AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Hei! Idag prøvde jeg tampong for første gang. Har drøyd det et par år pga jeg alltid har vært litt redd for "å stikke noe inn der", men idag bestemte jeg meg for å ta meg sammen, og kjøpte en pakke med tamponger. Kjøpte såklart den minste størrelsen, og gledet meg faktisk litt til å prøve. Når jeg kom hjem tok jeg en dusj før jeg forsøkte. Endte med å sette foten oppå vasken, skittentøyskurv og alt det der. Etter noen førsøk fikk jeg jeg den endelig ganske godt inn. Jeg reiste meg opp igjen og kjente jeg ble veldig svimmel. Plutselig våkner jeg på gulvet, - jeg har altså besvimt. Jeg vet ikke om dette var på grunn av hele "tamponggreia", eller om det har noe med dusjen min å gjøre. Men jeg tenker nå. Hvordan i all verden skal jeg klare å ha sex hvis jeg så vidt får inn en liten tampong? Anonymkode: cb506...f5b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #2 Skrevet 11. november 2017 Kan ikke sammenlikne tampong med sex. Jeg må alltid sette meg på huk for å få inn tampong, kanskje du kan prøve det neste gang Anonymkode: 92d85...4a9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #3 Skrevet 11. november 2017 Blodtrykksfall...? Eller besvimte du av smerte, hvis det gjør vondt, så setter du den inn feil. Anonymkode: cfcd3...497
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 16 minutes ago, AnonymBruker said: Men jeg tenker nå. Hvordan i all verden skal jeg klare å ha sex hvis jeg så vidt får inn en liten tampong? Anonymkode: cb506...f5b Det tenker vel ca alle første gang de prøver å få inn en tampong. Besvimelsen ville bekymret meg mer. Anonymkode: f2bf2...1cf
isw Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 Kjære deg, Det er et blodtrykksfall etter at du reiste deg opp etter å ha bøyd hodet framover. Det skjer når hodets blodårer har justert trykket til at du var bøyd framover (masse blod til hodet) til du hadde hodet høyt. Neste gang må du bare reise deg litt langsommere. Vær glad for at du har et lavt og fint blodtrykk! Det reduserer risikoen for sykdom senere i livet! 1
Nerine_ Skrevet 12. november 2017 #7 Skrevet 12. november 2017 Det kan også være psykisk, fordi du gruet deg så i forkant.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #8 Skrevet 12. november 2017 Du har lagt alt til rette for blodtrykksfall. Du har vært nervøs og gjort noe som er uvant og skremmende. Du har tatt en varm dusj. Du var nødt til å gjøre flere forsøk på dette skremmende. Du har lent deg framover og så reist deg opp. Du har mensen. Du er en ung kvinne. At du besvimte er altså ikke merkelig i det hele tatt. For å gjøre deg selv tryggere på sex vil jeg anbefale å prøve litt på egenhånd. Ligg avslappet i senga og ta på deg selv, kjenn hva som er godt, hvilke bevegelser som er gode. Før forsiktig en finger inn. Bli trygg på din egen seksualitet før du inkluderer en annen i den, da blir sex mye bedre. Hvis du likevel er bekymret for om du vil besvime ved sex, husk at jenta ofte er nederst, ihvertfall første gang. Du besvimer ikke når du ligger. Anonymkode: 856e2...ba3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå