GodtNok Skrevet 12. november 2017 #1 Skrevet 12. november 2017 Jeg begynner å bli bedre nå, Dvs feberen er borte, men jeg er fremdeles tett og surklete i brystet, slapp og svimmel. Men det største problemet nå er når jeg skal sove. Det å legge seg ned er ugreit siden det blir tungt å puste. Men å bygge opp med dyner og puter er heller ikke lett, for sittende får jeg ikke sove. Uansett, jeg sover i bolker, våkner og hoster opp slim, sover igjen. Morgenen etter har jeg fryktelig vondt i hodet og føler meg elenedig. Dette hjelper på når jeg har vært oppe litt. Det føles rett og slett ut som at jeg har fått lite oksygen natta igjennom. I tillegg til slim og sykdom nå er jeg overvektig, og ble bekymret nå for at jeg kan trenge pustehjelp. Er det noen som har tips til hvordan jeg skal ordne meg de neste nettene? Slitsomt...
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #2 Skrevet 12. november 2017 Du kan forsøke å stable bøker under beina på hodeenden av senga sånn at overkroppen kommer høyere opp uten at du blir sittende. Anonymkode: 46b90...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #3 Skrevet 12. november 2017 1 time siden, GodtNok skrev: Jeg begynner å bli bedre nå, Dvs feberen er borte, men jeg er fremdeles tett og surklete i brystet, slapp og svimmel. Men det største problemet nå er når jeg skal sove. Det å legge seg ned er ugreit siden det blir tungt å puste. Men å bygge opp med dyner og puter er heller ikke lett, for sittende får jeg ikke sove. Uansett, jeg sover i bolker, våkner og hoster opp slim, sover igjen. Morgenen etter har jeg fryktelig vondt i hodet og føler meg elenedig. Dette hjelper på når jeg har vært oppe litt. Det føles rett og slett ut som at jeg har fått lite oksygen natta igjennom. I tillegg til slim og sykdom nå er jeg overvektig, og ble bekymret nå for at jeg kan trenge pustehjelp. Er det noen som har tips til hvordan jeg skal ordne meg de neste nettene? Slitsomt... Har du snakket med lege om hvor elendig du føler deg? Jeg ville tatt en tur til legen. Slimløsende middel (uten resept) har hjulpet meg ved lungebetennelse, i tillegg til medisin fra lege mot lungebetennelsen. Akutthjelp på legevakt er også mulig. Der kan man få puste inn saltvannsdamp fra maskin, som løser opp slimet slik at det blir lettere å puste. Anonymkode: 958ec...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #4 Skrevet 12. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du snakket med lege om hvor elendig du føler deg? Jeg ville tatt en tur til legen. Slimløsende middel (uten resept) har hjulpet meg ved lungebetennelse, i tillegg til medisin fra lege mot lungebetennelsen. Akutthjelp på legevakt er også mulig. Der kan man få puste inn "saltvannsdamp" fra maskin, som løser opp slimet slik at det blir lettere å puste. Anonymkode: 958ec...6aa Ps. Rettelse. Dette er ikke noe man kan ordne selv etter som jeg vet. Jeg ble fortalt at det er en "saltvannsdamp" man puster inn. Anonymkode: 958ec...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #5 Skrevet 12. november 2017 2 timer siden, GodtNok skrev: Jeg begynner å bli bedre nå, Dvs feberen er borte, men jeg er fremdeles tett og surklete i brystet, slapp og svimmel. Men det største problemet nå er når jeg skal sove. Det å legge seg ned er ugreit siden det blir tungt å puste. Men å bygge opp med dyner og puter er heller ikke lett, for sittende får jeg ikke sove. Uansett, jeg sover i bolker, våkner og hoster opp slim, sover igjen. Morgenen etter har jeg fryktelig vondt i hodet og føler meg elenedig. Dette hjelper på når jeg har vært oppe litt. Det føles rett og slett ut som at jeg har fått lite oksygen natta igjennom. I tillegg til slim og sykdom nå er jeg overvektig, og ble bekymret nå for at jeg kan trenge pustehjelp. Er det noen som har tips til hvordan jeg skal ordne meg de neste nettene? Slitsomt... En lege må få undersøke deg og få vite hvor ille det er, slik at legen kan vurdere hva du trenger av behandling og hjelp. Anonymkode: 958ec...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #6 Skrevet 12. november 2017 11 timer siden, GodtNok skrev: Jeg begynner å bli bedre nå, Dvs feberen er borte, men jeg er fremdeles tett og surklete i brystet, slapp og svimmel. Men det største problemet nå er når jeg skal sove. Det å legge seg ned er ugreit siden det blir tungt å puste. Men å bygge opp med dyner og puter er heller ikke lett, for sittende får jeg ikke sove. Uansett, jeg sover i bolker, våkner og hoster opp slim, sover igjen. Morgenen etter har jeg fryktelig vondt i hodet og føler meg elenedig. Dette hjelper på når jeg har vært oppe litt. Det føles rett og slett ut som at jeg har fått lite oksygen natta igjennom. I tillegg til slim og sykdom nå er jeg overvektig, og ble bekymret nå for at jeg kan trenge pustehjelp. Er det noen som har tips til hvordan jeg skal ordne meg de neste nettene? Slitsomt... Velkommen til virkelighetens verden, slik er det å være lungesyk. Din lungebetennelse går over, andre med kronisk lungesykdom har det slik mer eller mindre 24/7. Anonymkode: 79d43...139
GodtNok Skrevet 12. november 2017 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Velkommen til virkelighetens verden, slik er det å være lungesyk. Din lungebetennelse går over, andre med kronisk lungesykdom har det slik mer eller mindre 24/7. Anonymkode: 79d43...139 Det har du helt rett i, jeg har tenkt på det. Det er ikke før man er syk man tenker særlig over helsa si. ❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå