AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Hva får man dekket av firmaet? Hvor mye skatter man? Betaler firma telefon og x-kroner i året av abonnement? Dette varierer kanskje fra firma til firma? Hva er mest normalt å få dekt? Anonymkode: 2cfb6...78a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #2 Skrevet 11. november 2017 Jeg fikk telefon av jobben, de dekket abonnementet og all trafikk, og jeg ble trukket litt (ca 160,- kr?) hver mnd på lønnslippen. Jobben dekket internett også, så summen jeg ble trukket var for begge deler. Dette begynner å bli noe år siden, masse som har skjedd på abonnementsfronten, så mulig det er annerledes nå. Anonymkode: 87838...125
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #3 Skrevet 11. november 2017 Hos meg legges det på fiktive 366kr på lønn, som det blir trukket skatt av. Dvs jeg skatter av 366kr for telefon. Flere av mine kolleger har en egen arbeidstelefon, som blir dekket 100% og som dem ikke skatter av, men da kan dem ikke bruke den privat, så dem må ha egen privat telefon. På gamle jobben fikk jeg dekket 2000kr pr tredje år også, for å kjøpe ny telefon. Da ble jeg trekt 160kr eller noe slikt pr måned for telefonbruk. I nåværende jobb fikk jeg telefon når jeg startet, med forsikring som dekker alt, slik at jeg får ny om den blir ødelagt. Er avhengig av spesielle modeller. Andre steder betaler man regning selv, så får man igjen en viss sum fra arbeidsgiver. Anonymkode: 19507...d3f
isw Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 Du får inntektspåslag på 366 kr i mnd som du skatter av. Arbeidsgiver betaler abonnement, og kan i visse tilfeller også betale telefonen.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 Hvis man bare har telefon bør man kanskje heller få arbeidsgiver til å betale for et som er godt nok til det man trenger enn å bli trukket sjablonbeløpet på 366 kr/mnd, siden man da må betale mindre skatt. De fleste trenger ikke et abonnement som koster 366 kr/mnd eller mer. Hvis man får både telefon og internett dekket vil det lønne seg med sjablonbeløpet. Anonymkode: bce71...041 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 Jobben min betaler regningen og jeg får ny telefon hvert andre år. Ang skatt aner jeg ikke. Anonymkode: 5b9f9...aaf
Zienna Skrevet 11. november 2017 #7 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis man bare har telefon bør man kanskje heller få arbeidsgiver til å betale for et som er godt nok til det man trenger enn å bli trukket sjablonbeløpet på 366 kr/mnd, siden man da må betale mindre skatt. De fleste trenger ikke et abonnement som koster 366 kr/mnd eller mer. Hvis man får både telefon og internett dekket vil det lønne seg med sjablonbeløpet. Anonymkode: bce71...041 Helt riktig. For noen år siden ble telefon og internett skatteberegnet som to "fordeler". Da måtte man ha et høyt tlf.forbruk før det lønte seg å ha firmatelefon/-nett. De smarteste fikk heller betalt en telefongodtgjørelse, som tillegg i lønn. På min arbeidsplass er Samsung standard arbeidstelefon. Ingen får Iphone fra bedriften, fordi den er dobbelt så dyr.
Eliza Doalot Skrevet 11. november 2017 #8 Skrevet 11. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man bare har telefon bør man kanskje heller få arbeidsgiver til å betale for et som er godt nok til det man trenger enn å bli trukket sjablonbeløpet på 366 kr/mnd, siden man da må betale mindre skatt. De fleste trenger ikke et abonnement som koster 366 kr/mnd eller mer. Hvis man får både telefon og internett dekket vil det lønne seg med sjablonbeløpet. Anonymkode: bce71...041 Det er mulig jeg misforstår deg, men regelverket nå er slik at du innrapporteres for Kr 4392 pr år, uansett om verdien av fordelen du får er lavere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå