrevet 12. november 2017 16 minutter siden, DustyJenny skrev: Dems fulle navn står, ikke mer jeg kan tilføye. Ble helt feil, ikke min pc jeg skriver med Mente jo såklart: Dems fulle navn står ikke, og mer jeg kan jeg ikke tilføye! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #26 Del Skrevet 12. november 2017 Viner med årgangsbetegnelse kan uansett lagres i minst 5 år, dersom de LIGGER, og ikke har for høy temperatur. De aller fleste viner tåler mye lengre tid enn dette, og noen vil ikke være utviklet nok til å drikkes etter så kort tid. Med riktig lagring har du mange år på deg uansett. Viner som IKKE har årgangsbetegnelse er ment for å drikkes i det året de er produsert, grovt sagt. De bør drikkes innen 6 måneder etter at du har kjøpt dem, men mange tåler lagring i noen år. Så fremt korken er intakt, og vinen er lagrte nogenlunde forsiktig, skal det mye til at den blir udrikkelig etter så kort tid som du viser til. Den største risikoen (etter mye lengre tid enn du har lagret dem) er at de kan bli veldig ustabile, og raskt oksydere til eddik når flasken åones - men med så unge viner som du har, er ikke dette noe å bekymre seg for. Jeg drakk noen flasker av 1986-årgangen fra Médoc i fjor, fordi jeg mistenkte at de begynte å nærme seg slutten - og fant at de godt kunne ha ligget enda lenger. Selv ved romtemperatur vil en årgangsvin klare mange år, så sant den ligger. Eventuelle forstyrrelser i smaken vil du neppe merke om du ikke er vinkjenner. Anonymkode: 90fbf...be1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DustyJenny Skrevet 12. november 2017 Forfatter #27 Del Skrevet 12. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viner med årgangsbetegnelse kan uansett lagres i minst 5 år, dersom de LIGGER, og ikke har for høy temperatur. De aller fleste viner tåler mye lengre tid enn dette, og noen vil ikke være utviklet nok til å drikkes etter så kort tid. Med riktig lagring har du mange år på deg uansett. Viner som IKKE har årgangsbetegnelse er ment for å drikkes i det året de er produsert, grovt sagt. De bør drikkes innen 6 måneder etter at du har kjøpt dem, men mange tåler lagring i noen år. Så fremt korken er intakt, og vinen er lagrte nogenlunde forsiktig, skal det mye til at den blir udrikkelig etter så kort tid som du viser til. Den største risikoen (etter mye lengre tid enn du har lagret dem) er at de kan bli veldig ustabile, og raskt oksydere til eddik når flasken åones - men med så unge viner som du har, er ikke dette noe å bekymre seg for. Jeg drakk noen flasker av 1986-årgangen fra Médoc i fjor, fordi jeg mistenkte at de begynte å nærme seg slutten - og fant at de godt kunne ha ligget enda lenger. Selv ved romtemperatur vil en årgangsvin klare mange år, så sant den ligger. Eventuelle forstyrrelser i smaken vil du neppe merke om du ikke er vinkjenner. Anonymkode: 90fbf...be1 Tuuusen takk! Dette hjalp enormt! De har ligget romtemperert i barskapet på stuen min. Har blitt forflytta på en gang ettersom jeg og samboeren flytta til ny plass da Men da stoler jeg på deg. Igjen, tusen takk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #28 Del Skrevet 12. november 2017 7 minutes ago, DustyJenny said: Tuuusen takk! Dette hjalp enormt! De har ligget romtemperert i barskapet på stuen min. Har blitt forflytta på en gang ettersom jeg og samboeren flytta til ny plass da Men da stoler jeg på deg. Igjen, tusen takk! Det er lite trolig at disse vinene ikke er drikkelige. Jeg tenker det verste du vil oppleve er at du eventuelt ikke liker hvordan de smaker - men ikke at de ikke har holdt seg. Smaker det vammelt, er det fordi korken har vært dårlig. Det skjer en sjelden gang. Sangiovese er en nydelig drue. Det er bare å glede seg. Casillero del Diablo er basert på Cabernet Sauvignon. Jeg synes den er en litt flat og kjedelig vin, men den er veldig populær blant nordmenn, så du kommer nok til å like den. Anonymkode: 90fbf...be1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå