AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Er det greit for dere? Jeg sliter veldig med at butikkansatte skal kommentere om jeg kjøper sjokolade eller ikke, om jeg kjøper mye junk en dag og den neste bare sunn mat. De som sitter i kassa vet ikke om kunden lider av en spiseforstyrrelse og kanskje føler skam for det de kjøper eller om en kunde er skap-alkoholiker eller sliter med andre ting. Det er veldig lite gjennomtenkt å stadig skulle kommentere innkjøp hele tiden. Jeg har blitt nødt til å begynne å handle på en butikk som ligger lenger unna enn nødvendig bare for å slippe at folk skal blande seg i mitt liv og mine matvaner. Anonymkode: 4f127...9c2 2
Gjest ti10 Skrevet 11. november 2017 #2 Skrevet 11. november 2017 Forstår godt hva du mener, spesielt hvis enkeltpersoner gjør det hver eneste gang du handler. Samtidig tror jeg at det for noen handler om at de tror de er hyggelige og bedriver smalltalk. De skjønner nok ikke at det virker som de snoker og er invaderende.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #3 Skrevet 11. november 2017 Kassamannen da jeg var på Rema i stad: "Å jasså det skal spises og slafses i kveld??" Anonymkode: a1c18...f01 11
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 Husker det var en sånn dame på nærbutikken når jeg vokste opp hun snakket driiithøyt og med skjærende dialekt, og husker at jeg først fikk mensen så turde jeg ikke gå der å kjøpe bind fordi jeg var redd hun skulle kommentere haha! Noen mennesker er jo bare litt rare og mangler antenner.. enten ignorer det eller bruk den andre butikken. Ikke så mye man får gjort med det Anonymkode: 0289c...e93 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 Det der har jeg aldri opplevd. Anonymkode: d8905...4ea 13
Gjest Catalina Culès Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 Nei, det syns jeg ikke er greit, hadde valgt en annen butikk.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #7 Skrevet 11. november 2017 Det har de ikke lov til. Jeg har jobbet i butikk, og vi fikk beskjed om at vi ikke hadde lov til å kommentere hva kundene kjøpte. Det var faktisk grunn til advarsel om vi gjorde det. Klag til daglig leder eller kjedens hovedkontor. Anonymkode: 407b2...8bc 16
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #8 Skrevet 11. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kassamannen da jeg var på Rema i stad: "Å jasså det skal spises og slafses i kveld??" Anonymkode: a1c18...f01 var ikke det en M stripe eller noe sånt om dette, så slenger han en maxipack med dassrull i båndet og bare "HER SKAL DET TØRKES RÆV!" Anonymkode: 0289c...e93 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #9 Skrevet 11. november 2017 Jeg gjør det når det er naturlig, men jobber i klesbutikk så blir jo noe helt annet. Ville klagd til sjefen om det føltes ubehagelig. Er jo rart å kommentere hvilken mat folk kjøper Anonymkode: e7f36...0ab 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #10 Skrevet 11. november 2017 Jeg kommer den ansatte i forkjøpet og sier "Ja, dasspapir og øl. God helg!" Anonymkode: 46b64...f27 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #11 Skrevet 11. november 2017 Kjøpte en sjokolade som har kokosmelk i seg og står «kokos» på. «Ikke mye sjokolade det der, bare kokos!!! Klin kokos!» kommenterte mannen bak kassa. Synes det er en uting. Anonymkode: b1bde...b0e 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #12 Skrevet 11. november 2017 Ja, helt unødig å kommentere hva en kjøper! Jeg har faktisk sluttet å handle slike steder.... der de kjenner meg igjen - jasså sjokolade igjen lissom... Jeg liker å ha en sjokoladebit til kaffen, og da er det unødig å spørre om det er lunsjen. Eller at jeg kjøper cola nå igjen. At jeg er usunn er min privatsak. Lat som du ikke merker at jeg kjøper sjokolade og cola hver dag - din jobb er å selge varene, ikke drive helsekampanje. Anonymkode: 7a944...908 9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #13 Skrevet 11. november 2017 Nå nylig, kommenterte han i kassa med, at her var det da mange pølser, så lo han og blunket til meg. Synes ikke det er hyggelig, og jeg ønsker ikke at folk skal kommentere hva jeg handler. Anonymkode: 8b445...f98 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #14 Skrevet 11. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husker det var en sånn dame på nærbutikken når jeg vokste opp hun snakket driiithøyt og med skjærende dialekt, og husker at jeg først fikk mensen så turde jeg ikke gå der å kjøpe bind fordi jeg var redd hun skulle kommentere haha! Noen mennesker er jo bare litt rare og mangler antenner.. enten ignorer det eller bruk den andre butikken. Ikke så mye man får gjort med det Anonymkode: 0289c...e93 hehe liksom: Jasså, er det den tiden på måneden igjen? Jah, når jeg tenker over det- så er det jo akkurat en mnd siden sist! og så går det et par mnd - og du har ikke kjøpt bind - men kjøper graviditetstest! Jasså, er det ting på vei? Ser du ikke har kjøpt bind på en stund.... Anonymkode: 7a944...908
Munchlax Skrevet 11. november 2017 #15 Skrevet 11. november 2017 Jeg kjøpte ca 700 gram smågodt på deling til meg og samboeren sist helg. Klædden bak kassa kom med et: «satser på at du ikke skal spise alt det godteriet alene». Hva så om jeg vil spise alt sammen alene? Det har da ikke han noe med😒 Greit nok at jeg ikke er noe skjelett, men jeg er ikke overvektig heller. Og om jeg så hadde vært bæl-feit, så hadde det uansett ikke vært hans business. Shut up og la meg spise godteriet mitt! 11
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #16 Skrevet 11. november 2017 Synes det er veldig plagsomt og irriterende. En mannlig voksen ansatt driver på sånn med meg på min nærmeste butikk. "Åja, taco igjen? Haha du spiser mye taco!" Synes det er respektløs. Om jeg ønsker taco 4 ganger i uka er det min sak! Jeg har begynt å dra på en annen butikk å handle, selv om den er lengre unna. Anonymkode: 7c44e...962 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #17 Skrevet 11. november 2017 5 minutes ago, Seig Laban said: Jeg kjøpte ca 700 gram smågodt på deling til meg og samboeren sist helg. Klædden bak kassa kom med et: «satser på at du ikke skal spise alt det godteriet alene». Hva så om jeg vil spise alt sammen alene? Det har da ikke han noe med😒 Greit nok at jeg ikke er noe skjelett, men jeg er ikke overvektig heller. Og om jeg så hadde vært bæl-feit, så hadde det uansett ikke vært hans business. Shut up og la meg spise godteriet mitt! Hadde kasta smågodt posen på ansiket hans LETT! Anonymkode: 9f0c4...9de 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #18 Skrevet 11. november 2017 Jeg kun opplevd at de har blitt flaue over at man kjøper, truseinnlegg, tamponger, kondomer etc. En på kiwi lurte på om jeg trengte bleiekort til bindene. Haha! Da lurte jeg på hvor dum det er mulig å være. Ikke at det gjør noe, men han var muslim. Og jeg regner ikke med at han visste stort om hva man bruker bind til. Anonymkode: 9046f...d5d
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #19 Skrevet 11. november 2017 Synes ikke det er greit. Men det var en gang det var litt morsomt. Dro innom nærbutikken. Kjøpte sjokolade, tamponger og graviditetstest. Han i kassen ble sprutrød og fomlet frem en "lykke til med testen da og god helg". Sjokoladen og tampongene var for meg. Graviditetesten var til min søster. Lang historie, hun klagde over div plager, jeg sa hun var gravid og hun nektet. Etter noen uker med klaging om trøtthet og kvalme så kom jeg med en test. Den var positiv. Var ofte innom med min gravide søster. og han smilte bredt til oss. Da nevøen min var noen uker gammel så sa han "bra du tok den testen gitt". Om jeg var 15-16 så hadde nok kommentaren vært litt upassende. Men jeg er voksen og tåler såpass. Så det ble mer morsomt og søtt enn ekkelt og ubehagelig. Anonymkode: 30a2e...e51 8
Elaine Marley Skrevet 11. november 2017 #20 Skrevet 11. november 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kun opplevd at de har blitt flaue over at man kjøper, truseinnlegg, tamponger, kondomer etc. En på kiwi lurte på om jeg trengte bleiekort til bindene. Haha! Da lurte jeg på hvor dum det er mulig å være. Ikke at det gjør noe, men han var muslim. Og jeg regner ikke med at han visste stort om hva man bruker bind til. Anonymkode: 9046f...d5d Bleiekortet gjelder jo også på bind(eller de gjorde det før i hvert fall?). Det er hver 4. pakke gratis eller noe sånt? Så nei, han var nok ikke dum, men de kan nok kalle det for noe annet enn bleiekort. 25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå